اگر انسان بخواهد سهم امام علیه السلام را به مجتهدى که از او تقلید نمىکند بدهد در صورتى به او اذن داده مىشود که بداند آن مجتهد و مجتهدى که از او تقلید مىکند، سهم امام علیه السلام را به یک طور مصرف مىکنند.
(خوئى)، (تبریزى): بنا بر احتیاط واجب باید از مجتهدى که تقلید مىکند اجازه بگیرد.
(بهجت):اگر سهم امام علیه السلام را از نظر کمیّت و کیفیّت به یک نحو مصرف مىکنند(جایز است).
(مکارم): اگر کسى بخواهد سهم امام علیه السلام را به مجتهدى که از او تقلید نمىکند بدهد در صورتى مجاز است که بداند آن مجتهد و مجتهدى که از او تقلید مىکند سهم امام را یک طور مصرف مىکنند.
(زنجانى): ولى اگر انسان بخواهد سهم امام علیه السلام را به مجتهدى که از او تقلید نمىکند بدهد، در صورتى به او اذن داده مىشود که بداند آن مجتهد، سهم امام علیه السلام را در مصرفى صرف مىکند که مجتهدى که از او تقلید مىکند جایز مىداند.
البته نظر مرحوم آیت الله فاضل با دیگر مراجع محترم فرق دارد :
(فاضل): در شرایط فعلى، هر دوى آن (سهم امام و سادات) را فقط به مرجع تقلید خود بدهد یا با اجازه مستقیم از دفتر ایشان مصرف نماید.[1]
اما تشخیص اینکه کدام مراجع از این نظر شبیه هم عمل می کنند، به عهده مکلف است، البته دفاتر مراجع محترم می تواند شما را راهنمایی کنند.