خانه » همه » مذهبی » آسیب های ماهواره

آسیب های ماهواره


آسیب های ماهواره

۱۳۹۲/۱۰/۲۷


۳۱۰ بازدید

سلام علیکم
چگونه می توان کسی را قانع کرد که استفاده از ماهواره برای او اشکال دارد(حتی اخبار و یا مستند های آن) و روی او اثر منفی میگذارد؟

با سلام و عرض ارادت خدمت شما پرسشگر گرامی از اینکه با ما سخن می گوئید خرسندیم و امیدواریم که ارتباط شما با ما تداوم داشته باشد. به نظر شما چرا چنین افرادی علیرغم اینکه به آثار ماهواره بر روی رفتار خود آگاه هستند، این آثار را نفی می‌کنند؟ به نظر یکی ازمهم‌ترین دلیل نفی آثار ماهواره این است که فرد خواهان آن است تا از فشار روانی ناشی از تماشای برنامه ماهواره رهایی پیدا کنند، چرا که تا زمانی که به آثار مخرب ماهواره باور داشته باشند، هرباری که به تماشای ماهواره مشغول می‌شوند، دچار عذاب وجدان می‌شوند، برای همین به راحتی آثار ماهواره را نفی می‌کنند تا در این زمینه دچار عذاب وجدان نشوند و از طرفی هم رفتار خود را برای دیگران توجیه کنند. برای اینکه بتوان این افراد را نسبت به اشتباهی که به آن دچار هستند، آگاه کرد و از طرفی هم آنان را از این عادت زشت رهایی داد راهکارهای زیر پیشنهاد می‌شود:1.با دقت کتبی که در مورد آسیب‌های ماهواره نوشته شده است را بخوانید و مطالب آن را با آمار و ارقام و مستند برای آنان بیان کنید.
2.سعی کنید آسیب های تماشای ماهواره را در خانواده‌هایی که به درد دچار هستند را برای آنان بیان کنید. به عنوان مثال بگوئید  خانواده‌ای را می‌شناسم که شوهر خانواده ماهواره تماشا می‌کند، تماشای ماهوراه بر روابط بین او و همسرش تاثیر منفی داشته است. زمانی که آسیب‌ها به صورت عینی بیان شود، تاثیر بیشتری بر روی مخاطب دارد.
3. در فضایی صمیمی با آنان صحبت کنید و علت نفی آثار ماهواره را صمیمانه برای آنان بیان کنید. به آنان بگوئید علت واقعی نفی این آثارف توجیه رفتار غلط انان می‌باشد.
4. برای اینکه بتوانید آنان را در این مورد قانع کنید، باید با افرادی که در خانوادتان با شما همفکر هستند ائتلاف کنید و سعی کنید به صورت دوره‌ای با آنان قرار بگذاریدتا در مورد آسیب‌های ماهواره با اقوامی که دچار چنین موضوعی هستند، صحبت کنید.
5. برای اینکه در کار خود موفق باشید، لازم است تا ارتباط عاطفی خود را اقوامتان تقویت کنید، زیرا تا زمانی که ارتباط عاطفی قوی بین شما و آنان بر قرار نشود، به کارگیری شیوه های تربیتی نمی تواند تاثیر چندانی داشته باشد. اگر ذهن و قلب فرد را به صندوقچه ای تشبیه کنیم که در آن قفل می باشد تنها راه باز کردن در این صندوقچه ارتباط عاطفی با فرد است؛ پس تمام همت خود را بکارگیرید تا ارتباط عاطفی خود را با او بیشتر کنید؛ هر چقدر شما در این مرحله موفق شوید، موفقیت شما در رسیدن به هدفتان بیشتر خواهد شد.
6. از شیوه های تربیتی غیر مستقیم استفاده کنید. در این شیوه به جای اینکه محتوای تربیتی به صورت مستقیم به مخاطب انتقال داده شود؛ به صورت غیر مستقیم مخاطب در معرض پیام های تربیتی قرار می گیرد. تهیه و اهدا کتبی که درباره مسائل دینی می باشد؛ نوشتن روایاتی که در این زمینه است و قرار دادن آن در جایی که مخاطب با آن روبرو شود و یا هر چیزی که احتمال می دهید در تشویق او برای ترک اینگونه رفتارها مفید است.
7. هر شخصى یک نقطه پذیرش و به قول معروف «رگ خوابى» دارد، سعى کنید این رگ خواب و نقطه پذیرش را به دست آورید و از این کانال وارد شوید و هدف خود را تعقیب کنید و لذا به صرف این که باید شخصى را هدایت کرد بسنده نکنید بلکه با مطالعه بر روى خصوصیات وى ؛ راه نفوذ در او و جلب نظر او را به دست آورید سپس زیر بناهاى فکرى وی را مورد بررسى قرار داده و در اصلاح آن بکوشید. دیدگاه فرد در مورد خداوند، جهان هستى، انسان، معاد و امورى است که داراى نتیجه مستقیم بر عملکرد افراد می باشد. پس باید به تقویت و اصلاح این مبانى کوشید.
8.یکی از علل تماشای ماهواره نداشتن سرگرمی مناسب می‌باشد، باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنید تا آنان بتوانند از سرگرمی‌های مناسب استفاده کنند.
باز با ما مکاتبه کنید.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد