خانه » همه » مذهبی » انحراف در فهم دین

انحراف در فهم دین

عصراسلام: می‌توانید برنامه کامل ایشان را از شبکه افق دانلود کنید که فرمایش کردند:

کفار قریش فقط مخالفت سیاسی با رسول الله صلوات الله علیه و آله داشتند نه مخالفت دو دین 

مشرکان مطلقا سیاه هم نبودند بلکه خدا آشنا و خدا پرست و معاد آشنا و اخلاق آشنا بودند


دعوای پیامبر با مشرکان برای اعتقادات و توحید نبوده است و اصلا مخالفت دو دین نبوده است

مخالفت مشرکان با پیامبر فقط سیاسی بوده است و اصلا مسئله دینی نبوده است

بعثت یک اتفاق سیاسی است

در خیلی موارد اعمال عبادی مشرکان سخت گیر تر بودند و بیشتر از اسلام بود که اسلام آن را کمتر کرد

مشرکان بت.ها را واسطه و شفیع می.دانستند و آن را به عنوان خالق نمی‌پرستیدند

آقای پناهیان با شیطنت و زیرکی که سابق بر این در مسئله پیمان رسول الله صلوات الله علیه و آله با طائفه بنی ربیعه انجام دادند مجددا چند مصداق خاص در طائفه ای را برای تمام طوائف مشرکان در نظر گرفته و جهان شرک عرب جاهلی را یک تفکر واحد در نظر گرفتند.

آقای پناهیان اخلاق را تعریف کنند سپس بگویند کدام اخلاق عرب جاهلی مشرک با اخلاق نبوی همسویی داشته است که می گویند مشرکان جاهلی اخلاق آشنا بودند لذا اختلاف و دشمنی آنها به جهت دستورات اخلاقی اسلام نبوده است.

برخی رفتارهای خلاف اخلاق عرب جاهلی و برخی عقاید کفرآلود آنها را بیان می کنیم تا مطلب باطل آقای پناهیان آشکار شود.

عرب جاهلی نه تنها مشرک بود بلکه دختر خود را زنده به گور می کرد و ازدواج های ضربدری و حیوانی داشت و ناموس برای آنها مثل دمپایی بود و دزدی و غارت را شغل می دانست و اصلا خبر نداشت معاد چیست و رسول الله صلوات الله علیه و آله فرمودند  من مبعوث شدم برای مکارم اخلاق میان این عرب های جاهلی….

آقای پناهیان تلاش می‌کنند با همکاری رسانه‌های حامی ایشان سابقه‌ای تحریف شده از تعریف دین و اسلام را برای نسل بعدی به یادگار بگذارند تا پایه های یک بدعت عظیم را قوت ببخشند

آقای پناهیان در استدلال اینکه عرب جاهلی با اینکه مشرک بوده ولی خدا آشنا بوده است و خدا پرست بوده است به آیه شریفه زیر استناد می کنند.
وَلَئِنْ سَأَلْتَهُمْ مَنْ خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ لَيَقُولُنَّ اللَّهُ
یعنی اگر از مشرکان سوال کنید خالق زمین و آسمان‌ها کیست می‌گویند خدا …
البته ما آیات شریفه دیگری هم داریم که مشابه این مطلب را بیان فرموده است.

وَ لَئِنْ‌ سَأَلْتَهُمْ‌ مَنْ‌ خَلَقَ‌ السَّمَاوَاتِ‌ وَالْأَرْضَ‌ لَيَقُولُنَ‌ اللَّهُ‌ قُلِ‌ الْحَمْدُ لِلَّهِ‌ بَلْ‌أَکْثَرُهُمْ‌ لاَ يَعْلَمُونَ‌ سوره مبارکه لقمان آیه ۲۵

اگر به روایات ذیل آیات شریفه مراجعه کنیم متوجه می شویم خداوند در سیاق ادبی و برای تذکر به حقیقت غیر قابل انکار توحید چنین فرمایش کردند که حقیقت الله متعال به عنوان مالک و خالق برای فطرت ها انکار ناپذیر است چون توحید امری عقلی و فطری است ولی مشرکان آن را انکار می کنند.

وَ لَئِن  سَأَلْتَهُمْ‌: و اگر بپرسى از مشركان، مَنْ خَلَقَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ‌: كه بيافريد آسمان و زمين را و از عدم به وجود آورد، لَيَقُولُنَّ اللَّهُ‌: هر آينه گويند خدا با وجود انكار و عناد ايشان، زيرا به جهت برهان واضح و دليل لايح بر تفرد او به خالقيت، هيچكس انكار نتواند نمود و فطرت حاكم است بر آن؛ و چون معترفند به آنكه خالق عالم او است، قُلْ أَ فَرَأَيْتُمْ‌: بگو اى پيغمبر آيا مى‌بينيد، ما تَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ‌: آنچه مى‌خوانيد غير از خداى تعالى از بتان و ساير الهه باطله، يعنى مى‌دانيد آن را و این جهالت است که خلاف فطرت دنبال بت‌ها می‌روید.

عن أبى جعفر علیه السلام قال: 
قال رسول اللّه:
 کلّ مولود یولد على الفطرة یعنى على المعرفة بأنّ اللّه عزّوجلّ خالقه، فذلک قوله «و لئن سألتهم من خلق السماوات و الأرض لیقولنّ اللّه»

 از امام باقر علیه السلام روایت شده است که فرمود:
 رسول خدا صلوات الله علیه و آله  فرمود:.  هر مولودى بر فطرت آفریده شده است یعنى بر معرفت این که خداى عزّوجلّ خالق او است و این است قول خدا:
 و لئن سألتهم من خلق السماوات و الأرض لیقولنّ اللّه
پس آقای پناهیان این آیه شریفه دلیل بر خدا آشنایی و خداپرستی مشرکان جاهلی نیست.
کانال شاگردان دکتر

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد