چون در آیۀ 31 سورۀ بقره، رمز و راز برگزیدن انسان به عنوان خلیفه را علم به همۀ اسمای الاهی بیان کرد و فرمود: “علّم آدم الاسماء کلّها” و اسمی که در بردارندۀ همۀ اسما بوده و همۀ اسما جلوۀ آن است، اسم “الله” است. انسان خلیفۀ خدا است نه خلیفۀ رب؛ زیرا ربّ یکی از اسمای الاهی و جلوهای از اسم “الله” است.
با توجه به اینکه اولاً: مراد از اسما، حقایق عالیهای است که همۀ حقایق عالم از آن نشأت گرفته و حقایق عالم، اعم از غیب و شهود را شامل میشود. ثانیاً: تعلیم اسما به معنای اعطای آنها به انسان است. ثالثاً: حقیقت الاهی در کسوت آنها ظاهر و متجلی میشود، پس در حقیقت، انسان جلوگاه همۀ اوصاف الاهی و عهدهدار همۀ کارهای خدایی و خلیفۀ کامل الاهی بر ماسویالله است.