خانه » همه » مذهبی » اخلاص ونصرت الهی

اخلاص ونصرت الهی


اخلاص ونصرت الهی

۱۳۹۲/۱۱/۲۸


۶۱۳ بازدید

چه رابطه ای بین اخلاص ونصرت الهی وجود دارد؟

با اهدای سلام؛
اخلاص یعنی کار را برای خدا انجام دادن و هر که کار را برای خدا انجام دهد خداوند او را به صورت مضاعف و چند برابر یاری می نماید. توضیح آنکه خداوند در این عالم سننی دارد که یکی از آن ها سنت امداد است. او همه را اعم از مومن و کافر یاری می نماید اما اگر کسی مومن و مخلص و متوکل بود چند برابر یاری اش می کند.
مَنْ کَانَ یُرِیدُ الْعَاجِلَةَ عَجَّلْنَا لَهُ فِیهَا مَا نَشَاءُ لِمَنْ نُرِیدُ ثُمَّ جَعَلْنَا لَهُ جَهَنَّمَ یَصْلاهَا مَذْمُومًا مَدْحُورًا (١٨)وَمَنْ أَرَادَ الآخِرَةَ وَسَعَى لَهَا سَعْیَهَا وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَأُولَئِکَ کَانَ سَعْیُهُمْ مَشْکُورًا (١٩)کُلا نُمِدُّ هَؤُلاءِ وَهَؤُلاءِ مِنْ عَطَاءِ رَبِّکَ وَمَا کَانَ عَطَاءُ رَبِّکَ مَحْظُورًا (٢٠) در این آیات از سوره اسرا خداوند می فرماید هر کس دنیا را بخواهد یا آخرت را ما او را یاری می کنیم. این سنت امداد و نصرت الهی است که همه را فرا می گیرد.
اما در آیه ذیل توضیح تکمیلی آن می آید:
یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ حَرِّضِ الْمُؤْمِنِینَ عَلَى الْقِتَالِ إِنْ یَکُنْ مِنْکُمْ عِشْرُونَ صَابِرُونَ یَغْلِبُوا مِائَتَیْنِ.(انفال/65) در این آیه می فرماید اگر شما مومنین 20 نفر اما مومن و صابر باشید در جنگ و قتال خداوند شما را بر دویست نفر غالب می کند. یعنی ده برابر شما را امداد و نصرت می نماید به سبب ایمانتان. این البته فقط مختص جنگ نیست در همه جا اینطور است و جنگ از باب تمثیل اینجا آمده است نه تعیین.
همچنین آیات دیگری اشاره به وعده قطعی نصرت خداوند دارد؛ نصرت به کسانی که در راه او قدم بر میدارند و او را یاری می کنند:
وَلَیَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ یَنْصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزِیزٌ (حج/40) و قطعا قطعا خداوند یاری می کند آنکه او را یاری کند و براستی که او قطعاً قدرتمند و شکست ناپذیر است. (یاری خداوند نیز در یاری ولی اوست)همین یک آیه با این همه تاکیدات و وعده های زیبا و قطعی برای آرامش و اطمینان قلبی مومن کافی است. التماس دعا
 

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد