خانه » همه » مذهبی » ازدواج با خانم سیده

ازدواج با خانم سیده


ازدواج با خانم سیده

۱۳۹۳/۰۴/۱۵


۴۸۱۴ بازدید

با سلام
اینکه بعضی متدینین تأکید بر این دارند که بواسطه ی ازدواج با خانم سیده به حضرت زهرا(س) محرم شوند، جز افتخاری که برای انسان دارد آیا فضیلت خاصی محسوب میشود؟ یا مثلا باعث آن میشود که انسان در قیامت بتواند حضرت را زیارت کند؟
با تشکر

دوست عزیز؛ روایت خاصی در این مورد نیافتیم ولی ازجمله مسلمات است که اگر کسی با دختر زنی وویا دختر اولاد او ویا اولاد اولاد او هر چه پایین برود وواسطه بخورد ازدواج کند به آن زن محرم خواهد بود . بنا براین کسی که با سادات هر چند سید از طرف مادر ازدواج کند با آن حضرت محرم خواهد بود
حضرت فاطمه(س) چون جده تمام سادات هستند بنابراین تمام افرادی که از طرف پدر و مادر نسب شان به آن حضرت برگردد از محارم ایشان خواهند بود.
خانمهاى سیده از نظر احکام شرعى در مورد عقد و هم چنین زندگى معاشرت و زناشویى تفاوتى با دیگر زنان ندارند، تنها از نظر بعضی از احکام اختصاصی زنان (سن یائسگى) با دیگر زنان تفاوت دارند. لذا از جهت ازدواج هیچ تفاوتی بین زنان سیده با غیر آنها وجود ندارد.
البته در صورتی که کسی از روی علاقه به اهل بیت (ع) با خانمی از خاندان ایشان – سیده – وصلت کند و به خاطر عشق و علاقه به اهل بیت (ع) و حضرت زهرا (س) در مورد همسر خود نیکى کند، مسلماً در نزد خداوند و اهل بیت (ع) مأجور خواهد بود. ضمناً حفظ احترام سادات نیز لازم است. لذا اگر کسی همسر سیّده برگزید باید در حفظ احترام او کوشا باشد.
احترام به سادات به منزله بزرگداشت و احترام به پیامبر اکرم(ص) می باشد و از همین رو بسیار خوب و مطلوب است. احترام و اکرام سادات از بنی هاشم مطابق آیات و روایات معتبر اسلامی بر هر مسلمانی واجب می باشد.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد