خانه » همه » مذهبی » اقتصاد مقاومتی الگویی برای زمینه سازی ظهور

اقتصاد مقاومتی الگویی برای زمینه سازی ظهور


اقتصاد مقاومتی الگویی برای زمینه سازی ظهور

۱۳۹۳/۰۱/۰۶


۱۰۲ بازدید

اقتصاد مقاومتی الگویی برای زمینه سازی ظهور

خبرگزاری شبستان: آمادگی جهانی در صورتی امکان‌ ‌پذیر است که دنیا با آموزه‌های عادلانه آن امام همام آشنا شود، گسترش الگوی اقتصاد مقاومتی به کشورهای دیگر منجر به زمینه سازی ظهور توسط عدالت خواهان جهان می شود.

خبرگزاری شبستان: با توجه به پیام نوروزی رهبر انقلاب در آغاز سال ۹۳ و تاکید ایشان بر اقتصاد مقاومتی و جهاد اقتصادی، فرصت را مغتنم شمردیم تا در زمینه اقتصاد مهدوی و ویژگی های اقتصاد در عصر ظهور و حکومت جهانی امام زمان(ع) از منظر روایات با عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به گفت و گو بنشینیم.

اقتصاد مقاومتی الگویی برای زمینه سازی ظهور

خبرگزاری شبستان: آمادگی جهانی در صورتی امکان‌ ‌پذیر است که دنیا با آموزه‌های عادلانه آن امام همام آشنا شود، گسترش الگوی اقتصاد مقاومتی به کشورهای دیگر منجر به زمینه سازی ظهور توسط عدالت خواهان جهان می شود.

خبرگزاری شبستان: با توجه به پیام نوروزی رهبر انقلاب در آغاز سال 93 و تاکید ایشان بر اقتصاد مقاومتی و جهاد اقتصادی، فرصت را مغتنم شمردیم تا در زمینه اقتصاد مهدوی و ویژگی های اقتصاد در عصر ظهور و حکومت جهانی امام زمان(ع) از منظر روایات با عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به گفت و گو بنشینیم.

حجت ‌الاسلام ناصر جهانیان، عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه مهدویت خبرگزاری شبستان عدالت را هدف نهایی نظام‌ اجتماعی فرهنگی اسلام دانست و گفت: اسلام به عدالت، تنها توصیه نکرد و یا تنها به اجرای آن قناعت نکرد بلکه ارزش آن را بالا برد و آن را هدف نهایی نظام اجتماعی فرهنگی خود در سطح محلی، ملی، منطقه‌ای و جهانی اعلام کرد.

وی با بیان اینکه تحقق عدالت در سطوح جهانی، به وجود آمادگی جهانی و رهبر جهانی مشروط خواهد بود، خاطرنشان کرد: از مصادیق بارز آمادگی جهانی، یأس و نومیدی از پارادایم غالب سرمایه‌سالارانه جهانی است؛ همان‌طوری که یأس از نظام کمونیستی، به فروپاشی ابرقدرت شرق انجامید، با وجود این، رهبری جهانی باید عظمتی داشته باشد که فقط در امام زمان(عج) محقق است.

حجت الاسلام جهانیان بااشاره به اینکه آمادگی جهانی در صورتی امکان‌ می‌پذیرد که مردم دنیا با آموزه‌های عادلانه آن امام همام آشنا شوند، اظهارداشت: در مبحث اقتصاد، مهم‌ترین آموزه که رفاه اقتصادی را به ارمغان می‌آورد، بحث رشد عادلانه موافق فقراست، چرا که اگر رشد اقتصادی تحقق یابد، نابرابری به‌طور مداوم کاهش یابد، فقر ریشه‌کن شود، و البته، مصرف متعادل و بهینه شود، عدالت اقتصادی تام و تمام در جوامع حاکم می‌شود؛ این همان آرمان اسلام و اولیای الهی در طول تاریخ در قلمرو اقتصاد است.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ادامه داد: این آرمان امروزه در کشور ما امکان تحقق نسبی دارد و می‌توان آن را اجرایی کرد و از این طریق، باید آن را به عنوان دکترین مهدویت در قلمرو اقتصاد به جهانیان عرضه کرد و به عنوان دکترین رقیب در مقابل دکترین تعدیل اقتصادی یا اجماع واشنگتنی‌ و همین‌طور در مقابل دکترین اجماع فراواشنگتنی‌ مطرح نمود.

وی با بیان اینکه در شرایطی که دشمن و استکبار جهانی چشم به نظام اقتصادی اسلامی ایران دارد، لازم است تا اقتصادی سالم، شکوفا، عادلانه و مترقی را عرضه کنیم، افزود: در این راستا لازم است تا اقتصادی را ایجاد کنیم که برای جوامع دیگر الگو باشد.

حجت الاسلام جهانیان ادامه داد: اقتصاد مقاومتی ازجمله راهکارهای مقابله با نظام سرمایه داری است، درحالی که اگر اقتصاد مقاومتی به شکل صحیح و درست در ایران اجرا شود، برای دشمن الگو می شود.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بااشاره به اینکه خاصیت الگو این است که شیوع پیدا می کند، اظهارداشت: شیوع و گسترش الگوی اقتصاد مقاومتی به کشورهای دیگر منجر به زمینه سازی ظهور توسط عدالت خواهان جهان می شود.

وی ادامه داد: موفقیت اجرای اقتصاد مقاومتی در جهان مردم را جویای رهبر و امام این جریان می کند و همه به دنبال کسی هستندکه اقتصاد مقاومتی عزت مندانه اسلامی را اجرا می کند؛ چراکه مردمی را که از الگوهای اقتصادی شیطانی و مایوس کننده ناامید شده اند، به سمت اقتصادی عدالت محور می کشاند.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد