خانه » همه » سلامت » ارزش غذایی بادام هندی  

ارزش غذایی بادام هندی  

مروری بر خواص روغن بادام هندی

روغن استخراج شده از دانه های بادام هندی خواص دارویی و درمانی فراوانی دارد که در ادامه قصد داریم به معرفی آنها بپردازیم، همراه ما باشید.

66 4 Resized 1200x800 - ارزش غذایی بادام هندی  

بادام هندی آجیلی است به شکل کلیه انسان و از یک درخت گرمسیری بومی برزیل به نام “آناکاردیوم” به دست می‌آید، که در مناطق بسیاری از آسیا نیز رشد می‌کند. این محصول، برای مدت‌های طولانی در طب سنتی به عنوان دارو برای بیماری‌ها استفاده می‌شد. و در حال حاضر به عنوان یک ماده مغذی مورد توجه قرار گرفته است. باتوجه به فواید بادام هندی، این دانه یک میان وعده مناسب و عالی است که مصرف مقدار مناسب آن می‌تواند ریسک ابتلا به سرطان، بیماری‌ های قلبی عروقی، چاقی مفرط و دیابت را کاهش دهد. مطالعات همچنین به مزایای بادام هندی برای پوست و مو و حتی اعصاب به دلیل محتوای مواد مغذی قوی آن اشاره می‌کند.

ارزش غذایی بادام هندی  

یک عدد بادام هندی حاوی ۲۱ درصد پروتئین، ۴۶ درصد چربی و ۲۵ درصد کربوهیدرات است. یک چهارم فنجان بادام هندی حاوی ۲۰۰ کالری، ۵ گرم پروتئین، ۹ گرم کربوهیدرات و ۱۶ گرم چربی است. بادام هندی مقدار متناسب چربی دارد- ۶۲ درصد از چربی بادام هندی اسید چرب غیر اشباع است، در حالیکه ۱۸ درصد آن چربی غیر اشباع است. درحالیکه بسیاری از آجیل‌ها دارای مقادیر بالایی از چربی های غیر اشباع هستند که باعث التهاب می‌شوند، بادام هندی دارای مقدار نسبتاً کمی چربی غیر اشباع است که مانع عدم تعادل امگا ۶ و امگا ۳ می‌شود. با توجه به مقدار اسید چرب غیر اشباع و چربی های غیر اشباع، مصرف بادام هندی باعث کاهش خطر ابتلا به انواع بیماری ها از جمله سرطان، چاقی مفرط و بیماری های قلبی می‌شود.1

خواص و فواید روغن بادام هندی

درمان جوش و آکنه

روغن بادام هندی حاوی سلنیوم و روی می باشد که به درمان جوش صورت و آکنه کمک می کند. سلنیوم موجود در روغن بادام هندی به کاهش التهاب پوست کمک کرده و جای جوش را درمان می کند.

خاصیت ها برای دستگاه گوارش

روغن بادام هندی دارای مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان می باشد که بدن انسان را از آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند. محققان دریافته اند که مصرف روغن بادام هندی هضم را بهبود بخشیده و سبب کاهش التهاب معده می شود.

تنظیم کلسترول و چربی خون

تحقیقات نشان می دهد که روغن بادام هندی حاوی زیادی از فیبر رژیمی و چربی های غیر اشباع می باشد که پتاسیم و منیزیم موجود در آن برای درمان چربی و کلسترول خون مفید است.

فواید برای کودکان

روغن بادام هندی برای درمان کم خونی در کودکان استفاده می شود چون این بادام غنی از پروتئین می باشد.2

مفید برای سلامت قلب

مطالعات به طور مداوم نشان می دهد که مصرف آجیل در زمینه رژیم های سالم دارای اثر کاهش دهنده کلسترول است و اثرات مفیدی بر استرس اکسیداتیو ، التهاب و واکنش عروق وجود دارد. بادام زمینی و هندی به پایین آوردن LDL و افزایش ظرفیت حمل HDL کمک می کند. HDL وظیفه دارد کلسترول را از قلب جذب کرده و آن را به کبد برساند و در آنجا تجزیه شود.

در سال 2003 ، سازمان غذا و داروی اعلام کرده بود که یک مشت آجیل در روز به عنوان بخشی از رژیم غذایی کم چربی ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد. انجمن قلب چهار وعده بدون آرد بدون روغن را در هفته توصیه می کند و نسبت به خوردن بیش از حد هشدار می دهد ، زیرا در کالری متراکم هستند ارتباط قابل توجهی بین مصرف آجیل و میزان مرگ و میر کمتر در اثر بیماری های قلبی ، سرطان و بیماری های تنفسی اتفاق می افتد در این مطالعه اظهار شده است که مواد مغذی موجود در این آجیل مانند اسیدهای چرب اشباع نشده ، پروتئین ، فیبر ، ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها ممکن است خواص محافظتی از قلب ، ضد سرطان و ضد التهاب را ایجاد می کند مصرف بادام هندی دارای خاصیت کاهش کلسترول است و مصرف بادام هندی بر استرس اکسیداتیو اثرات بسیار زیادی دارد

جلوگیری از بیماری خون

آجیل بادام هندی سرشار از مس است که نقش مهمی در از بین بردن رادیکالهای آزاد در بدن را دارد. کمبود مس می تواند منجر به کمبود آهن مانند کم خونی شود. از این رو رژیم غذایی باید حاوی مقدار توصیه شده مس مصرف شود و آجیل بادام هندی منبع خوبی است مصرف متوسط ​​آجیل بادام هندی می تواند از کم خونی جلوگیری کند.

محافظت از چشم

چشم ما غالباً از عفونت های مختلف رنج می برد. روغن بادام هندی حاوی یک رنگدانه آنتی اکسیدان قدرتمند به نام Zea Xanthin است.  این رنگدانه به راحتی و به طور مستقیم توسط شبکیه ما جذب می شود. سپس یک لایه محافظ روی شبکیه ما ایجاد می کند که مانع از اشعه ماوراء بنفش مضر می شود مقادیر کمی Zea Xanthin به جلوگیری از دژنراسیون ماکولا وابسته به سن در سالمندان کمک می کند و از این رو به حفظ سلامت چشم کمک می کند.

بادام هندی و خواص گیاهی آن  برای حفظ سلامت چشم ثابت شده است.

منبع الیاف رژیمی

آجیل بادام زمینی و هندی درصد زیادی از فیبرهای غذایی را شامل می شود. دو فیبر ضروری رژیم غذایی مورد نیاز بدن ما ، اسید اولئیک و اسید پالمیتیت است این الیاف توسط بدن ما تولید نمی شوند ، بنابراین نیاز به مصرف خارجی دارند. بادام  هندی منابع خوبی برای این الیاف است. الیاف رژیمی به هضم غذا بهتر کمک می کنند ، اما مصرف بیش از حد ممکن است باعث نفخ و تولید گاز قابل توجهی در روده شود. مصرف آجیل مانند بادام زمینی و هندی به کاهش بروز چندین بیماری گوارشی مرتبط بوده است.

موهای سالم و براق

کارشناسان می گویند که مصرف بادام زمینی و همچنین استفاده از روغن بادام هندی روی پوست سر شما موهای سالم را تضمین می کند. مس موجود در این روغن به تولید رنگدانه های مو و پوست به نام ملانین کمک می کند.” همچنین باعث تقویت رنگ مو می شود و به دلیل دارا بودن اسیدهای لینولئیک و اولئیک می تواند بافت نرم و ابریشمی ایجاد می کند.

روغن بادام هندی سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین ها و مواد معدنی است و تمام خوبی های مورد نیاز شما را برای  فراهم می کند. همچنین کالری بالایی دارد. از پاشنه های ترک خورده گرفته تا کلسترول شما ،مغذی است که می تواند هر چیزی را درمان کند.

این روغن بافت صافی به پوست شما می بخشد

به طور مرتب از این روغن استفاده کنید تا دریابید که پوست شما رطوبت خود را حفظ کرده است. این عمدتا به دلیل فراوانی رطوبت موجود در روغن بادام هندی است. و به علت وجود مقادیر زیادی اسیدهای چرب اشباع نشده در آن می باشد.

سرشار از ویتامین E ، در مکانیسم ضد پیری نقش اساسی دارد و بنابراین به یک ماده مهم در محصولات ضد پیری تبدیل شده است.

روغن بادام هندی را با روغن پوست کاسو  روی قسمت آلوده بمالید زیرا این روغن توانایی درمان عفونتهای قارچی را دارد.

و به بهبود چهره پوست شما کمک می کند و مطمئناً پوست جوانی ، پر جنب و جوش و زیبایی به شما می بخشد.3

پی نوشت:
1.www.niniplus.com
2.www.parsiday.com
3.www.hooramarket.com

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد