طلسمات

خانه » همه » مذهبی » امام مهدی(عج) خونخواه نهضت عاشورا

امام مهدی(عج) خونخواه نهضت عاشورا


امام مهدی(عج) خونخواه نهضت عاشورا

۱۳۹۴/۰۸/۰۲


۴۸ بازدید



حجت الاسلام کارگر در گفتگو با شبستان:

امام مهدی(عج) خونخواه نهضت عاشورا

خبرگزاری شبستان: مدرس مرکز تخصصی مهدویت با بیان اینکه امام مهدی(ع) در عصر ظهور، خود را پیگیر نهضت خونین عاشورا معرفی می‌کند، گفت: امام مهدی(ع) حرکت خود را با اعلام اینکه منتقم خون حسین(ع) است ‌‌آغاز، می‌کند.



حجت الاسلام کارگر در گفتگو با شبستان:

امام مهدی(عج) خونخواه نهضت عاشورا

خبرگزاری شبستان: مدرس مرکز تخصصی مهدویت با بیان اینکه امام مهدی(ع) در عصر ظهور، خود را پیگیر نهضت خونین عاشورا معرفی می‌کند، گفت: امام مهدی(ع) حرکت خود را با اعلام اینکه منتقم خون حسین(ع) است ‌‌آغاز، می‌کند.

حجت الاسلام رحیم کارگر در گفت و گو با خبرنگار حوزه مهدویت خبرگزاری شبستان با اشاره به ویژگی های خونخواهی و انتقام امام مهدی(عج) از دشمنان حسین(ع) گفت: روایات، بیانگر این نکته مهم و تاریخی است که مسأله شهادت حضرت حسین(ع)، امری بسیار سنگین و فاجعه‌ای بزرگ بوده و مرتبط با همه زمان‌ها است.

وی ادامه داد: از آنجایی که گروه ظلمت و جنود شیطان، در عاشورا نور الهی را خاموش کرده و ولی او را به شهادت رساندند، تقاصّ این جنایت را نه تنها خود؛ بلکه باید همه تابعان آنها و باطل‌گرایان و دشمنان حق بپردازند. گویا همه اهریمنان و طاغوتیان تاریخ، در شهادت او نقش داشته‌اند و زمان بروز انتقام از آنان، در عصر ظهور فرزند صالح حسین(ع)ـ امام مهدی (ع)ـ خواهد بود.

حجت الاسلام کارگر خاطرنشان کرد: این “خونخواهی” به حدی بدیهی و مطابق سنت‌های الهی است که خود امام حسین(ع) در شب عاشورا، به یاران خود وعده داده به زودی فرزندش مهدی انتقام خون آنان را از ظالمان و ستمگران خواهد گرفت: “بشارت باد شما را به بهشت! به خدا قسم که بعد از آنچه بر ما جاری شود، مکث خواهیم کرد؛ آن قدر که خدای تعالی خواسته باشد. پس بیرون می‌آورد ما و شما را در آن هنگامی که قائم ما ظاهر شود؛ پس او از ظالمان انتقام خواهد کشید و ما و شما، آنان را در زنجیر و غل و گرفتار انواع عذاب‌ها و نقمت‌ها، مشاهده خواهیم کرد.”

این پژوهشگر مهدوی اظهار داشت: یاری امام مهدی(ع) نیز، همان مبارزة پیگیر و توفنده علیه دشمنان حق و ریشه کنی تبار اهریمنان و یزیدیان است.

وی با بیان اینکه انتقام خون حسین (ع) وظیفه همگانی است، تصریح کرد: از امام رضا(ع) نقل شده است: “به تحقیق چهار هزار فرشته برای نصرت و یاری حسین(ع)، به زمین فرود آمدند. آنان هنگامی که نازل شدند، دیدند حسین(ع) کشته شده است! از این رو ژولیده و غبار آلود در نزد قبرآن حضرت، اقامت کردند و همچنان هستند تا اینکه قائم، قیام کند و آنان از یاوران و سپاه آن حضرت خواهند بود و شعارشان “یالثارات الحسین” است.”

حجت الاسلام کارگر تاکید کرد: جلوگیری از پایمال شدن خون حسین(ع) و خونخواهی از جنایتکاران و قاتلان، امری بایسته و تقدیر الهی است و همة مؤمنان و حق طلبان عالم، باید به این وظیفه عمل کنند (هر چند از کسانی که خود در عاشورا حضور نداشته اند؛ ولی به این جنایت راضی بوده و به آن افتخار می‌کنند و یا ادامه دهندگان راه یزیدیان و ابن زیادها هستند.)

مدرس مرکز تخصصی مهدویت ادامه داد: با توجه به روایت یاد شده، برخی از فرشتگان الهی از هنگامة عاشورا تاکنون، منتظر ظهور حضرت ولی عصر(عج)، هستند تا همراه و هم پای او، علیه دشمنان حق قیام کرده و انتقام خون حسین(ع) را بگیرند. شیعیان واقعی آن حضرت نیز در بعضی از دعاها و زیارت‌ها چنین خواسته‌ای دارند؛ چنان‌که در زیارت عاشورا و در تعزیت گفتن این روز، از خداوند می‌خواهند که آنان را جهت گرفتن انتقام خون حسین(ع) از یاران مهدی(ع) قرار دهد: “ان یرزقنی طلب ثارک مع امام منصور من اهل بیت محمد.”

وی با اشاره به فریاد انتقام خواهی مهدی(ع) و یارانش در عصر ظهور افزود: یکی از انگاره‌های مورد توجه دربارة قیام حسینی و انقلاب مهدوی، پیوندها و ارتباط‌های ناگسستنی و عجیب این دو قیام است؛ یعنی، این دو نهضت الهی، وجوه مشابهت همسانی فراوانی دارند و به عبارتی تکمیل کننده و پشتوانه همدیگر هستند. امام حسین(ع) بارها در حماسة عاشورا، یاد و نام امام مهدی(ع) را زنده کرده و فرجام تلخ دشمنان را در دست او دانسته بود.

حجت الاسلام کارگر با بیان اینکه امام مهدی(ع) نیز در قیام خود، پیگیر نهضت خونین عاشورا بوده و خود را ادامه دهنده و پیرو راستین آن معرفی می‌کند، خاطرنشان کرد: از آنجایی که این دو قیام حق طلبانه، علیه جنود شیطان و سپاهیان ظلمت و باطل است؛ حضرت مهدی(ع) حرکت خود را با اعلان برائت از دشمنان اهل بیت و اینکه او منتقم خون حسین است و…‌‌آغاز می‌کند.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامی با بیان اینکه بر اساس روایتی هنگامی که حضرت مهدی(ع) قیام می‌کند، خود را به عنوان منتقم خون جدش حسین بن علی(ع) معرفی می‌کند، اظهار داشت: همچنین شعار فریاد گونة یاران و سپاهیان حضرت مهدی(ع) ، انتقام خواهی از امام حسین(ع) خواهد بود.

وی تاکید کرد: البته چنان که پیش تر گذشت، این انتقام و خونخواهی، ممکن است از قاتلان واقعی آن حضرت نباشد (چون همگی به شکل‌های فجیعی کشته شده و معذّب گشتند و یا در رجعت از خود آنان نیز خونخواهی شود)؛ بلکه شامل ناپاکانی می‌شود که از شهادت امام حسین خشنود بوده و به این جنایت می‌بالند و یا خود تداوم بخش همان جنایت‌ها و فجایع علیه اهل بیت پیامبر بوده اند.

حجت الاسلام کارگر با بیان اینکه یکی از ویژگی های دولت حضرت ولی عصر کمال بخشی و برنامه‌ریزی فرهنگی و رفتارهای بسیار لطیف و مهرورزانة حضرت با عموم مردم جهان است، گفت: مهم‌ترین برنامه آن حضرت در برابر مشکلات و موانع رشد و بالندگی انسان‌ها، برخورد فرهنگی و تربیتی است؛ نه نظامی و سیاسی. ایشان دولتی اخلاقی تأسیس می‌کند که مهم‌ترین رویکرد آن رشد فکری و اخلاقی مردم و رساندن آنان به سرمنزل مقصود (عبودیت و قرب خداوند متعال) است؛ یعنی، قبل از آنکه امام مهدی(ع)، برخوردی قهرآمیز و انتقام جویانه داشته باشد؛ رفتاری پیامبرانه و حکیمانه دارد و هم از طریق وعظ و نصیحت و هم از طریق هدایت باطنی و کرامت مردم را به راه درست، دعوت خواهد کرد… .

این پژوهشگر مهدوی ادامه داد: عموم مردم نیز از این نوع «هدایت گری» و «برخورد فرهنگی» کمال استقبال را خواهند داشت و رضایت و خشنودی واقعی خود را اعلام کرده، دعوت او را خواهند پذیرفت؛ اما در برابر همین برخورد ملاطفت آمیز و حکیمانه، عده‌ای به کارشکنی و مخالفت برخواهند خاست؛ همان گونه که در برابر همة پیامبران و داعیان راه حق، این دشمنی‌ها و مخالفت‌ها را داشته‌اند. اینان همان گروه باطل و سپاهیان شرک و شرّ هستند که به هیچ عنوان، دست از لجاجت و دشمنی خود بر نمی‌دارند و همواره درصدد فساد، ظلم، تبعیض و بهره‌کشی از انسان‌ها هستند.

وی افزود: کینه و خشونت آنان نسبت به پیامبران و رهبران حق، به جهت خطری است که منافع مادی و دنیوی آنان را تهدید می‌کند!! به همین جهت در طول تاریخ، همواره به جنگ و نزاع با گروه حق و حزب خدا پرداخته‌اند و نمونه فاجعه آمیز آن را در صحنة عاشورا پدید آوردند.

حجت الاسلام کارگر با اشاره مبارزه امام عصر با کافران تصریح کرد: امام مهدی(ع) برای رهایی بشر از چنگال این گروه ظلمانی و رفع تمامی موانع رشد و تعالی انسان‌ها، به مبارزة سخت و گسترده علیه آنها می‌پردازد و طی جنگ‌های شدیدی، آنها را سرکوب و مغلوب می‌سازد. این گروه باطل، شامل کفرورزان به خداوند، افسادگران در جهان، شرک ورزان به ساحت حق تعالی، نفاق پیشگان، زرمداران مترف، مستکبران استضعاف گر، دشمنان سرسخت اهل بیت، ستمگران عدالت گریز و…‌‌است.

مدرس مرکز تخصصی مهدویت با بیان اینکه دایرة انتقام و خون خواهی امام زمان(ع)، گسترده بوده و علاوه بر دشمنان اهل بیت شامل دیگران نیز می شود، اظهار داشت: امام صادق(ع) می‌فرماید: “خداوند به وسیلة او، اسلام را پس از ذلّت به عزّت می‌رساند و پس از افسردگی، زنده می‌سازد. جزیه را کنار گذاشته، با شمشیر به سوی خدا دعوت می‌کند. هر کس با او در‌افتد، زبون می‌شود…‌‌(فمن أبی قتل و من نازعه خذل).

وی افزود: آن حضرت همچنین فرمود: “مهدی(ع) به واسطة خشم خدا بر بندگانش، خشمگین و غضبناک ظهور می‌کند و پیراهنی را که رسول خدا(ص) در جنگ احد برتن داشت، می‌پوشد…‌‌شمشیر رسول اکرم (ذوالفقار) را در دست می‌گیرد. آن را برهنه کرده، بر دوش می‌گذارد و هشت ماه، دشمنان خدا را بی‌پروا می‌کشد.”

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد