خانه » همه » مذهبی » آیا تصور زنی غیر از همسر هنگام آمیزش، موجب معلولیت ذهنی یا جسمی فرزند می‌‌شود؟

آیا تصور زنی غیر از همسر هنگام آمیزش، موجب معلولیت ذهنی یا جسمی فرزند می‌‌شود؟


انسان موجودی است که هر گونه اخلاق، رفتار، حتی نیات درونی در تکوّن و شکل‌گیری جسمی و روحی او تأثیرگذار است، به گونه‌ای که گاهی این تأثیر از خود شخص، فراتر رفته و به مرتبطین و وابستگان او نیز سرایت می‌کند. از جمله می‌‌توان به تأثیرگذاری فکر کردن به زن دیگر هنگام مجامعت با همسر، در بچه متولد شده اشاره کرد. پیامبر اسلام(ص) می‌‌فرماید: «در وقت زناشویی، خیال زن ‏دیگرى ‏را در خاطر نیاور که می‌ترسم اگر فرزند پسری متولد شود دارای صفات و روحیات زنانه شود و اگر فرزند دختری متولد شود معلول ذهنی یا جسمی شود».
البته در این‌گونه موارد نمی‌‌توان صددرصد حکم کرد که حتماً آن آثار و پیامدهای ناگوار به وجود می‌‌آید؛ زیرا در برخی روایات دیگر آمده، دعا، صدقه و … می‌‌توانند از پیامدهای بد و ناگواری که عکس العمل اعمال و کارهای ما هستند، حتی اموری که قضا و قدر الهی به آن تعلق گرفته جلوگیری نمایند.
بنابر این، اگر انسان در حال غفلت و نادانی یا حتی در حال عمد، مرتکب کارهایی؛ مانند زناشویی در زیر درخت میوه‌دار یا تصور زن دیگر هنگام آمیزش و…، گردید و از آینده بد و عکس العمل آن نسبت به خود و اطرافیانش هراسناک است، می‌‌تواند با دادن صدقه و دعا، از آن پیامد بد جلوگیری نماید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد