خانه » همه » مذهبی » اظهاراتی انقلابی در پاسخ به بلوف‌های توخالی

اظهاراتی انقلابی در پاسخ به بلوف‌های توخالی


اظهاراتی انقلابی در پاسخ به بلوف‌های توخالی

۱۳۹۲/۱۱/۰۹


۴۶ بازدید

سخنان سردار تاکید براین حقیقت است که سیاست دیپلماتیک ملت ایران مستظهر به روحیه‌ای است که ایستادگی در برابر زیاده خواهی استکبار را در مکتب سرور آزادگان جهان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) آموخته است!

سخنان سردار تاکید براین حقیقت است که سیاست دیپلماتیک ملت ایران مستظهر به روحیه‌ای است که ایستادگی در برابر زیاده خواهی استکبار را در مکتب سرور آزادگان جهان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) آموخته است!

پایگاه بصیرت؛ گروه سیاسی/ در شرایطی که آمریکا درصدد است توافق‌نامه ژنو را برای خود یک برد مسلم قلمداد کند وزیر خارجه آمریکا در یک عرف غیردیپلماتیک سخن از گزینه نظامی را به میان کشید. جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه العربیه با تکرار ادعاهای گذشته علیه کشورمان گفت: در صورتی که ایران از تعهدات خود در توافق هسته‌ای ژنو سرپیچی کند گزینه نظامی فوراً مطرح خواهد شد. اگرچه سخنان جان کری شباهت زیادی به سخنان نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی داشت؛ اما آمریکایی‌ها خودشان بهتر می‌دانند که رگ‌بار آوریل در آمریکا، باعث فراوانی گل در ماه مه در ایران نمی‌شود.

این سخنان نابخردانه به سرعت از سوی مسئولان نظامی کشورمان پاسخ داده شد. فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در واکنش به ادعاهای جان کری گفت: «آقای کری؛ این را بدانید نبرد مستقیم با آمریکا قوی‌ترین رؤیای مردان مؤمن و انقلابی در سراسر جهان است.» وی افزود: «تهدیدات شما برای اسلام انقلابی بهترین فرصت است. پیشوایان اسلام، سال‌هاست ما را برای یک نبرد بزرگ و سرنوشت‌ساز آماده کرده‌اند. بعید می‌دانم مردان عاقل شما اجازه دهند آمریکا که در یک سوی این نبرد سرنوشت‌ساز قرار دارد، گزینه مضحک نظامی را از روی میز به صحنه عمل بکشانند.»

سرلشکر جعفری تصریح کرد: «آقای کری؛ ما می‌دانیم شما بدهکارترین کشور جهان هستید و همه می‌دانند ناتوانی شما در حل مسائل و مشکلات اقتصادی‌تان، دولت آمریکا را چند هفته به تعطیلی کشاند.» وی تاکید کرد: «خورشید تمدن امپریالیستی شما به مغرب خود نزدیک شده است. بیش از این، با تکرار راهبردهای شکست خورده مانند استفاده از قدرت نظامی، فروپاشی تمدن خود را شتاب ندهید.»

سردار جعفری افزود: «آقای کری! آمریکا و قدرت‌های نظامی او، در مقابل چشم مردم مجاهد و با ایمان ما بسیار کوچک و حقیر هستند. اگر شما تخصص و فهم مسائل نظامی یا امنیتی را ندارید از کارشناسان مجرب خود بپرسید که آیا واقعاً آمریکا توان و طاقت تحمل تبعات خانمان‌برانداز عمل کردن این گزینه علیه ایران را دارد؟!»پاسخ کوبنده فرمانده کل سپاه که به نمایندگی از غیرت و شجاعت مردم دلاور ایران به سران کاخ سفید زده شد، نشان می‌دهد که از یکسو استفاده بیش از ظرفیت مقامات آمریکا از گزینه تهدید، آن را کاملا بی‌اعتبار کرده و از سوی دیگر تلاش عده‌ای برای ماتیک کشیدن بر صورت دیو حاصلی به دنبال ندارد و خوی وحشتناک دیو خودش بیان‌کننده اسرار هویدای اوست.

سخنان سردار جعفری چیزی در برابر سیاست “نرمش قهرمانانه”‌ای که این روزها در دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی دنبال می‌شود نیست، بلکه موضع‌گیری قاطعانه ای است که وجه دیگر اصول سیاست خارجه نظام اسلامی را که حرکت بر مسیر عزت و استقلال خواهی و استکبار ستیزی است، عیان می‌سازد. به واقع تاکید بر این حقیقت است که سیاست دیپلماتیک “گفتگو و تلاش برای ایجاد صلح در جهان” که از فرهنگ و اعتقادات اصیل ایرانی – اسلامی ملت ایران نشات گرفته است، مستظهر به روحیه‌ای است که آزادگی و ایستادگی و استقامت در برابر زیاده خواهی استکبار را در مکتب سرور آزادگان جهان حضرت حسین(ع) آموخته است!

در دیپلماسی رسمی و دیپلماسی عمومی آمریکا آنچه بیش از همه خود را نشان داده این است که برای پشتیبانی از این دو نوع دیپلماسی نیاز به قوه قهریه و سخن موهم «گزینه‌های روی میز» برای ترغیب به گفت‌وگو و مذاکره است؛ اما این سخنان جدید کری در شرایطی که مراحل اولیه توافق ژنو در حال اجرا می‌باشد، نوعی توهین و دهن‌کجی آمریکا به پیمان‌های دوطرفه و یا چندطرفه است و لازم بود که جناح‌های سیاسی و مسئولان و رسانه‌ها هم‌صدا این حماقت وزیر خارجه آمریکا را محکوم می‌کردند.در این حال رسانه‌های اصلاح‌طلب به جای اینکه پاسخ قاطعی به سخنان نابخردانه کری بدهند واکنش‌های ذیل را انجام دادند:

1ـ سانسور و عبور بی‌سروصدا از کنار موضوع؛ رسانه‌های اصلاح‌طلب نه تنها واکنشی به سخنان کری نداشتند بلکه درصدد برآمدند که از برجسته‌سازی موضوع نیز خودداری کنند، گویا چنین اتفاقی رخ نداده است.

2ـ برجسته کردن سخنان روحانی؛ در مقابل، رسانه‌های اصلاح‌طلب سخنان روحانی را که از امکان بازگشایی سفارت آمریکا سخن به میان آورده بود ـ برجسته کردند و به‌دنبال این بودند که حرارت سخنان کری را با نرمش روحانی خاموش کنند!

3ـ سانسور و انتقاد از سردار جعفری؛ اصلاح‌طلبان نه تنها سخنان سردار جعفری را پوشش خبری گسترده ندادند؛ بلکه طلبکارانه او را به نقد کشیدند که چرا فضای دیپلماتیک را نظامی کرده است و به عبارتی در اینجا هم به نفع کری وارد میدان شدند. تا اینجای قضیه آنها بازی با حاصل جمع صفر را به آمریکایی‌ها با خته‌اند ولی در عین حال اظهار شادی نیز می‌کنند.

اما سوی دیگر سخنان کری نیز جالب توجه است؛ برخی در صددند که موضع کری و تهدیدات وی را برای گریز از فشارهای کنگره و لابی صهیونیسم قلمداد کنند تا به این اعتبار از پاسخ مسئولانه به وی شانه خالی کنند؛ اما این موضوع را چه کسی می‌تواند باور کند؟ شاید این جماعت نفهمند که موضوعات داخلی آمریکا و تشتت و سردرگمی آنها نباید باعث شود که ما هزینه به آمریکا پرداخت کنیم! و در عوض ما باید این پروژه را اگر واقعیت دارد مدیریت کنیم تا به اهداف خود برسیم.گویا برخی اصلاح‌طلبان درصدد هستند که به آمریکا نان قرض بدهند تا وضعیت درونی خود را اصلاح کنند. از کسانی که کار دیپلماتیک را ماهرانه دنبال می‌کنند انتظار می‌رفت به‌جای سانسور و یا کوچک کردن سخنان فرماندهان نظامی از جان کری می‌خواستند که مشکلات داخلی خود را به موضوعات امنیت ملی ایران گره نزند.

این گروه اگر با چنین تحلیلی به جلو برود هرگونه تهدید سخت را نیز در قالب‌های بازی آمریکایی بازی می‌کنند و زمین و زمان بازی را به راحتی واگذار می‌نمایند!

منبع: محمدحسین مصطفایی، بصیرت، دوشنبه 07 بهمن 1392

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد