توجه

  1. توجه توجه : متاسفانه تا اطلاع ثانوی درگاه پرداخت زرین پال از دسترس خارج شده

توجه توجه : متاسفانه تا اطلاع ثانوی درگاه پرداخت زرین پال از دسترس خارج شده

خانه » همه » مذهبی » انتخابات و مساله حق

انتخابات و مساله حق

همه ما “حق داریم” با هر فکر و سلیقه‌ و جنسیت و دینی در ساختار قدرت سیاسی در کشور خود مشارکت کنیم و این مشارکت از بدیهی‌ترین حقوق همه انسان‌هاست. کسی که حق مشارکت در قدرت را از ما ” سلب می‌کند”، صرفا اشتباه یا کج‌سلیقگی یا تنگ‌نظری نکرده‌است قبح کار او هم در این نیست که مشارکت را  کم می‌کند یا زیاد.
او حق ما را پایمال کرده و بر ما ظلم کرده است. اگر این کار مطابق قوانین انجام می‌گیرد آن قوانین ظالمانه‌اند‌. پایمال کردن حق دیگران بزرگترین رذیلت و معصیت در زندگی جمعی آدمی است و متاسفانه در کشور ما و حتی در قوانین ما ظهور گسترده‌ای دارد. دوستانی که خود را علاقمند به حق و عدل می‌خوانند و در کلامشان یادآوری اسوه‌های عدالت و حق‌طلبی هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود خوب است بتوانند به درستی مصادیق ظلم را هم تشخیص دهند.
اینکه در برابر ظلم و ظالم یا در برابر پایمال شدن حقوق و قوانین ظالمانه چه باید کرد مساله‌ای است که پاسخ‌های بسیار فراوان و متنوعی، بنا بر نظر اشخاص، می‌تواند داشته‌ باشد. اما دریافت  معنای حق و ظلم و شناخت مصادیق پایمال شدن حقوق و درک عمق ناروایی و ظالمانه بودن این اعمال چیزی است که نباید حساسیت خود را نسبت به آن از دست بدهیم. نباید فراموش کنیم که آنچه بدین شکل از میان‌ می‌رود و پایمال می‌شود حق میلیونها انسان است و آنچه اتفاق می‌افتاد ظلمی است آشکار و فراگیر.


امیر مازیار

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد