خانه » همه » مذهبی » اعانت بر گناه

اعانت بر گناه


اعانت بر گناه

۱۳۹۳/۰۶/۱۷


۱۲۷ بازدید

آیا اگر انسان از گناهانی که انجام داده است و باعث شده که دیگران به گناه بیافتند توبه کند آیا خداوند توبه ی او را می پذیرد؟

با سلام؛
اشتباهات همیشه قابل بخشش هستند، اگر شخص شجاعت اعتراف به اون رو در پیشگاه خداوند داشته باشه.
دوست عزیز؛ خوشحالیم که با شما همکلام شدیم، ضمن آرزوی بهترین‌ها برای شما، در خصوص سوالتان چند نکته را تقدیم نگاهتان خواهیم کرد، امیدواریم مفید واقع شوند.
1. احساسی که شما الآن دارید و به گونه‌ای خودتان را مقصر به گناه افتادن عده‌ای می‌دانید، را درک می‌کنیم و این احساس گناه درست هم هست.
2. پرسشگر محترم؛ در عالم هستی هیچ بن‌بستی وجود ندارد. شما اگر اشتباهی را مرتکب شدید، راهش توبه است. خداوند قطعا پشیمانی و توبه را قبول خواهد کرد. بنابراین با توبه زیبایی که حتما تابحال داشتید یا خواهید داشت دیگر نباید احساس گناه یا عذاب وجدان داشته باشید البته در قبال کسانی که باعث انحرافشان شده‌اید، می‌توانید کارهایی انجام بدهید که عرض خواهیم کرد، ولی مهم اینست که توجه داشته باشید که خداوند این اشتباه شما را خواهد بخشید و دیگر نباید از این بابت خود را سرزنش کنید و گوش به حرفهای شیطان بدهید که تو خیلی گهنکاری،با مردم چه کردی، خدا دوستت نداره و … نه! اینها وسوسه‌ها و افکار شیطانی است که نباید بدانها اهمیت داد بلکه باید با خدا بود و پادشاهی کرد.
3. اما برای این افراد چه کارهایی می‌توان انجام داد؟
– در اولین قدم، برای آنها دعا کنید و از خداوند نیز بخواهید که موجبات هدایت و سعادت آنها را فراهم کند.
– اگر هنوز با آنها ارتباط دارید و می‌توانید آنها را به راه درست و منطق و شرع برگردانید این کار را بکنید مثلا می‌توانید با خرید کتابهای مذهبی و مفید و هدیه کردن به آنها قدری بر آنها تاثیر بگذارید.
– اگر خودتان مستقیم نمی‌توانید این کار را بکنید از دیگران بخواهید که این کار را بکنند. یا اگر اقدام مستقیم خودتان وضعیت را بدتر می‌کند نیاز نیست که این کار را خودتان بکنید. به عنوان مثال: در بحث غیبت داریم که اگر غیبت کسی را کردید و احتمال می‌دهید اگر به خودش هم بگویید ناراحت می‌شود یا با شما قطع ارتباط می‌کند نیاز نیست به او بگویید فقط برای او استغفار کنید و از خدا بخواهید که هر دوی شما را ببخشد.
– اگر می‌توانید و افراد مذهبی و مؤثری را می‌شناسید کاری کنید که با آنها دوست و رفیق شوند و از این طریق آنها را تحت تأثیر مثبت خود قرار دهند.
ما برای شما جوان عزیز، در هر کجا که هستید آرزوی موفقیت و سربلندی داریم و از همراهی با شما خوشحال شدیم.
باز هم با ما سخن بگویید.
در پناه ایزد منان

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد