خانه » همه » مذهبی » وضعیت شیعه در مصر

وضعیت شیعه در مصر


وضعیت شیعه در مصر

۱۳۹۲/۰۹/۰۹


۹۲ بازدید

وضعیت شیعیان در مصر چگونه است؟

به گزارش شیعه آنلاین، اخبار رسیده از قاهره پایتخت مصر حاکی از آن است که در حالی که روز به روز به أربعین حسینی علیه السلام نزدیک تر می شویم، اقدامات ضد شیعی در این کشور افزایش می یابد.

در همین حال گفته می شود برای چندمین بار تعدادی از سلفی های مصر با توزیع پوسترهایی ضد شیعی در خیابان‌ های استان “دمیاط”، اقدامات و فعالیت ‌های شیعیان را محکوم کردند.

در این پوسترها که تصویر آن توسط پایگاه خبری “الیوم السابع” مصر منتشر شد، آمده:‌ در صورت ادامه حضور شیعیان در مصر، آنان خطری برای این کشور خواهند بود بنابراین باید هر چه سریع تر از مصر اخراج شوند.

از سوی دیگر بنیانگذار ائتلاف موسوم به “صحابه” در مصر، نسبت به برگزاری مراسم أربعین حسینی علیه السلام در مسجد «امام حسین علیه السلام» این کشور توسط شیعیان، هشدار داد و با اتخاذ موضعی شیعه ‌ستیزانه گفت: ما تا آخرین نفس با شیعیان مبارزه خواهیم کرد و در مقابل آیین‌های دینی این گروه خواهیم ایستاد!

قابل ذکر است شیعه ‌ستیزی و ظلم در حق شیعیان طی چند سال اخیر در مصر گسترش یافته و این پدیده در حالی در این کشور ادامه دارد که پیروان اهل بیت علیهم السلام تنها خواستار برگزاری مراسم، آیین‌ها و مناسک دینی خود بوده و مطالباتشان را به صورت مسالمت ‌آمیز دنبال می‌ کنند.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد