خانه » همه » مذهبی » آشنایی با پلاستیک ABS

آشنایی با پلاستیک ABS

پلیمرایزیشن
بسپارش یا پلیمرایزیشن یک واکنش شیمیایی است که در آن مولکول‌های کوچک و ساده با یکدیگر پیوند برقرار کرده و مولکولی بزرگ با جرم مولکولی چندین برابر مولکول اولیه به وجود می‌آورند.
استایرن
 منومر استایرن مایعی بی رنگ و بابویی همانند مواد آروماتیک است . نقطه جوش آن ۱۴۶ درجه سلیسیوس و وزن ویژه آن ۹/۰ گرم بر سانتی مترمکعب است. بیشتر در فرآوری پلاستیک‌های پلی استایرن به کار می‌رود. روش بزرگ فرآوری استایرن از راه واسطه اتیل بنزناست . نخست بنزن با اتیلن ، آلکیل‌دار می‌شود. سپس بر روی کاتالیزگر کلرید آلومینیوم، اسید فسفریک جامد یا سیلیس – آلومین به استایرن، هیدروژن زدایی می‌شود.
رنگ آکرلیک
رنگ اکریلیک رنگ اکریلیک رنگی شیمیایی که با خواص دوام و درخشندگی خاص، نخست در صنعت اتومبیل سازی به کار رفت و اخیراً نیز در انواع نقاشی‌ها مورد استفاده قرار گرفته‌است. رزین‌های آکریلیک به دو دسته پایه حلال نفتی و حلال آب تقسیم می‌شوند. خصوصاً آن دسته که به آسانی در آب حل می‌شود، زود خشک و سطحی سخت و آسیب‌ناپذیر به وجود می‌آورند، گرچه باید افزود فاقد خواص ظرافت پذیری و عمق و جلای رنگ روغن یا آکرلیک پایه حلالی است.
 رنگ‌های اکریلیک بسیار متنوع هستند و برای ایجاد بافت در سطوح مناسب می باشند چون غلظت بالایی دارند و به سرعت خشک می‌شوند. رنگ اکریلیک انعطاف‌پذیر است و به همین علت روی تمام سطوح از جمله مدل‌های خمیر کاغذ پارچه و کفش قابل استفاده است.
 رنگ‌های اکریلیک پایه آب نسل جدید از رنگ‌های ساختمانی می‌باشند که با توجه به مسائل زیست‌محیطی و عدم استفاده از حلال‌های آلی و مواد مضر کاربردی این نوع رنگ‌ها روبه افزایش است. بطوریکه به تدریج جایگزین مناسبی برای رنگ‌های روغنی الکیدی می‌باشند. رنگ ترافیک که عموماً برای خط کشی خیابان‌ها استفاده می‌شود هم از رزین آکریلیک پایه حلالی استفاده می‌شود.این محصول در سه نوع مات نیمه مات و براق تولید می‌شود.و نوع مات آن از همه خاصیتهای ممکن برخوردار نیست از جمله قابلیت شستشو بودن و استحکام.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد