خانه » همه » مذهبی » اثبات ادعای دروغین احمد بصری با جعل قرآن و حدیث

اثبات ادعای دروغین احمد بصری با جعل قرآن و حدیث


اثبات ادعای دروغین احمد بصری با جعل قرآن و حدیث

۱۳۹۳/۰۶/۰۴


۶۷ بازدید

اثبات ادعای دروغین احمد بصری با جعل قرآن و حدیث

خبرگزاری شبستان: استاد مرکز تخصصی مهدویت گفت: احمد بصری در ادامه ادعای دروغین خود به روش ها و دلایلی بی پایه و اساس برای اثبات ادعاهای خود پرداخته که مهمترین آنها جعل آیات قرآن و احادیث اهل بیت است.

اثبات ادعای دروغین احمد بصری با جعل قرآن و حدیث

خبرگزاری شبستان: استاد مرکز تخصصی مهدویت گفت: احمد بصری در ادامه ادعای دروغین خود به روش ها و دلایلی بی پایه و اساس برای اثبات ادعاهای خود پرداخته که مهمترین آنها جعل آیات قرآن و احادیث اهل بیت است.

به حجت الاسلام محمد شهبازیان، پژوهشگر مهدوی در گفت و گو با خبرنگار حوزه مهدویت خبرگزاری شبستان با اشاره به برخی از ادعاها و نظرات احمد بصری که جریان انحرافی مهدویت را در عراق رهبری می کند، گفت: او خود را با 4 واسطه فرزند حضرت مهدی(ع) معرفی می کند، خود را یمانی می داند که وظیفه زمینه سازی ظهور را دارد و معتقد است پس از وفات امام زمان(ع) به عنوان امام و خلیفه حکومت را به دست می گیرد.

وی با بیان اینکه او خود را دارای عصمت علم و میراث اهل بیت می داند، خاطرنشان کرد: احمد بصری معتقد است که همان فردی است که به جای عیسی به صلیب کشیده شده و همرای انبیای گذشت بوده است، اعتقاد دارد دو فرد با عنوان “دابه الارض” وجود دارد که یکی از آنها بنا بر روایات امام علی(ع) است که در زمان رجعت می آید و دیگری خود اوست که در آخرالزمان و قبل از حضرت امیر می آید.

حجت الاسلام شهبازیان ادامه داد: این مدعی خود را یکی از 313 یار حضرت می داند و مدعی است مراد از سلاح رسول خدا(ص) همان علم رسول خداست که او به همراه دارد و دلیل خود را تعدد کتاب های چاپ شده اش می داند، خود را صاحب بیرق رسول الله می داند و دلیل واهی او این است که بر روی پرچمش نوشته شده است البیعه الله.

استاد مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به اینکه احمد بصری علم اصول، فلسفه، منطق، رجال و سند شناسی حدیث را بدعت می داند، اظهارداشت: این فرد در ادامه ادعاهای بی پایه و اساس خود ارائه خمس به غیر خود را حرام دانسته و تقلید از مراجع را جایز نمی داند و خود را تنها پاسخ گوی مسائل شرعی معرفی می کند، در میان علما به امام خمینی(ره) و شهید سید محمد صدر (صاحب موسوعه امام مهدی) احترام می گذارد.

وی خواب و استخاره را ازجمله ادله اثبات احمد بصری دانست و بیان داشت: این فرد مدعی است، امر رجعت بعد از اتمام حکومت دوازده امام (مهدیین) رخ می دهد که جانشین حضرت مهدی(ع) بوده اند و نخستین این مهدیین خود اوست، کسانی را که به او ملحق نشوند، خارج از ولایت علی بن ابی طالب و اعمال آنها شامل حج زکات خمس و روزه را باطل می داند.

حجت الاسلام شهبازیان با اشاره به روش ها و دلایل احمد بصری برای اثبات ادعاهای خود، تصریح کرد: آیات قرآن نخستین راه برای اثبات ادعای این مدعی دروغین است، به طوری که این فرد آیاتی را که در آنها از رسول و انبیای الهی بحث شده است و هیچ تصریحی به اثبات ادعای این فرد ندارد، به آمدن خود تفسیر می کند. در سوره جمعه آیه 2 تا 3 این مدعی خود را رسول بشارت دهنده برای ” آخرین لما یلحقو بهم” ذکر می کند، درحالی که این ادعای کلی نمی تواند دلیلی برای اثبات حقانیت یک جریان باشد.

این پژوهشگر مهدویت با بیان اینکه احادیث اهل بیت(ع) نیز دلیلی دیگر برای اثبات ادعاهای واهی این فرد است، گفت: احمد بصری ادعا دارد با توجه به اینکه هر امامی از امام و حجت بعد از خود نام برده و صفات او را بیان کرده است، نام او نیز در روایات بیان گشته و بر اسم او تصریح شده است.

وی با اشاره به معجزات ساختگی احمد بصری برای یارانش، خاطرنشان کرد: اطرافیان احمد بصری کارهای خارق العاده را به او نسبت می دهند مانند مشخص کردن قبر حضرت زهرا(س) با اتفاقاتی مانند نورانی شدن قسمتی از حسینیه یارانش در زمان نام بردن از او که ادعا می کنند با اراده او صورت گرفته است.

حجت الاسلام شهبازیان خواب و رویا را از دیگر راه های اثبات دانست و بیان داشت: آنان اعتقاد دارند پس از 3 روز روزه و توسل به حضرت زهرا(س) یا 40 روز قرائت دعایی که از احمد بصری نقل شده، یکی از اهل بیت(ع) به خواب شخص آمده و به امامت احمد اشاره می کند.

این استاد مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به درخواست مباهله و مناظره از علما، اظهارداشت: پیروان احمد بصری معتقدند که او همه علما را به مباهله و مناظره دعوت کرده است و چون علما دلهره شکست دارند، از قبول هرگونه مناظره و مباهله پرهیز می کنند.

وی ادامه داد: این فرد مدعی معتقد است که یکی از راه های اثبات امامت استخاره است. احمدبصری در تبلیغ خود از مردم می خواهد که استخاره کنند و از خدا بخواهند که به آنها بفهماند آیا این فرد مصداق امام هست یا نه؟

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد