خانه » همه » مذهبی » برخورداری از نعمتها و ابتلا به سختیها

برخورداری از نعمتها و ابتلا به سختیها


برخورداری از نعمتها و ابتلا به سختیها

۱۳۹۳/۰۴/۱۷


۶۱۴ بازدید

اگر باران رحمت الاهی است ودراثرگناه کردن بارش کم میشود پس چرا کشورهای اروپایی که هیچ اعتقادی ندارند این همه بارندگی است؟؟

شما به دانشگاه می روید و ثبت نام می کنید و دانشجو می شوید. و رشته انتخاب می کنی . مقررات شامل شما می شود . تاخیر کنی شامل شما می شود و اگر مشروط بشوی ، شامل شما هم می شود . حالا کسی ثبت نام نمی کند ، پس مقررات شامل او نمی شود . کسی که خدا و زکات را قبول ندارد بعضی مواقع راحت تر از ما و در رفاه زندگی می کنند . پس الزاما این طور نیست که ما این قضایا را با هم گره بزنیم . گاهی هوای منطقه مدیترانه ای است ، گاهی طرف یک درآمد ویژه ای دارد و گاهی خداوند محاکمه این ها را برای برزخ و قیامت می گذارد . قارون با آن همه کفری که داشت ، آن همه هم پول داشت ولی مسلمانان به نان شب شان هم محتاج بودند . پس وقتی مسلمان می شوی یعنی ثبت نام می کنی که من مسلمان شده ام و باید زکات بدهی ، خوب نمی دهی پس باران نمی بارد . شراب می خوری ، رزق تو کم میشود . و برکت از زندگی ات می رود . اگر ثبت نام نکرده باشی فرق میکند . فرد کافر جهنم می رود و عذاب می کشد ولی مومن در دنیا پیامدهای گناهش شامل حالش می شود البته برای کافر هم میشود ولی برای کافر استیصالی است . مثل فرعون که یکباره در رود نیل غرق شد .
یکی از عوامل زیادی روزی تلاش است . کسی که یک شیفت کار میکند با کسی که دو شیفت کار می کند یکی است ؟ خوب معلوم است که دو برابر در می آورد . یکی از عوامل ازیاد روزی تدبیر و برنامه ریزی است . کسی که اسراف می کند با کسی که قناعت می کند یکی است؟ عوامل افزایش روزی را بکار میگیرد، فکر اقتصادی دارد و خرید می کند و آن چیز گرانتر میشود و روزی او بیشتر میشود و یکی از عواملی که روزی را کاهش می دهد گناه است که این عزیز فقط همین یک عامل را دیده اند . در روایات داریم که از زمینه های کاهش روزی گناه ، دروغ گفتن و خیانت در امانت است . حالا اگر کسی گناه نکرد یعنی در منزل ماند و همه ی اعمال را انجام داد ، آیا روزی را به در خانه برای اومی آورند ؟ دعا کننده بدون عمل مثل تیر انداز بدون تیر است . تلاش و برنامه ریزی و گناه نکردن و مجموعه ی این عوامل را باید با هم دید . اگر یک قسمت را ببینی ، دچار مشکل می شوی . برخورداری از نعمتهای الهی گاهی سنت استدراج است اگر چه هر وضعیتی به منزله یک امتحان از انسان در نگاه دینی تلقی میشود.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد