خانه » همه » مذهبی » احمدی نژاد خاص‌ترین شخصیت سیاسی جمهوری اسلامی ایران

احمدی نژاد خاص‌ترین شخصیت سیاسی جمهوری اسلامی ایران

عصراسلام: دشمنی با احمدی نژاد نقطه ای است که یک جوان حزب الهی مومن انقلابی با یک جوان سکولار اصلاح طلب را با هم آشتی می دهد. جایی که قوچانی و حسین شریعتمداری با هم می توانند حول او نشریه دربیاورند، خاتمی و روحانی و لاریجانی با حداد عادل و جلیلی و قالیباف به هم می رسند، صدا و سیمای جمهوری اسلامی با بی بی سی و ایران اینترنشنال کارشناس مشترک دارند. نهادهای مذهبی انقلابی و قرارگاه های نفتی نظامی، با ستاد جنگ روانی اولمرت هم پوشانی دارند.

خلاصه اینکه هیچ حزب یا نهاد یا سازمان موثر در قدرت نیست، که او را خوش داشته باشد و این به حدی گاه غلیظ می شود که تبدیل به یک سندروم و عارضه روانی تبدیل شده است. شما اگر صریحا از میرحسین موسوی تعریف کنید، یا خودتان را حامی خاتمی و روحانی و لاریجانی معرفی کنید، آنقدر هزینه ندارد که بخواهید نقطه مثبتی از محمود احمدی نژاد ذکر کنید.

اما منفوری احمدی نژاد در میان صحابه و سازمان‌های قدرت، در میان مردم طبقه متوسط به پایین چندان جایگاهی ندارد و او تقریبا محبوب‌ترین چهره نزد آنان است چنان که کرونا هم نتوانسته مانع از میتینگ های شلوغ استقبال از او شود.

احمدی نژاد تنها شخصی در جمهوری اسلامی است که بدون هیچ ترسی در میان مردم رفت و آمد می کند. حتی ابا ندارد به میدان شوش در جمع معتادان تزریقی پای حرف شان بنشیند. کسی که در تمام نظر سنجی ها در راس دست یابی کرسی ریاست جمهوری ۱۴۰۰ است. آن هم با اختلاف زیاد.

اگر بخواهم شخصیت مقابل او را نام ببرم، علی لاریجانی است. کسی که تمام احزاب و گروه ها و افراد با سلایق متضاد، به او قرابت دارند اما توده های مردم نسبت به او دافعه دارند و در نظرسنجی‌ها از آخر می شود نام او را اول خواند.

اینها را از حیث رفتار شورای نگهبان با او عرض کردم، اینکه رد صلاحیت او یک پیام بسیار بد برای بسیاری از مردم دارد و البته شان جمهوریت نظام را هم بیش از قبل تضعیف می کند. نظامی که شعارش بر مبنای مردم سالاری دینی تعریف شده، نمی تواند به سادگی از قبال محبوب‌ترین چهره‌ی سیاسی مردم بگذرد.

شورایی که اگر جهانگیری (با خلق فاجعه امروز جامعه) نامزد شود او را قطعا تایید صلاحیت می کند، جفا می کند اگر احمدی نژاد را رد نماید.

بعد نوشت: من اگر بخواهم از حق رای‌م استفاده کنم، تا الان البته، به احمدی نژاد رای نخواهم داد.

سلمان کدیور
مکتوبات

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد