خانه » همه » مذهبی » آرایش و گناه

آرایش و گناه


آرایش و گناه

۱۳۹۲/۱۰/۱۵


۶۷ بازدید

اگرخوشگلی وآرایش پسری باعث شود ک مانسبت ب اوشهوت زده و با او زنا کنیم، مقصر کیست؟


برقرار کردن رابطه جنسی با غیر همسر شرعی، زنا می باشد و حرام و از گناهان بزرگ محسوب شده و اگر از روی علم و آگاهی و در حال کمال، عقل و بلوغ باشد، علاوه بر عذاب اخروی، در دنیا هم اگر برای حاکم شرع و دادگاه اسلامی ثابت شود، حد آن سنگسار است در صورتی که زانی و زانیه متآهل باشند. این حکم الهی است و رضایت طرفین هیچ تأثیری در حکم ندارد.
گفتنی است از نظر اسلام هر گونه لذت بردن جنسی از نامحرم و به طور کلی از غیر همسر شرعی، حرام و ممنوع است؛ اعم از این که این لذت بردن به وسیله نگاه کردن باشد یا در قالب ارتباط کلامی و دوستانه، یا ارتباطی عمیق تر مثل دست دادن و لمس بدن و یا شدیدتر از آن، یعنی رابطه جنسی برقرار کردن که به آن زنا گفته می شود که در صورت اثبات نزد حاکم شرع موجب اجرای حد خواهد شد و صرف رضایت طرفین، مجوزی برای جواز زنا نمی باشد.
اگر فردی که مرتکب این گناه بزرگ شده واقعا پشیمان شود و توبه صادقانه کند و دیگر به این گناه باز نگردد و این آلودگی را با بندگی خدا و اطاعت او جبران کند خداوند توبه او را می پذیرد و از او دستگیری می کند و راه هدایت را به او می نماید زیرا توبه اعمال و گناهانی چون زنا، به پشیمانی و ترک واقعی آنها است. ولی برای جبران، سعی کنید تاریکی حاصل در قلب را با معنویت و انجام کارهای خوب پاک نمایید و هر وقت یاد گناهان خود افتادید استغفار کنید و از خداوند بخشش بخواهید. در این صورت خداوند مهربان و آمرزنده است.
کسانی که مرتکب گناه می شوند، اگر با اختیار باشد و از روی اجبار نباشد، گناهکارند و فرقی نمی کند که چه عاملی (بیرونی یا درونی) آنان را به این عمل زشت ترغیب نموده است. در حقیقت آنچه که سبب ارتکاب گناه توسط انسان و یا دور شدن وی از گناه می شود، اراده و خواست اوست نه چیزی دیگر. سایر عوامل، بهانه ای بیش نیستند که به هیچ وجه عذر آور نخواهند بود.
اگر می خواهید دوباره مرتکب چنین عمل زشتی نشوید به موارد پایین دقت نمایید:
1-      با دوستان پاک و با تقوا رفاقت کنید.
2-      از دوستانى که حریم حدود الهى را مى شکنند به شدت پرهیز کنید.
3-      در مجالس دعا و محافل موعظه و نماز جماعت شرکت کنید.
4-      پرخورى و نیز از خوردن غذاهاى چرب و پرانرژى و تحریک کننده پرهیز کنید. البته باید مواظب سلامتى خود باشید.
5-      از مشاهده صحنه هاى مهیج و تحریک کننده دورى کنید.
6-      ورزش را در برنامه منظم و روزانه خود قرار دهید.
7-      سعى کنید هیچ گاه تنها نشوید.
8-      برنامه منظم مطالعاتى براى خود قرار دهید و سعى کنید فرصت هاى خود را با تفکر و مطالعه مناسب خصوصا پیرامون گناه و آثار زیانبار آن بر جسم و روح انسان، پر کنید.
9-      در صورت توان و امکان هفته اى یکى دو روز، روزه بگیرید.
شهوت و افراطی گری در خوردن، سخن گفتن، خوابیدن، نگاه کردن به نامحرم، شهوت جنسی، خشم و عصبانیت بی مورد و لذت طلبی مفرط از مواردی است که باید با آن مبارزه کرد.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد