خانه » همه » مذهبی » اگر زن بعد از زايمان يك يا دو روز خون ببيند و پاك شود، آيا بايد تا ده روز صبر كند و نمازش راترك كند؟

اگر زن بعد از زايمان يك يا دو روز خون ببيند و پاك شود، آيا بايد تا ده روز صبر كند و نمازش راترك كند؟

همه مراجع (به جزآيات عظام سيستانى، صافى و مكارم): خير، بايد بعد از پاك شدن، غسل كند و نمازهاى خود را بخواند و اگر (قبل از گذشتن ده روز از ولادت) دوباره خون ببيند، چنانچه روزهايى كه خون ديده با روزهايى كه در وسط پاك بوده، با هم ده روز يا كمتر باشد تمام آن نفاس است.

 آيات عظام سيستانى و صافى: خير، بايد بعد از پاك شدن، غسل كند و نمازهاى خود را بخواند و اگر (قبل از گذشتن ده روز از ولادت) دوباره خون ببيند، چنانچه روزهايى كه خون ديده روى هم رفته ده روز يا كمتر از ده روز است، تمام آن نفاس است و بنا بر احتياط واجب روزهايى كه در وسط پاك بوده، احتياط كند؛ يعنى آنچه را بر نفساء حرام است ترك كند و عبادت‏هاى خود را بجا آورد.

 آيةاللَّه مكارم: و اگر (قبل از گذشتن ده روز از ولادت) دوباره خون ببيند چنانچه روزهايى كه خون ديده روى هم رفته ده روز يا كمتر از ده روز است تمام آن نفاس مى‏باشد و روزهايى كه در وسط پاك بوده عباداتش صحيح است.

منبع:

توضيح‏المسائل مراجع، م 515 ،آيت الله وحيد، توضيح‏المسائل، م 521 و دفتر:آيت الله خامنه‏اى.آيت الله مكارم توضيح‏المسائل، م 490.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد