توجه

  1. توجه توجه : متاسفانه تا اطلاع ثانوی درگاه پرداخت زرین پال از دسترس خارج شده

توجه توجه : متاسفانه تا اطلاع ثانوی درگاه پرداخت زرین پال از دسترس خارج شده

خانه » همه » مذهبی » آیا انحراف جنسی مانع رسیدن انسان به کمالات معنوی می شود؟

آیا انحراف جنسی مانع رسیدن انسان به کمالات معنوی می شود؟

سنت و اراده الهی این است که اداره این جهان و مخلوقات او از جمله انسان از راه اسباب و مسببات انجام شود و اینطور نیست که برای جلو گیری از گناه یا ظلم یا کشته شدن انسان بی گناه، خداوند مستقیماً وارد عمل شود، بلکه خداوند برای همه افراد و موجودات احکام و وظایفی قرار داده است که اگر همه به وظایف خود عمل کنند ظلمی واقع نخواهد شد.

 

از نظر اسلام پسر از سن پانزده سالگی و دختر از سن نه سالگی به سن تکلیف می رسند و قبل از آن گناهان و لغزش های آنان به حساب نمی آید . بنا بر این شما اگر لغزش یا گناهی داشته باشید چون مربوط به ایام کودکی و طفولیت شما بوده است حتماً مورد عفو و بخشش خدای مهربان قرار گرفته اید علاوه از ظاهر سؤال شما بر می آید که آنچه در دوران طفولیت انجام شده است با اجبار و اکراه بوده است، که از این جهت نیز گناهی بر شما نیست و اگر الان سعی و تلاش خود را در راه شناخت اسلام و آشنایی به وظایف خود و عمل به آن کنید و با انتخاب دوست مناسب و با توکل به خدا و پیروی از انبیاء الاهی و امامان معصوم (ع) قطعا به درجات بالای کمال خواهید رسید که قابلیت همنشینی با ائمه طاهرین (ع) و حضرت علی (ع) را پیدا می کنید.

 

اما در مورد موضوعی که در سن پانزده سالگی برای شما اتفاق افتاده لازم به ذکر است بر اساس مفاهیم قرآنی و روایی، اگر گناهکاری با اختیار و همراه با تصمیم بر عدم تکرار گناه از گناهش پشیمان شده و توبه کند توبه او قبول و محبوب خداوند واقع می شود و حتی در آخرت آبرویش محفوظ می شود.

 

از کتاب کافی به دو طریق از وهب روایت شده که گفت، از امام صادق (ع) شنیدم مى‏فرمود: اگر بنده خدا توبه نصوح کند ، خدا او را دوست مى‏دارد، و گناهش را مى‏پوشاند، عرضه داشتم: چگونه بر او مى‏پوشاند؟ فرمود: از یاد دو فرشته‏اش که همواره گناهانش را مى‏نوشتند مى‏برد، آن گاه به اعضا و جوارحش و نیز به قطعه قطعه‏هاى زمین وحى مى‏کند گناهان این شخص را بپوشانید در نتیجه روزى که گناه کار به دیدار پروردگارش مى‏رسد، هیچ شاهدى نیست که علیه او به گناهى از گناهانش شهادت دهد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد