خانه » همه » مذهبی » استخاره برای هر کار

استخاره برای هر کار


استخاره برای هر کار

۱۳۹۲/۱۲/۰۳


۱۲۵۶ بازدید

گفته می شود برای هر کاری استخاره نکنید آیا این برای همه صدق می کند چرا برخی از بزرگان مثل آقای قرائتی برای هر کاری استخاره می کنند(این را افرادی که با ایشان ملاقات حضوری داشته اند بیان کرده اند)؟

با تشکر از ارتباط شما با این مرکز به مطالب زیر توجه کنید . 1. به طور کلی مورد استخاره انسان موجودی دارای عقل و اختیار است و برای تصمیم گیری خود بهتر است به صورت یک اصل از آگاهی خود و اطرافیان خود با مشورت استفاده کند و برای انتخاب هایش تحقیق و مشورت و تعقل را اصل قرار دهد. قرآن کریم هم می گوید: وشاورهم فی الامر فاذا عزمت فتوکل علی الله. مشورت کنید و سپس با توکل به خداوند دست به انتخاب و تصمیم گیری بزنید، ولی گاهی از مواقع با تمام دقتی که انسان به خرج می دهد و مشورت و تحقیق می کند، باز دچار حیرت می شود و نمی تواند تصمیم بگیرد, در این موارد استخاره و طلب خیر از خداوند بسیار راهگشا است و برای تصمیم گیری به انسان کمک فراوان می کند که مورد تایید روایات اسلامی نیز هست. 2. بنا بر این محل استخاره این است که انسان بعد از مشورت و تامل و مطالعه پیرامون موضوعی نسبت به انجام آن شک داشته باشد و هر جا چنین حالتی وجود داشت جای استخاره است .
3. نمی توان رفتار افراد را در مورد استخاره با یکدگر مقایسه کرد زیرا ممکن است حالت شک و تردید در امور برای فردی بیشتر و برای دیگری کمتر بروز کند و به همین نسبت میزان استخاره در افراد متفاوت است .
4. مثلا در مورد حضرت امام خمینی ره نقل شده که ایشان کم استخاره می کرده اند و تنها در امور مهم و حساس استخاره می کرده اند .
5. بنا براین هر کس باید حال و وضعیت خود را در این مورد در نظر بگیرد نه رفتار و عمل دیگری را .

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد