۱۳۹۲/۰۸/۱۹
–
۸۷ بازدید
حسین(ع) تا مهدی(ع)’ نوشته حجت الاسلام محمدرضا فوادیان در دو فصل همراه با قرآن و همراه با روایات به بحث رجعت امام حسین(ع) در زمان ظهور و حکومت جهانی امام عصر(ع) می پردازد. به گزارش خبرنگار حوزه مهدویت خبرگزاری شبستان، براساس روایاتی که درباره رجعت وارد شده، امام حسین (ع) در اواخر حکومت ولی عصر(ع)، با اصحاب باوفایش رجعت میکند و برای همه مردمان معرفی میشود، تا کسی در مورد آن حضرت دچار تردید نشود. هنگامی که همه مردم او را شناختند، اجل حضرت بقیه الله فرا رسیده، چشم از جهان فرو میبندد. آنگاه امام حسین(ع) متصدی و متولی امر غسل، کفن، حنوط و دفن ایشان میشود.
حسین(ع) تا مهدی(ع)’ نوشته حجت الاسلام محمدرضا فوادیان در دو فصل همراه با قرآن و همراه با روایات به بحث رجعت امام حسین(ع) در زمان ظهور و حکومت جهانی امام عصر(ع) می پردازد.
به گزارش خبرنگار حوزه مهدویت خبرگزاری شبستان، براساس روایاتی که درباره رجعت وارد شده، امام حسین (ع) در اواخر حکومت ولی عصر(ع)، با اصحاب باوفایش رجعت میکند و برای همه مردمان معرفی میشود، تا کسی در مورد آن حضرت دچار تردید نشود. هنگامی که همه مردم او را شناختند، اجل حضرت بقیه الله فرا رسیده، چشم از جهان فرو میبندد. آنگاه امام حسین(ع) متصدی و متولی امر غسل، کفن، حنوط و دفن ایشان میشود.
امام صادق(ع) درباره آیه شریفه “ثم رددنا لکم الکره علیهم” 70 میفرماید: “مقصود زنده شدن دوباره امام حسین(ع) و هفتاد تن از اصحابش در عصر امام زمان(ع) است؛ درحالی که کلاهخودهایی طلایی بر سر دارند و به مردم، رجعت و زنده شدن دوباره حضرت حسین(ع) را اطلاع میدهند تا مومنان به شک و شبهه نیفتند.” این درحالی است که حضرت حجت در میان مردم است؛ چون معرفت و ایمان به حضرتش در دلهای مردم استقرار یافت، مرگ او فرا میرسد.
پس امام حسین(ع) متولی غسل، کفن، حنوط و دفن ایشان میشود و هرگزغیر از وصی، وصی را تجهیز و خاک سپاری نمی کند.امام صادق(ع) میفرماید: “حسین(ع) با اصحابش میآیند و هفتاد پیامبر آنان را همراهی میکنند؛ چنان که همراه موسی(ع) هفتاد نفر فرستاده شدند. آنگاه حضرت قایم(ع) انگشتر را به وی میسپارد و امام حسین (ع) غسل و کفن، حنوط و دفن حضرت قایم را بر عهده میگیرد.”
در بخشی از این کتاب آمده است:
“از نوای غریبانه استغاثه امام حسین(ع)، سال ها و قرن ها می گذرد، اما انعکاس آن را می توان در لحظه لحظه تاریخ به گوش جان شنید، این فریاد نه تنها رو به خاموشی و افول نگذاشته، بلکه هر روز رساتر و پرصلابت تر، خروش وجوشش آزادگان عالم را افزوده است.
گویا امام حسین(ع) سال ها و قرن ها چشم به راه دوخته و به انتظار نشسته است؛ تا امام عصر(عج)، ندایش را پاسخ گوید؛ پرچم بر زمین مانده اش را به دوش گیرد؛ داغ های کهنه اش را التیام بخشد و آرمان های بلندش را لباس تحقق بپوشاند. روز ظهور، هنگام پاسخ به استغاثه مظلومانه امام حسین(ع) است و حضرت مهدی(ع) پاسخ دهنده آن. در این گستره بی انتها و افق های دور آن، کسی به خروش و التهاب فرزندش که برای رسیدن آن روز، گذر آرام آرام و جانکاه لحظه ها را به تماشا می نشیند و روزها و سال ها را با چشمان منتظرش بدرقه می کند وجود ندارد.”
کتاب “از حسین(ع) تا مهدی(ع) در دو فصل همراه با قرآن و همراه با روایات به بحث رجعت امام حسین(ع) در زمان ظهور و حکومت جهانی امام عصر می پردازد. امام حسین از نگاه امام مهدی(ع)، امام مهدی(ع)، از نگاه امام حسین(ع)، امام مهدی(ع) و امام حسین(ع) و امام مهدی(ع) فرزند امام حسین(ع)، نسب حضرت مهدی(ع) از زبان امام حسین(ع)، القاب امام مهدی(ع) از زبان امام حسین(ع)، توصیف امام حسین(ع) از زبان امام مهدی(ع)، قائم و عاشورا و غیبت حضرت مهدی(ع)، از نگاه امام حسین(ع) ازجمله بخش های این کتاب است.
شایان ذکر است، “از حسین (ع) تا مهدی (ع)” نوشته حجت الاسلام محمدرضا فوادیان ازسوی موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل البیت منتشر شده است.
امام صادق(ع) درباره آیه شریفه “ثم رددنا لکم الکره علیهم” 70 میفرماید: “مقصود زنده شدن دوباره امام حسین(ع) و هفتاد تن از اصحابش در عصر امام زمان(ع) است؛ درحالی که کلاهخودهایی طلایی بر سر دارند و به مردم، رجعت و زنده شدن دوباره حضرت حسین(ع) را اطلاع میدهند تا مومنان به شک و شبهه نیفتند.” این درحالی است که حضرت حجت در میان مردم است؛ چون معرفت و ایمان به حضرتش در دلهای مردم استقرار یافت، مرگ او فرا میرسد.
پس امام حسین(ع) متولی غسل، کفن، حنوط و دفن ایشان میشود و هرگزغیر از وصی، وصی را تجهیز و خاک سپاری نمی کند.امام صادق(ع) میفرماید: “حسین(ع) با اصحابش میآیند و هفتاد پیامبر آنان را همراهی میکنند؛ چنان که همراه موسی(ع) هفتاد نفر فرستاده شدند. آنگاه حضرت قایم(ع) انگشتر را به وی میسپارد و امام حسین (ع) غسل و کفن، حنوط و دفن حضرت قایم را بر عهده میگیرد.”
در بخشی از این کتاب آمده است:
“از نوای غریبانه استغاثه امام حسین(ع)، سال ها و قرن ها می گذرد، اما انعکاس آن را می توان در لحظه لحظه تاریخ به گوش جان شنید، این فریاد نه تنها رو به خاموشی و افول نگذاشته، بلکه هر روز رساتر و پرصلابت تر، خروش وجوشش آزادگان عالم را افزوده است.
گویا امام حسین(ع) سال ها و قرن ها چشم به راه دوخته و به انتظار نشسته است؛ تا امام عصر(عج)، ندایش را پاسخ گوید؛ پرچم بر زمین مانده اش را به دوش گیرد؛ داغ های کهنه اش را التیام بخشد و آرمان های بلندش را لباس تحقق بپوشاند. روز ظهور، هنگام پاسخ به استغاثه مظلومانه امام حسین(ع) است و حضرت مهدی(ع) پاسخ دهنده آن. در این گستره بی انتها و افق های دور آن، کسی به خروش و التهاب فرزندش که برای رسیدن آن روز، گذر آرام آرام و جانکاه لحظه ها را به تماشا می نشیند و روزها و سال ها را با چشمان منتظرش بدرقه می کند وجود ندارد.”
کتاب “از حسین(ع) تا مهدی(ع) در دو فصل همراه با قرآن و همراه با روایات به بحث رجعت امام حسین(ع) در زمان ظهور و حکومت جهانی امام عصر می پردازد. امام حسین از نگاه امام مهدی(ع)، امام مهدی(ع)، از نگاه امام حسین(ع)، امام مهدی(ع) و امام حسین(ع) و امام مهدی(ع) فرزند امام حسین(ع)، نسب حضرت مهدی(ع) از زبان امام حسین(ع)، القاب امام مهدی(ع) از زبان امام حسین(ع)، توصیف امام حسین(ع) از زبان امام مهدی(ع)، قائم و عاشورا و غیبت حضرت مهدی(ع)، از نگاه امام حسین(ع) ازجمله بخش های این کتاب است.
شایان ذکر است، “از حسین (ع) تا مهدی (ع)” نوشته حجت الاسلام محمدرضا فوادیان ازسوی موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل البیت منتشر شده است.