خانه » همه » مذهبی » افزایش مرگ های ناگهانی

افزایش مرگ های ناگهانی


افزایش مرگ های ناگهانی

۱۳۹۸/۱۲/۰۶


۱۳۶۸ بازدید

سلام.

بعضی ها میگن بین بیماری کرونا و امام زمان(عج) ارتباط وجود داره. این حرف درسته? شیوع این بیماری نشونه نزدیک شدن ظهور حضرت مهدی(عج) هست?

ارتباط خاص و مستقیمی بین ویروس کرونا و ظهور امام زمان وجود ندارد. هر چند یکی از مشکلات مهم جامعه جهانی پیش از ظهور امام زمان(ع) گسترش بیماری هایی واگیری و مرگ های ناگهانی را در سراسر جهان در پی دارد. گسترش بیماری هایی مانند طاعون، فلج، کوری، سکته و صدها بیماری خطرناک دیگر آن چنان زندگانی مردم را مورد تهدید قرار می دهد که گویی همگان به انتظار مرگ حتمی خود نشسته اند و هرگز امیدی به زندگی ندارند. حکومت امام مهدی(ع) در آن شرایط نور امیدی در دل انسان های بلازده و دردمند آن عصر برای نابودی آن وضعیت و به ارمغان آوردن تندرستی برای جامعه بشری است.
پیامبر اکرم (صلّی الله علیه وآله) می فرماید: «از نشانه های رستاخیز، بیماری فلج ومرگ ناگهانی است»(عن النبی: «من أشراط الساعة: الفالج، وموت الفجأة» شجری، امالی، ج ٢، ص ٢٧٧).
نیز می فرماید: «قیامت برپا نمی گردد، تا این که مرگ سفید ظاهر شود». گفتند: یا رسول الله! مرگ سفید چیست؟ فرمود: «مرگ ناگهانی»(«لا تقوم الساعة حتی یظهر الموت الأبیض»، قالوا: یا رسول الله، وما الموت الأبیض؟ قال: «موت الفجأة» الفائق، ج ١، ص ١۴١).
امیر مؤمنان (علیه السلام) می فرماید: «پیش از ظهور قائم (عجّل الله تعالی فرجه) مرگ سرخ وسفید وجود دارد…
مرگ سفید طاعون است»(«بین یدی القائم موت أحمر وموت أبیض. وأمّا الموت الأبیض، فالطاعون». عمانی، غیبة، ص ٢٧٧؛ طوسی، غیبة، ص ٢۶٧).
امام محمد باقر (علیه السلام) می فرماید: «قائم (عجّل الله تعالی فرجه) قیام نمی کند، مگر در روزگاری که ترس شدید حاکم باشد وپیش از آن نیز طاعون شیوع یابد»(ن أبی جعفر الباقر (علیه السلام): «لا یقوم القائم إلاّ علی خوف شدید، وطاعون قبل ذلک». بحار الأنوار، ج ۵٢، ص ٣۴٨).

از مجموع روایات نکات زیر استفاده می شود:
1: پیش از ظهور مهدی(ع) کشتارهایی رخ می دهد و تعداد زیادی از انسان ها کشته می شوند و افرادی که باقی می مانند کمتر از کشته شدگان هستند.
2: تعدادی از کشته شدگان در جنگ کشته می شوند و تعدادی دیگر به واسطه بیماری های مسری که به احتمال قوی از کشته های به جا مانده جنگ، تولید شده است، جان می سپارند. هم چنین احتمال دارد که این گروه به وسیله سلاح های شیمیایی و میکربی که بیماری تولید می کنند، جان دهند. در میان اقلیتی که باقی می مانند، شیعیان و دوست داران امام زمان(ع) هستند، زیرا آنان هستند که با مهدی(ع) بیعت می کنند. نیز در سخن امام صادق(ع) آمده بود که آیا راضی نیستید که از یک سوم باقی مانده باشید؟

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد