خانه » همه » مذهبی » اشک و برطرف شدن گناه

اشک و برطرف شدن گناه


اشک و برطرف شدن گناه

۱۳۹۳/۰۸/۲۰


۶۱۶ بازدید

چطوربا یک قطره اشک برای امام حسین علیه السلام بهشت برای ما میشود پس افرادمرتکب گناهان کبیره چه میشوندیا آیه و من یعمل مثقال ذرة شریره چه میشود؟

1. اگر کسی مقام و عظمت امام حسین علیه السلام را بشناسد و با جایگاه او در نزد خداوند اشنا باشد و بزرگی مصیبت و ابتلای او را درک کند تصدیق این مطلب برای او دشوار نیست .
2. قطره اشکی اندک و ناچیز در مصیبت انسانی بزرگ و عظیم مانند امام حسین علیه السلام این قابلیت را دارد که اتش جهنم را خاموش کند و بهشت را بر انسان واجب کند .
3. گریه بر امام حسین علیه السلام بر طبق روایات بسیار پاک کننده گناهان بزرگ است . امام رضا علیه السلام در روایتی خطاب به یکی از یارانش به نام ابن شبیب می فرماید :
یَا ابْنَ شَبِیبٍ إِنْ بَکَیْتَ عَلَى الْحُسَیْنِ علیه السلام حَتَّى تَصِیرَ دُمُوعُکَ عَلَى خَدَّیْکَ غَفَرَ اللَّهُ لَکَ کُلَّ ذَنْبٍ أَذْنَبْتَهُ صَغِیراً کَانَ أَوْ کَبِیراً قَلِیلًا کَانَ أَوْ کَثِیر.
ای فرزند شبیب ! اگر بر حسین علیه السلام چنان گریه کنی که اشک هایت بر گونه هایت جاری شود خداوند هر گناه بزرگ و کوچکت را زیاد باشد یا کم می امرزد .
وسائل الشیعة ج 14 ص 502 66- باب استحباب البکاء لقتل الحسین
4. با توفیق گریه بر امام حسین علیه السلام گناهی نمی ماند تا مشمول ایه « و من یعمل مثقال … » گردد. زیرا این آیه در مورد گناهانی است که با توبه و گریه بر امام حسین و یا احسان به والدین و یا دستگیری از درمانده و مانند ان پاک نشده باشد .
5. اگر در حقیقت گناه را نوعی ظلم به خدای متعال ، خود و دیگران بدانیم.توفیق گریه بر مصائب امام حسین علیه السلام را نیز بعد از برطرف نمودن و اراده اصلاح ، تعریف و تبیین مینماییم. بطور نمونه گاهی خود ما حقوق دیگران را در اثر لطف الهی مورد عفو و گذشتمان قرار میدهیم . اشخاص بعد از یافتن توفیق توبه و جبران بدیها و انجام اعمال خیر میتوانند موفق به ریختن اشک چشم حقیقی در مصائب خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام بشوند.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد