توجه

  1. توجه توجه : متاسفانه تا اطلاع ثانوی درگاه پرداخت زرین پال از دسترس خارج شده

توجه توجه : متاسفانه تا اطلاع ثانوی درگاه پرداخت زرین پال از دسترس خارج شده

خانه » همه » مذهبی » اوتمیل و فواید آن

اوتمیل و فواید آن

gif;base64,R0lGODlhAQABAAAAACH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw== - اوتمیل و فواید آن
عصراسلام: اوتمیل یا همان جو دوسر و یا بلغور جو دوسر از خوراکی‌های رژیمی و مقوی ست که مورد علاقه ورزشکاران و افرادی است که رژیم لاغری دارند و به دنبال اهداف کاهش وزن می‌باشند. اوتمیل جزو غلات است و می توان انواع آش، سوپ و سالاد را با آن آماده  کرد. این غذا را می‌توان با انواع میوه یا مغزهای خشک و تازه مانند کشمش، موز، سیب، توت فرنگی، پسته، بادام و حتی دانه کینوا مخلوط کنید تا غذایی مقوی‌تر داشته باشید. 

اوتمیل یک وعده غذایی سرشار از فیبر است که باعث ایجاد حس سیری در فرد می شود. این وعده غذایی هم خوشمزه است و هم کلسترول خون را کم می‌کند و قند خون را نیز کنترل می‌کند. اوتمیل را می‌توان به صورت سرد و هم گرم مصرف کنید و یا آن را با مواد مختلفی مثل آجیل و مغزیجات مختلف مانند گردو و بادام ترکیب کنید و یا به همراه میوه‌های خشک و یا میوه‌های تازه میل کنید. 

اوتمیل در واقع ترکیب جو دو سر (پرک شده یا پرک نشده) به علاوه آب یا شیر است. اوتمیل را هم به صورت پخته شده در آب یا شیر و هم به صورت خیساندن به مدت یک شب تا صبح در شیر یا آب درست می‌کند. اوتمیل خوراکی سرشار از فیبر است و به همین خاطر بسیار سیر کننده است و یک غذای خوب و عالی برای لاغری و کاهش وزن محسوب می‌شود. علاوه بر این اوتمیل بسیار مغذی است، کلسترول خون را کاهش می‌دهد و قند خون را کنترل می‌کند. اوتمیل را علاوه بر وعده صبحانه برای شام هم می‌توانید میل کنید. 

خواص و فوائد اوتمیل چیست؟ 

اوتمیل با سیر نگه داشتن بدن شما در مدت زمانی طولانی به شما در کنترل و کاهش وزن کمک می‌کند. انتخاب کردن غلات کامل بعنوان وعده‌ های غذایی موجب از بین رفتن احساس گرسنگی و عدم نیاز به خوردن مواد غذایی زیان بخش به فرد می‌‌گردد. 

• اوتمیل سرشار از مواد مغذی و ویتامین ب ۱ ، منیزیم ، فسفر ، روی ، منگنز ، سلنیوم ، آهن و فیبر محلو و نامحلول است 

• آنتی اکسیدان بدن را تامین می‌کند 

• باکتری‌های سالم روده را تقویت می‌کند 

• خارش و حساسیت پوست را برطرف می‌کند 

• فیبر محلول به شکل ژله چسبناکی است که به پایین آوردن کلسترول و تثبیت قند خون کمک میکند.

طرز تهیه اوتمیل ساده رژیمی 

جو دو‌سر پرک: ۵۰ گرم 

شیر: ۱۵۰ میلی‌لیتر 

عسل: ۱ قاشق چایخوری یا بیشتر 

دارچین و چند برش میوه: به مقدار دلخواه 

ابتدا شیر را در یک شیرجوش بریزید و روی حرارت ملایم گاز گرم کنید. وقتی شیر گرم شد جو پرک دو‌سر را اضافه کنید و و مرتب هم بزنید. به مقدار دلخواه پودر دارچین اضافه کنید و باز هم بزنید. زمانی که اوتمیل غلیظ شد عسل را اضافه کنید. حدود ۲ یا سه دقیقه دیگر اوتمیل را هم بزنید تا کاملا غلیظ شود. بعد از آماده شده اوتمیل به دلخواه برش‌های مختلف میوه و مغزها و آجیل را به آن اضافه و میل کنید. 
بهتر است برای تهیه اوتمیل از جو دو‌سر پرک شده استفاده کنید نه جو پرک نشده چون جو پرک لطیف‌تر است و بهتر و زودتر می‌پزد و نرم می‌شود. در طرز تهیه اوتمیل شکلاتی مقداری پودر شکلات تلخ می‌توانید به اوتمیل اضافه کنید. به جای عسل هم می‌شود از شیره انگور استفاده کرد. 

طرز تهیه اوت میل در مایکروویو 

در ابتدا با اندازه‌گیری مقدار جو و مایعات شروع کنید. نسبت این دو به هم یک به دو است. به طور کلی مقدار مواد اولیه مورد نیاز برای یک وعده غذایی عبارت است از: یک دوم فنجان جو دوسر پرک همراه با ۱ لیوان آب، شیر، و یا ترکیبی از هر دو آن‌ها. برای اینکه اوت میل شما قوام بیشتری داشته باشد، می‌توانید یک دوم فنجان آب را با یک دوم فنجان شیر ترکیب کنید. 

سپس بدون اینکه روی ظرف صبحانه خود درب بگذارید، آن را داخل مایکروویو قرار دهید (این کار باعث می‌شود زمانی که مایعات موجود در ظرف شروع می‌کند به قل قل کردن، درون مایکروویو اتفاقی نیوفتد). سپس درجه حرارت مایکروویو را روی زیاد تنظیم کنید و اجازه دهید که مواد اوت میل برای مدت ۲ دقیقه داخل آن باقی بمانند.



منابع: تن‌زیب، آوای دریا

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد