خانه » همه » مذهبی » بازی روسیه با ایران

بازی روسیه با ایران

عصراسلام: در این گزارش آمده بود که چگونه پوتین؛ ترامپ را برای بیرون رفتن از برجام ترغیب کرده بود و همزمان به او اطمینان داده بود که در این مدت ایران هیچگاه نمی‌تواند به هیچ سلاح اتمی دست پیدا کند.
دزدیدن اطلاعات هسته‌ای ایران و ترور دانشمندان آن توسط اسرائیل نیز نتیجه کمکهای اطلاعاتی و نظامی روسیه به اسرائیل بخاطر این توافقات پنهانی پوتین و آمریکا بوده است. روسیه در این مدت توانسته است نه تنها پای خود را در سوریه محکم کند بلکه شریکی قابل اطمینان برای اسرائیل شود. مفسران شبکه‌های اجتماعی می‌گویند اگر این گزارش به طور کامل منتشر شود زلزله‌ای سیاسی درچندین کشور بوجود می آورد.

تجزیه تحلیل و جزئیات بیشتر

بازی روسيه با ایران

*تعداد کشته های روسیه در جنگ سوریه: ۲۵ نفر
تعداد کشته های جمهوری اسلامی در جنگ سوریه: ۳۰۰ نفر

هزینه روسیه  در جنگ سوریه: ۵۰۰ میلیون دلار
هزینه جمهوری اسلامی در جنگ سوریه: ۱۷ میلیارد دلار


*درآمد روسیه از جنگ سوریه: ۲۵ میلیارد فروش اسلحه
درآمد جمهوری اسلامی از جنگ سوریه: صفر

بازی این روزهای روس‌ها برای اخراج ایران از سوریه!

شواهد نشان می‌دهند روس‌ها در معاملات پشت پرده ایران را فروخته‌اند! ولادیمیر پوتین رئیس‌ جمهور فدراتیو روسیه در طول ۴ سال گذشته به اندازه تمام رهبران اتحاد جماهیر شوروی درطول ۷۰ سال گذشته به تهران سفر کرده و یا با مقامات عالی‌رتبه ایران در مسکو دیدار داشته است. پوتین در دو سفری که به تهران داشت با در دست داشتن یک جلد کلام الله مجید به دیدار رهبر معظم رفت!

چه شد که ولادیمیر پوتین اینگونه دوستدار اسلام شیعی و جمهوری اسلامی شد؟

این همان سوالی است که پاسخش از خیلی وقت پیش مشخص بود، اما جریان رسانه‌ای حاکم بر کشور هیچوقت نخواست یا جرات نکرد (یا شعورشان نرسید!) به صورت شفاف به مردم آن را اعلام کند.

واقعیت آن است که امضای توافق هسته‌ای (برجام) که امضای طرف امریکایی نیز پای آن بود، باعث وحشت در پکن و مسکو شد. رئیس جمهور چین همان اوائل راهی تهران شد و روسها از ترس افتادن ایران در دامان غرب و امریکا دستپاچه شده و به سرعت طرح دوستی عاشقانه با ایران را ریخته و منتظر آینده ماندند. طرحی که هدف آن فقط دور کردن ایران از غرب به‌ویژه امریکا بود. روس‌ها تلاش زیادی کردند تا ایران را در مقابله با امریکا، نگه دارند. 

ولادیمیر نقشه جنگ با تروریسم در سوریه را کشید، آسمان و فرودگاههای ایران رادراختیار گرفت تا تروریستهایی که جام جهانی ۲۰۱۸ را تهدید می‌کردند، سرکوب کند، ایران پل پیروزی برای روسها شد تا بتوانند با امریکا و اروپا بر سر اوکراین و شبه‌ جزیره کریمه چانه زنی کنند، و اگر هم شد، توافقی صورت بگیرد. 
ایران دهها هزار نیروی رزمی به سوریه اعزام کرد تا پیاده نظام روسیه باشند و روسها هوای آسمان را داشته باشند، اما هیچ وقت روسها حاضر نبودند. حتی دربرابر حملات هوایی و موشکی اسرائیل  کوچکترین عکس العملی نشان دهند! روس ها در موقع حملات هوایی اسرائیل دفاع ضد هوایی در سوریه را خاموش می‌کردند و با اسرائیل توافق شده بود فقط امنیت پایگاه‌ها و نیروهای روسیه حفظ گردد!

برجام که توسط ترامپ پاره شد، پوتین نفس راحتی کشید، دیگر چیزی نمی‌توانست میان ایران و امریکا پل بزند، روس‌ها فکر می‌کنند با خروج آمریکا از برجام؛ منبعد ایران به تله افتاده، مانند موش در میان پنجه‌های آنها قرار دارد، از غرب رانده، چاره‌ای جز نگاه به خرس شمالی ندارند.

اکنون از ایران می‌خواهند که در برجام امتیاز دهد، نیروهایش را از سوریه خارج کند، به امریکا چراغ سبز نشان می‌دهند که می‌تواند به ایران حمله کند… و اخیرا هم تعارفات را کنار گذاشته و به منظور اجرای توافقاتی که پشت پرده و بدون اطلاع جمهوری اسلامی با آمریکا و اسراییل داشته اند خواستار خروج جمهوری اسلامی و حزب الله و متحدانش از خاك سوريه شده‌اند.
اکبری

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد