خانه » همه » مذهبی » آموزش جنسی، فقدان آموزش جنسی، آسیبها و ضرورتــها

آموزش جنسی، فقدان آموزش جنسی، آسیبها و ضرورتــها


آموزش جنسی، فقدان آموزش جنسی، آسیبها و ضرورتــها

۱۳۹۲/۱۲/۱۶


۷۲۱ بازدید

من دختر ۲۸ساله و مجرد هستم.با اینکه از نظر جنسی تمایل زیادی داشتم همیشه عمل جنسی برای من سوال بود و بخشی از ذهنم را درگیر می کرد. هیچ تصوری از عمل فیزیکی جنسی نداشتم. با اینکه سنم زیاد بود دقیقا نمی دانستم چه اتفاقی بین زن و مرد می افتد تا زن حامله می شود. تمام اطلاعات که از دیگران دریافت کرده بودم و کتاب های زیادی که خوانده بوده نهایت عمل جنسی را محکم آغوش گرفتن یکدیگر تصور می کردم. اما می دانستم که تصورم واقعی نیست. سرانجام که به نتیجه رسیدم که موضوع را بدانم برای همیشه از ابهام دربیایم بهتر از نداستن آن است. برای همین از طریق اینترنت تعدادی فیلم و عکس تهیه کردم وقتی آنها را تماشا کردم شوک شدیدی بهم وارد شد تا چند سال توانایی هضم تصاویری را دیده بودم را نداشتم اینکارها را غیر انسانی وحشیانه و حیوانی می دانستم تصور اینکه آدمهای خوب یعنی هرکس بچه دار است دست به این کار زده است خیلی مشکل بود الان بعد از سالها و دیدن مکرر فیلم و عکسها نه تنها با این مسایل کنار آمده ام که دیگر اینکارها را غیر انسانی نمی دانم.
سوال من این است که:
آیا من از نظر جنسی مشکل دارم؟
اگر من در زمان نادانی ازدواج می کردم و شب ازدواج ناگهان متوجه این چیزها می شدم و وادار به تن دادن می شدم. اگر چه من ازدواج کرده بودم اما آثار آن کمتر از تجاوز نبود چگونه می توانستم با این مساله کنار بیایم و همسر خوبی باشم؟ به عبارت دیگر چه باید کرد تا یکدختر در شب ازدواج دچار شوک نشود.
من با وجود اینکه بسیار معتقد هستم هنوزم که گاهی فیلمها و عکسها را می بینم به اندازه سر سوزن دچار عذاب وجدان نمی شوم. چرا که دانستن را حق خود می دانم. آیا واقعا گناه دارد از این که عکسها و فیلمها را دیده ام؟
از جامعه پدر و مادر و مدرسه و دانشگاه دلگیرم چرا به من اطلاعات کافی و مناسب نداده اند.(نمی دانم شاید اصلا مشکل از من بوده)

با سلام و سپاس از اینکه مرکز ما را برای پاسخ و راهنمایی برگزیده اید، خواهر گرامی، در مورد آموزشهای جنسی حق با شما است، و با اینکه اسلام پکیج کاملی از آموزش جنسی[1] در وهله های رشدی مختلف دارد اما بخاطر کم تدبیری و مسامحه ی برخی متولیان، آموزش جنسی جوانان و نوجوانان ما که دارای حساسیت استراتژیک است به اراذل و اوباشی سپرده شده که در کنار خیابان سی دی و دی وی دی های با محتوای جنسی می فروشند که آسیبهای دیدن چنین فیلمهایی کمتر از آسیبهای بیماری چون وبا و سرطان نیست.  من در زیر بطور اجمال دلایل ادعای فوق را برمی شمرم:   1- یکی از زیانهای اینگونه فیلم ها اینست که  در ذهن زن و یا مردی که اینگونه فیلمها را می بینند تصوری غلط از مسائل جنسی  و نحوه ی ارضاء آن  درست می شود و فکر می‌کنند که نحوه ارضاء و موضوعات پیرامونی همانست که در فیلم دیده اند،  لذا با توجه به ذهنیت غیر واقعی ای که پیدا کرده اند، هرگز از شریک جنسی خود  لذت نمی برند و او را به بی کفایتی در امور جنسی محکوم می کنند زیرا در ذهن شان ارتباط جنسی ای کامل است که مثل این فیلم ها باشد و حد کمتر از آن محکوم  به کاستی است در حالی که زن و یا مردی که این گونه فیلمهای آسیب زا را می بیند توجهی به این ندارد که اینها فقط یک فیلم است و در آنها از صدها قلم آرایش و صدها حقه ی فیلم برداری استفاده شده و واقعیت خارجی ندارد ودر واقع مسائل جنسی و طریق ارضاء آن به آن صورتی که در این فیلمها آمده، نیست.
2-  برخی فیلم هایی که در شبکه های ماهواره ای و امثال آن پخش می شود ضمن ترویج فساد و بی بندوباری، به روابط نامشروع زن و مرد دامن می زنند. این روند تا جایی پیش می رود که کانون خانواده در معرض فروپاشی قرار می گیرد.
3- تغییر ذائقه جنسی، آسیب دیگر فیلمهای پرنوگرافی اینست که ذائقه جنسی افراد جامعه را از نرمال به غیر نرمال تغییر می دهد و همین امر موجب ایجاد پرفکشنیسم جنسی در زن و یا مرد شده و رسیدن به لذت جنسی را دور از دسترس قرار می دهد و همین امر موجب پناه بردن بیشتر مردان و زنان به دامن آلوده ی این فیلمها می شود زیرا دائما احساس می کنند که آنچه را که همسرشان ندارد در این فیلمها یافته می شود، خیلی از مراجعین ما که روابط جنسی شان هم طبق نقل خودشان نرمال هم هست اما شکایت می کنند و می گویند این آنچه از سکس در ذهن ما است نمی باشد. و این همان ذهنیت غلط و پرفکشنیستی است که اینگونه فیلمها ایجاد می کنند.
  متاسفانه در جامعه ی ما عده ای از جوانان اطلاعات جنسی را از جاهای نامناسب می گیرند همانند این فیلمهای تجاری می گیرند و این آسیب زایی دارد زیرا این فیلمها روانبنه غلط(ذهنیت غلط) در توقعات جنسی ایجاد می کنند.که راه درمان آن، تغییر باورهای غلط  آنها است که توسط این فیلمها ایجاد شده است.
لذا اسلام التذاذ جنسی از غیر همسر را حرام می شمارد که یکی از دلایل آن تحکیم بنیاد خانواده می باشد یعنی زن باید تنها کانال تخلیه هیجان جنسی خود را شوهر خود بداند و شوهرنیز تنها کانال تخلیه هیجان جنسی خود را زن خود بداند تا از این طریق محبت ایندو بهم زیاد شود و کانون خانواد استحکام یابد و حتی برخی کدورت ها در سایه این آرامش جنسی از بین برود.
دیدن اینگونه فیلمها توسط افراد مجرد علاوه برانچه که گفته شد باعث خود ارضایی در فرد می شود که به نوبه خود بسته ی کاملی از اختلالات جسمی و روحی و روانی است. که در صورت تقاضا این مطالب تقدیم خواهد گردید. [1] بعنوان نمونه ر ک به توحید مفضل، که حضرت در عین مطرح کردن حساس ترین مراحل رفتار جنسی درس توحید و خدا شناسی می دهد و پر واضح است که چنین آموزشی نه تنها موجب انحراف نمی شود بلکه شخص به موازات آموزش مسائل جنسی بینش توحیدی اش نیز تقویت می شود و به عبارت دیگر آموزش جنسی در اسلام دارای یکنوع یکپارچگی و اینتگریشن با نگرش توحیدی و در راستای آنست.  

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد