خانه » همه » مذهبی » ازدواج موقت دختر مطلقه

ازدواج موقت دختر مطلقه


ازدواج موقت دختر مطلقه

۱۳۹۳/۰۲/۱۵


۳۲۴۹ بازدید

سلام من خانمی ۲۸ ساله هستم که چند ماهی هست که طلاق گرفتم و جدیدا با پسری دوست شدم که یک سال از من کوچکتره و با اینکه میدونم هدفش از دوستی با من داشتن سکس هست بازهم به او تمایل دارم ولی نه اونجوری که دوستش داشته باشم و عاشقش باشم، یکبار هم با هم سکس داشتیم اما قبلش صیغه محرمیت خوندیم تو این رابطه هم اون به هدفش میرسه هم من از تنهایی دراومدم و البته نیاز جنسیم هم رفع میشه میخواستم بدونم این رابطه اشکال داره؟

پرسشگر گرامی، از اینکه این مرکز را برای طرح سوالاتتان انتخاب کرده اید خوشحالیم امیدواریم که این مکاتبه ادامه یابد.
رابطه ای که با این آقا دارید از دو بعد می تواند مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بعد شرعی و بحث حرام یا حلال بودن رابطه و دیگری از بعد روان شناختی و آینده این رابطه. 
از نظر شرعی داشتن رابطه دوستانه و آزاد با نامحرم درست نیست و حرمت شرعی دارد. ولکن اگر صیغه محرمیت یا همان ازدواج موقت بینشان جاری شود، رابطه حلال می شود. البته صیغه شرایطی دارد و عقد مخصوص که باید به نحو درست رعایت شود.
در بعد روان شناختی، و بررسی مورد شما مطالبی را در ادامه مطرح می کنیم. متاسفانه درصدی از ازدواج ها در جامعه به طلاق منجر می شود. و البته زنی که از همسر خود طلاق گرفته است نیازهایی(اعم از جسمی و روحی) دارد که او را مستعد رابطه با نامحرم می کند.
از طرف دیگر جامعه، حسّاسیّت زیادی روی زن مطلقه دارد و حتی افرادی که هیچ رابطه غیر شرعی و غیر عرفی ندارند گاهی مورد سوء ظن قرار می گیرند و برچسب آلوده بودن بر آنها می خورد. این قضاوت ها و رفتارهای برخواسته از آن زندگی را بر چنین زنانی تیره و تار می کند. حال چه رسد به کسی که چنین رابطه ای دارد و طبیعی است که هر رابطه ای روزی فاش می شود و بالاخره چند نفر به مطلب پی می برند و رفته رفته موضوع در محله منتشر می شود.
مطلب دیگر آینده شماست. به هر حال شما آینده ای دارید که احتمالا باید با کسی دیگر ازدواج کنید و قرار نیست که تا آخر عمر مجرد بمانید. ولکن مشکلی که این روزها در جامعه زیاد است نداشتن خواستگار است. بسیاری از دختران مجرد از نداشتن خواستگار شکایت می کنند و در چنین وضعیتی، مسلّما یک زن مطلقه شرایط کمتری برای داشتن خواستگار دارد. البته اگر او شرایط خاص و ویژه و خوبی داشته باشد خواستگارانی نیز خواهد داشت.
چیزی که هست این است که نجابت و عفت و پاکی در بین ملاک های ازدواج برای مردان از اهمیت خاصی برخوردار است. و اگر زنی به خوبی این مسئله را رعایت کند و این امر از او برای دیگران مشهود باشد احتمالا خواستگارانی خواهد داشت.
خواهر گرامی، تا می توانید باید به آینده امیدوار باشد. واضح است که بهترین شرایط برای یک زن ازدواج دائم است. زیرا در ازدواج دائم است که زن یک شریک دائمی برای خود دارد که از او حمایت می کند ولکن ازدواج موقت معمولا بیشتر مورد تمایل مردان است زیرا مسئولیت کمتری در آن متوجه مرد است.
بنابراین اگر شرایط ازدواج را دارید و احتمال ازدواج دائم می دهید، سعی کنید برای ازدواج دائم برنامه ریزی کنید و با چند روز خوشی، آینده تان را خراب نکنید. ولکن اگر واقعا می دانید که هیچ موردی برای ازدواج دائم نخواهید داشت، آنوقت می توانید ازدواج موقت هم داشته باشید ولکن بهتر است ازدواج موقت طولانی مدت (مثلا شش ماهه یا یکساله) باشد. در پناه حق باشید. منتظر مکاتبات بعدی شما هستیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد