خانه » همه » مذهبی » امام حسن عسکری (ع) در عزای پدر

امام حسن عسکری (ع) در عزای پدر


امام حسن عسکری (ع) در عزای پدر

۱۳۹۲/۰۹/۲۴


۵۵۸ بازدید

در منتهی الامال جلد دوم صفحه ۱۱۶۹ امده امام حسن عسگری(ع) در عزای پدرشان گریبان چاک دادند. ایا این مطلب صحیح است؟

با تشکر از ارتباتتان با این مرکز به نکاتی توجه کنید . 1. این مطلب در منابع مختلفی مانند منتهی الامال شیخ عباس قمی ره نقل شده است و مطلب درستی است . 2. خود امام حسن عسکری در اعتراض به این عمل فرمودند که حضرت موسی ع نیز در مصیبت برادرش هارون گریبان چاک داد . 3. این عمل امام ع عکس العملی طبیعی در برابر این مصیبت بوده و اشکالی بر ان وارد نیست زیرا این عمل به عنوان اعتراض به خداوند و گلایه از مشیت او نبوده است تا اشکالی داشته باشد .
4. در کتاب ا اللهوف ـ سید بن طاووس ـ ص 178 و 179 و 180 موضوع گریبان چاک زدن حضرت زینب هنگام جسارت یزید ملعون به لب و دندان امام حسین چنین امده است :
… یزید، سر مبارک امام علیه السّلام را در پیش رو گذاشت و زنان را در پشت سر خود جاى داد تا چشم ایشان به سر مطهرامام حسین علیه السّلام نیفتد اما سیدالساجدین علیه السّلام چشمش بر آن سر نازنین افتاد و بعد از آن صحنه دلخراش ، دیگر تا آخر عمرش گوشت سَرِ حلال گوشتى تناول نفرمود.
    وقتی زینب علیها السّلام سر مبارک برادر خود را دید از شدت ناراحتى دست در گریبان برد و آن را پاره سپس به آواز غمناک فریاد واحسیناه  ….   برآورد به قسمى که ناله اش دلها راخراشید.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد