خانه » همه » مذهبی » اتباع ۷۰ کشور در کنار تروریست‌ها با ارتش سوریه می‌جنگند

اتباع ۷۰ کشور در کنار تروریست‌ها با ارتش سوریه می‌جنگند


اتباع ۷۰ کشور در کنار تروریست‌ها با ارتش سوریه می‌جنگند

۱۳۹۲/۰۹/۲۷


۴۲ بازدید

اتباع ۷۰ کشور در کنار تروریست‌ها با ارتش سوریه می‌جنگند

یک مرکز مطالعاتی در لندن اعلام کرد بیش از ۲۰هزار جنگجوی خارجی از ۷۰ کشور جهان در سوریه علیه نظام این کشور می‌جنگند.

به گزارش خبرگزاری‌ها، مرکز بین‌المللی مطالعات موسوم به «آی‌سی‌اس‌آر» در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد از اواخر سال ۲۰۱۱ تا ۱۰ دسامبر سال جاری بیش از ۲۰ هزار جنگجوی خارجی از ۷۰ کشور جهان به سوریه رفتند تا در درگیری‌ها در این کشور شرکت کنند.

اتباع 70 کشور در کنار تروریست‌ها با ارتش سوریه می‌جنگند

یک مرکز مطالعاتی در لندن اعلام کرد بیش از 20هزار جنگجوی خارجی از 70 کشور جهان در سوریه علیه نظام این کشور می‌جنگند.

به گزارش خبرگزاری‌ها، مرکز بین‌المللی مطالعات موسوم به «آی‌سی‌اس‌آر» در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد از اواخر سال 2011 تا 10 دسامبر سال جاری بیش از 20 هزار جنگجوی خارجی از 70 کشور جهان به سوریه رفتند تا در درگیری‌ها در این کشور شرکت کنند.

در این گزارش آمده است که بیش از 80 درصد از این افراد از کشورهای عربی و اروپایی هستند که فرانسه و انگلیس در این بین بیشترین سهم را دارند و حدود 70 درصد از آنها از کشورهای خاورمیانه وارد سوریه شده‌اند.

این مرکز بین‌المللی تاکید کرد، بیشتر این افراد به جبهه النصره و دولت اسلامی عراق و شام که وابسته به القاعده هستند می‌پیوندند.

در این گزارش به تعداد افرادی که برای حمایت از ارتش سوریه وارد این کشور شده‌اند اشاره نشده است.

تلویزیون انگلیسی اسکای‌نیوز نیز در گزارشی از حضور گسترده تروریست‌های انگلیسی در سوریه و نقش آنان در خونریزی‌های آن کشور پرده برداشت. تلویزیون انگلیس اعلام کرد برای نخستین بار و به صورت اختصاصی به بخشی از فعالیت‌های این جنگجویان در سوریه دسترسی یافته است.

بر اساس این گزارش هم‌اکنون صدها انگلیسی در سوریه می‌جنگند و حداقل در هر ماه چهار نفر از آنان کشته می‌شوند.

در همین رابطه «افتخار جهان» معروف‌ترین جنگجوی انگلیسی که همفکرانش را به حضور در سوریه تشویق می‌کند کاملا شناخته شده بود و در جریان نبرد با ارتش سوریه به هلاکت رسید.

در همین رابطه بشار جعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد بر لزوم عمل کردن شورای امنیت سازمان ملل به مسئولیت‌هایش تاکید کرد و گفت، این شورا باید عربستان، قطر و ترکیه را که از تروریست‌ها در سوریه حمایت مالی و تسلیحاتی می‌کنند تحت فشار قرار دهد.

وی افزود، اگر درباره تروریسم مورد حمایت برخی دولت‌های شناخته شده یعنی ترکیه، قطر و عربستان چاره‌اندیشی جدی نشود به گسترش هرچه بیشتر تروریسم در جهان و به انفجار در منطقه منجر خواهد شد.

این اظهارات بشار جعفری پس از رایزنی‌های غیرعلنی شورای امنیت درباره گزارش کمیته سازمان ملل متحد درخصوص استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه مطرح شد.

از سوی دیگر، خبرگزاری رویترز گزارش داد مخالفان سوری اعلام کرده‌اند از کشورهای عربی پیامی دریافت کرده‌اند که به آنها تاکید شده است بشار اسد پس از کنفرانس بین‌المللی ژنو 2 نیز در قدرت باقی خواهد ماند.

یک عضو بلندپایه ائتلاف مخالفان سوریه که ارتباط نزدیکی با مقامات عربستان دارد گفت، دوستان غربی ما تاکید کرده‌اند که در حال حاضر کناره‌گیری اسد به هرج‌ومرج منجر خواهد شد و تندروها کنترل را به دست خواهند گرفت. این اظهارات در شرایطی مطرح می‌شود که پیشروی ارتش سوریه در مناطق مختلف این کشور همچنان ادامه دارد.

منابع نظامی اعلام کردند ارتش در حال تنگ کردن عرصه بر همه گروه‌های تروریستی است و شورشیان با فرار و عقب‌نشینی سعی می‌کنند خسارات کمتری را متحمل شوند.

منابع سوری همچنین از عملیات ارتش سوریه علیه تروریست‌های وابسته به داعش در نزدیکی مرز سوریه با لبنان خبر دادند.

بر اثر این عملیات جنگنده‌های ارتش سوریه، خودروهای وابسته به داعش را به آتش کشیدند.

سایر رویدادها

* سفیر آمریکا در سوریه گفت، جبهه اسلامی بدون آنکه دلیلی ارائه کند حاضر نشد با ما دیدار کند.

* بیش از 4000 قطعه میراث باستانی سوریه به سرقت رفته و در موزه‌های آمریکا، لندن و اسرائیل نگهداری می‌شوند.

* گروه‌های تروریستی با راکت به منطقه مرزی سوریه با لبنان حمله کردند که چهار نفر از نظامیان که دو نفر از آنها از نیروهای ارتش لبنان هستند مجروح شدند.

* معاون نماینده روسیه در سازمان ملل گفت، ناوهای روسی در دریای مدیترانه کشتی‌های حامل سلاح شیمیایی سوریه را تا مقصد امحای آن همراهی خواهند کرد.

* برخی منابع آگاه اعلام کردند شرکت امنیتی بلک واتر در حال پشتیبانی از القاعده در سوریه بوده و تعدادی از نیروهای آن در کنار تروریست‌ها می‌جنگند.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد