سؤال مذکور به شکل های دیگری نیز از دفتر برخی مراجع عظام تقلید صورت گرفته است که در پاسخ این گونه مرقوم داشتند:
حضرت آیت الله خامنه ای:
ماهی صید شده حلال است.
حضرت آیت الله سیستانی:
به احتیاط واجب حرام است.
مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی:
اگر از ماهیان حلال گوشت باشد حلال است.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی:
احتیاط اجتناب است.[1]
مرحوم آیت الله اراکی:
احوط اجتناب است، چون علم به حیات هنگام اخراج نداریم و محکوم به عدم تذکیه است.[2]
آیت الله نوری همدانی:
حلال است.[3]
همان گونه که ملاحظه شد در رابطه با مسئله ی مذکور میان مراجع عظام تقلید اختلاف نظر وجود دارد.
اما آنچه را که در مجموع می توان گفت این است که اگر صید، در شکم ماهی صید شده، ماهی و یا از جنس آبزیان حلال گوشت باشد و هنگام خروج علم به حیات (زنده بودن) آن داشته باشیم، حلال است، اما اگر نه، مثلاً هنگامی که ماهی صید شده شکمش را پاره کردید و مشاهده کردید صید داخل آن قبلاً مرده، حکم به عدم تذکیه می شود و خوردنش جایز نیست. اما در حالت سوم ( علم به حیات یا عدم حیات نداریم) در این صورت مراجع اختلاف نظر دارند، چنانچه در بالا آمد. لذا ضروری است هر مکلف طبق نظر مرجع تقلید خود عمل نماید.