در این باره روایتی در کتاب وسائل الشیعة وارد شده است که چنین است:حضرت امام رضا (ع) فـرمودند: “هر کس صبح کند و در دست او انگشتر عقـیقى باشد و قبل از این که کسى او را ملاقات کند و ببیند، نگین خود را به طرف کف دست بگرداند و سوره: “انا انزلنا …” را تا به آخر تلاوت کند و بگوید: “آمَنْتُ بِاللَّهِ وَحْدَهُ لَاشَرِیکَ لَهُ وَآمَنْتُ بِسِرِّ آلِ مُحَمَّدٍ وَعَلَانِیَّتِهِمْ”، خداوند او را در آن روز از شرِّ آنچه از آسمان نازل مى شود و به سوى آسمان بالا مى رود و همچنین از شرّ آنچه در زمین فرو مى رود و از آن خارج مى شود حفـظ مى کند و در محافـظت رسول خدا (ص) به سر مى برد تا صبح را به شب برساند.[1]فقهای عظام می گویند که این کار در هنگام قنوت نماز، اگر به قصد ورود و جزء نماز باشد ترک شود، مگر این که به قصد ثواب مطلق (بدون جزئیت در نماز) باشد.
آیت الله مکارم شیرازی: در جواب سؤالی در این مورد می گوید: چنین چیزی در دستورات شرع وارده نشده است، ولی نماز را باطل نمی کند، بهتر است آن را ترک کنید.[2]آیت الله فاضل لنکرانی (ره) می گوید: برای عمل مورد سؤال در خصوص قنوت روایتی به نظر نرسیده است.[3]. اسلام کوئست
[1] .حر عاملی،، وسائل الشیعة، ج 5، ص91، مؤسسه آل البیت، قم؛ روایتی مانند آن در مستدرک الوسائل، ج3، ص297 هم ذکر شده است.
[2] . سایت معظم له، بخش استفتائات.
[3] . جامع المسائل، سؤال 355، ص103، چاپ مهر، چاپ دوم، 1375.
آیت الله مکارم شیرازی: در جواب سؤالی در این مورد می گوید: چنین چیزی در دستورات شرع وارده نشده است، ولی نماز را باطل نمی کند، بهتر است آن را ترک کنید.[2]آیت الله فاضل لنکرانی (ره) می گوید: برای عمل مورد سؤال در خصوص قنوت روایتی به نظر نرسیده است.[3]. اسلام کوئست
[1] .حر عاملی،، وسائل الشیعة، ج 5، ص91، مؤسسه آل البیت، قم؛ روایتی مانند آن در مستدرک الوسائل، ج3، ص297 هم ذکر شده است.
[2] . سایت معظم له، بخش استفتائات.
[3] . جامع المسائل، سؤال 355، ص103، چاپ مهر، چاپ دوم، 1375.