خانه » همه » مذهبی » بسته شدن بخت- نداشتن خواستگار

بسته شدن بخت- نداشتن خواستگار


بسته شدن بخت- نداشتن خواستگار

۱۳۹۳/۰۵/۲۶


۱۹۴۴۲ بازدید

با سلام من دختری ۲۵ ساله هستم تحصیل کرده با حجاب و زیبا نمیدونم چرا ی خواستگار ندارم انگار دیده نمیشوم مممکن است بختم را بسته باشن ممنون از راهنماییتان تروخدا جواب بدین کمکم کنید من خیلی غصه میخورم.

خواهر گرامى، ما نیز از این که صادقانه، خالصانه و با صراحت کافى مشکل خود را با کارشناسان این دفتر در میان گذاشتید، تشکر و قدردانى مى کنیم. امید است پاسخ ما بتواند گره اى از مشکلات شما جوانان محترم و مشتاق پاکى و پاکدامنى را حل کند که این بهترین پاداش به حسن اعتمادتان خواهد بود. همانطور که می دانید یکی از مهمترین ارکان مشاوره مخصوصاً در زمینه راهنمایی که باعث می گردد نتیجه مطلوبی از آن حاصل گردد میزان اطلاعاتی است که شما باید در اختیار مشاور قرار دهید؛ زیرا به هر حال تفاوت های فردی افراد در وضعیت و شرایط خانوادگی، محیطی، شخصیتی، و … ایجاب می کند که مشاوره ها با فرد مورد نظر و شرایط وی مطابقت داشته باشد. مثلا ای کاش شما به طور واضح تر به علت تاخیر در ازدواجتان اشاره ای می کردید. آیا تا بحال هیچ خواستگاری نداشته اید یا قبلا خواستگارانی داشته اید که به نتیجه نرسیده اند و در حال حاضر مدتی است که دیگر خواستگاری ندارید؟ و یا اندکی در مورد خصوصیات شخصیتی، تحصیلی و خانوادگی تان برایمان می نوشتید.
با این حال با توجه به کلی بودن سوال سعی می کنیم تا راهنمای خوبی برای شما باشیم.
دوست گرامی هر چند دغدغه ازدواج در سنین جوانی برای جوانان عزیز و گرامی امری طبیعی است؛ ولی با توجه به عواملی که سن ازدواج را افزایش داده و موانعی که بر سر راه ازدواج برای جوانان وجود دارد، نباید عدم توفیق در ازدواج موجب نگرانی و اضطراب شدید شود و نگرش فرد به جهان و نظام آفرینش را تغییر دهد یا موجب مشکلات روحی و بیماری گردد؛ زیرا نداشتن خواستگار یکی از مشکلات رایج در میان دختران امروزی است. این مشکل بسیار فراگیر شده و اختصاصی به شما ندارد. با توجه به شرایط موجود، نداشتن حتى یک خواستگار چیز بعیدی به نظر نمی‌رسد، چرا که همه ما در پیرامون خود شاهد دختران بسیار شایسته‌ای هستیم که به هر دلیلی ازدواج نکرده اند و یا حتى یک خواستگار نداشته‌اند.
همانطور که ذکر شد امروزه سن ازدواج در جامعه ما بالا رفته است و طبیعتاً دخترها هم دیرتر ازدواج می کنند. در حال حاضر میانگین سن ازدواج در دختران حدود 24 تا 26 سال است که شما تازه در مرز این میانگین هستید. امروزه برخی دختران حتی در سنین بالای 30 سال ازدواج می کنند و ازدواج موفقی هم دارند پس باید گفت کلبه احزان شود روزی گلستان غم مخور.
لذا با توجه به آنچه گفته شد گمان نکنید که تعدد خواستگار نشانه یا دلیل برترى یا داشتن کمال است و نداشتن آن نشانه نقص و ضعف. چنان نیست که همه دختران داراى خواستگارهاى متعدد چنین و چنان باشند. خیلى از خانم هاى متأهل که در زندگى مشترک خود نیز خوشبخت هستند، مى گویند شوهر من اولین و آخرین خواستگارم بود. پس کثرت خواستگاران خیلى مهم نیست.
و اما بسته شدن بخت و صحت یا سقم آن:
پرسشگر گرامی؛ نداشتن خواستگار و یا موفق نشدن به ازدواج از سوی دختر و پسر (البته اگر از سن متعارف ازدواج گذشته باشند)، همیشه به معنای بسته شدن بخت نیست و ممکن است علل دیگری داشته باشد.
باور نادرستی مثل بسته شدن بخت و … یکی از آسیب های ازدواج است؛ پس شایسته است این گونه باورها را از بین برد؛ زیرا بر عملکرد فرد تأثیر خواهد گذاشت و در نتیجه باعث ازدواج نکردنش می گردد. به خاطر داشته باشید که، انسان همانگونه عمل می کند که می اندیشد.
بدون شک دعا و نفرین و طلسم و نوشتن آن ها بر کاغذ برای بستن بخت دختر یا پسر صحّت ندارد و خداوند چنین دعاهایی را مستجاب نمی کند.
در ادامه باید گفت گرچه سحر، جادو و طلسم واقعیت دارد ولی غالب آن چه امروزه در میان مردم در این باره شایع است، بى اساس مى باشد و اکثر کسانى که به این امور مى پردازند کلاه بردارانى هستند که از این طریق قصد اخاذى و پر کردن جیب خود را دارند و به طور کلی می توان گفت اعتقاد به بخت اعتقاد به امری موهوم و خرافی است.
سرنوشت انسان در دست خدا و در گرو عمل او است و این که بخت کسى را بسته اند، اعتقادى عوامانه و مردود است.
انسان ها به دلایل خاص و بعضاً نامعلوم، در طول زندگى خود دچار تحوّلاتى مى شوند که در عالم خلقت امرى طبیعى و متداول به نظر مى رسد. بعضى داراى همسر خوب و زندگى مرفه مى شوند و بعضى کاملاً برعکس، بعضى بسیار زود ازدواج مى کنند و بعضى دیگر چنین موقعیتى را پیدا نخواهند کرد. همه این موارد دارای علل و عوامل خاص خود است. ما اگر بتوانیم علت حوادث و پیش آمدها را شناسایی کنیم و آنها را به خوبی در زندگی به کار گیریم، زندگی خوبی خواهیم داشت.
پس موفقیت یا عدم موفقیت ما در زندگی در گرو شناخت صحیح و عمل بر طبق آن است.
گاهی خواستگار کم است و یا برخى افراد، به خاطر عدم وجود تناسب، پس از خواستگارى، پى گیرى نمى کنند و در نتیجه بعضیها ممکن است گمان کنند بخت آنها بسته شده است. پس این هم مى تواند یکى از عوامل جور نشدن ازدواج باشد و نه بسته شدن بخت. بنابراین حل نشدن مشکل ازدواج مى تواند ریشه در عوامل و علل متفاوتی داشته باشد. (در صورت تمایل می توانید در مکاتبات بعدی با ارائه توضیحات بیشتر در مورد وضعیت خود و خانواده تان، دلایل تاخیر در ازدواج و راههای حل مسئله را به طور مفصل از ما بخواهید.)
با این حال گرچه نمى خواهیم بگوییم سحر و جادو و بستن بخت، هیچ گونه واقعیتى ندارد، ولى از طرف دیگر نمى توان مطمئن بود که هر نوع مشکلی ریشه در همین مسئله دارد. و باید توجه داشت که غالب آن چه امروزه در میان مردم در این باره شایع است، بى اساس است و بیشتر به افکار روانى، تخیلات، سوءظن ها، توهمات و مشکلات واقعى موجود در رفتار و اعمال آنها مربوط است و اکثر کسانى که به این امور مى پردازند کلاه بردارانى هستند که از این طریق قصد اخاذى و پر کردن جیب خود را دارند. لذا به نظر می رسد تمامی آنچه در مورد بسته شدن بخت و اقبال در جامعه مطرح می شود واقعیت ندارد.
پس در واقع باید گفت قبل از هر چیز به دنبال پیدا کردن ریشه قضیه در جای دیگر باشید. مثل این که بررسی کنید آیا ممکن است مانعی وجود داشته باشد که سبب تاخیر در ازدواج شما شود؟ گاهی ناراحتی والدین و نارضایتی ایشان، بزرگ ترین مانع در راه رسیدن ما به خواسته هایمان است. گاهی ترس خود انسان از آنچه در پیش رو دارد، مثل ترس از ازدواج و عاقبت چگونگی این پیوند و یا عدم توکل به خداوند خود موانعی بر راه تحقق خواسته هایمان است و گاهی بلند پروازیها و توقعات نادرست و سنگین باعث خواستتگار نداشتن دختر میشود. بنابراین، قدری در این زمینه فکر کنید که آیا مانعی وجود دارد که سبب تأخیر در ازدواج شما شده باشد؟ اگر مانعی وجود دارد، سعی کنید تا موانع را از میان بردارید؛ مثلاً رضایت پدر و مادر را جلب کنید، و یا به آینده امیدوار باشید و از آنچه تحقق خواهد یافت، نهراسید. توقعات خود را بررسی کنید و با موقعیت مالی و اجتماعی خواستگارانتان و وسع ایشان در برآورده کردن آنها بسنجید. در این زمینه ها، اگر سؤالی داشتید، مطرح کنید تا راهنمایی کنیم.
دوست ارجمند، هر چند دختران جوان و دم بخت و نیز والدین آنها علاقه مندند تا هر چه زودتر ازدواج کرده، زندگى آینده شان را روشن کنند و به اصطلاح از بلاتکلیفى بیرون آیند ولی واقعیت این است که شما به هر علتی که ازدواج نکرده اید و سن تان رو به افزایش است، نه نیاز به درست کردن معجون دارید و نه هزینه ای برای خرید مهره ای از مهره های مار، نه لازم است وقتی از دعانویس بگیرید .شما نیاز به کمی تأمل، واقع نگری و پذیرش دارید. ادامه این نوشتار را بخوانید و یک بار دیگر به شرایطی که دارید، فکر کنید.
* به جامعه نگاه کنید: متأسفانه به دلایل مختلفی این پدیده در جامعه ما رو به افزایش است. دختران بسیاری به دلایل گوناگون نتوانسته اند به موقع ازدواج کنند. دخترانی که گاه بسیار نجیب، مومن، هنرمند و به اصطلاح همه چی تمامند. معیارهای انتخاب همسر که گاهی خیلی در سطح جامعه گسترش می یابد الزاما دیدگاه های درستی نیست؛ پس اگر شما با آن معیارها همخوان نیستید همیشه مشکل از طرف شما نیست! این مقدمه از آن رو با شما در میان گذاشته شد که با افکار منفی و خودخوری مبنی بر این که حتما در شما عیب یا نقصی بوده است که شرایط ازدواج پیدا نکرده اید، خودتان را آزار ندهید. مسائل جامعه شناختی زیادی در این بین تأثیرگذارند که ازدواج جوانان را تحت الشعاع خود قرار داده است.
* خودآگاهی تان را گسترش دهید. درست است که ازدواج شرایط و امکانی را فراهم می کند تا افراد نقش های جدیدی را درک کنند، نقش هایی چون همسری و مادری که در نوع خود تجربه های بسیار ارزشمندی است ولی شما دارای توانمندی ها و انرژی های بسیار دیگری هم هستید که شاید تاکنون حتی از وجود آن ها بی اطلاع مانده اید! کشف گوشه های دیگری از ابعاد روان شناختی و توانایی هایتان راه های تازه ای برای ابراز وجود به رویتان می گشاید و باعث می شود احساس مثبت و احساس رضایتمندی بیشتری از زندگی را در درون خود تجربه کنید.
* واقعیت را بپذیرید. انکار واقعیت، جست وجوی علت هایی که گاهی فقط بافته ذهن است و ارزش و اعتباری ندارد، جز آن که به شما احساس منفی بدهد و شما را دچار تجربه احساس تحقیر، ضعف و ناتوانی، نارضایتی و ناخشنودی، حسرت و … کند، هیچ کارکرد دیگری ندارد. واقعیت این است که شما دوست داشته اید ازدواج کنید، چه بسا چندین سال پیش، ولی به هر دلیلی این امر صورت نگرفته است.
حال باید چه کار کرد؟ غصه خوردن، سرزنش خود و دیگران یا خانواده، عذاب کشیدن، منزوی شدن و… پاسخ هایی است که ممکن است افراد به این مسئله بدهند ولی فراموش نکنید هر واکنشی نشان دهنده میزان خرد، سنجش و پختگی فرد در برخورد با مسائل زندگی است، پاسخ و واکنشهایی که به برخی از آن ها اشاره کردیم، هیچ کدام انتخاب یک فرد عاقل و بالغ نیست! عاقلانه و بالغانه شرایطتان را بپذیرید و با زندگی کنار بیایید نه با اجبار، سرزنش و عذاب بلکه با شکر، آگاهی و لذت! زندگی و نعمت های خداوندی چهره های دیگری هم دارد، آیا شما فقط از راه ازدواج میتوانید از زندگی لذت ببرید و از پرداختن به جنبه های دیگر آن ناتوانید؟ یقینا پاسخ شما مثبت نیست چون شما از موقعیت اجتماعی خوبی برخوردارید. اما اگر پاسخ مثبت است یعنی شما فقط ناتوانی خود را پذیرفته اید! آیا شما قادر نیستید جز از راه ازدواج و جز به همسر و فرزند به دوستان، اعضای خانواده، کودکان نیازمند، انسان های بی سرپناه و … هزاران چشم امیدوار نیازمند دیگری که محتاج مهربانی شما هستند، عشق بورزید؟ آیا شما فقط به این می اندیشید که محبوب شخص دیگری قرار گیرید؟ آیا نمی توانید با منابع مهر خداوندی کمبود محبت و عشقی که دوست دارید از همسری آن را دریافت کنید، جبران کنید؟ تأمل کنید و نامی برای خود انتخاب کنید :انسانی عاقل، بالغ، آگاه و سرشار از عشق که می تواند با پذیرش واقعیت همچنان عاشق بماند و بندگان خداوند را از انسانیت خویش بهره مند سازد یا انسانی درمانده و سرزنش گر که هیچ گاه نمی تواند بر احساس تحقیر، ضعف و کمبود خود فائق آید؟ اگر شما با این دو چهره رو به رو شوید، کدامیک را تحسین می کنید؟ کدام یک را صاحب رأیی مؤثر می دانید؟ پذیرش واقعیت به شما کمک می کند، با آن چه دارید و آن چه هستید از فرصت زندگی خود استفاده بهتر و بیشتری ببرید.
*با چشم حسرت به متأهلان نگاه نکنید. احساس خوشبختی دیگران و بدبختی خود در درجه اول کفران نعمت است و در درجه دوم راه رسیدن به خوشبختی را مسدود می کند. اگر این تفکر ذهن شما را فراگرفته و آلودگی خود را بر تفکر و احساستان افشانده است، هر چه زودتر خود را از شر آن رها سازید و باور کنید همه انسان ها با مشکلاتی دست به گریبانند و امتحانات الهی از دریچه ای خود را به زندگی آن ها وارد می کند. پس به فکر این باشید که آزمون خود را با صبر و شکر و با موفقیت به پایان برسانید.
* مراقب باشید کینه خواستگاران نیامده و آمده را به دل نگیرید. به خاطر ازدواج نکردن به مردان بدبین نشوید. البته شما بزرگ تر از آن هستید و قدرتهای روحی و روانی شما بیشتر از آن است که گرفتار این تفکرات نادرست و آزاردهنده شوید.
* شیوه زندگی تان را تغییر دهید. همان طور که گفته شد به بخش های دیگری از وجودتان توجه کنید. مطالعه کنید، هنر بیاموزید، ارتباطتان را با کودکان بیشتر کنید و از انرژی پاک آنها تا می توانید بهره مند شوید، آن چه بلدید به دیگران بیاموزید. ورزش را فراموش نکنید تا همیشه شاداب و سلامت باشید.
*دامنه ارتباطات خود را گسترش دهید. هر چه شبکه ارتباطی فعال تر و قوی تری داشته باشید، احساس تنهایی و رنج کمتری خواهید داشت.
فراموش نکنید اگر کسی به خواستگاری شما آمده است و شما را به اصطلاح نپسندیده است یا اصلا به خواستگاری تان نیامده است، دلیلی بر بد بودن، ضعیف بودن، عیب داشتن، نامناسب و نالایق بودن شما نیست، دلیل تفاوت نگاه و نگرش آن فرد با شماست. شما که انتخاب کرده اید عاقلانه و بالغانه به زندگی نگاه کنید آیا به دیگران حق نمی دهید که دیدگاه و سلیقه ای متفاوت با شما داشته باشند؟
* مهربان و خوش برخورد باشید. سهم خود را از زندگی بگیرید و همواره به خاطر بسپارید بزرگ ترین نعمت، سلامتی، جوانی و فرصتی است که خداوند برای تجربه حیات به شما داده است با صورت نگرفتن پدیده ازدواج این فرصت را به جهنم تبدیل نکنید.
* خود را مأمور خداوند برای عشق آفرینی و شکرگزاری بدانید و از او غافل نشوید که خداوند جای خالی همه خیرهای دنیایی را پر می کند و جایی در قلب شما برای کسی نمی گذارد، اگر در قلبتان احساس خالی وجود کسی را دارید شاید از آن روست که درِ آن را به روی محبوب واقعی اش بسته اید. قلبتان را به سوی خداوند بگشایید. به خواست خداوند خوش بین باشید و بگذارید شتر ازدواج به خواست خداوند پشت در خانه شما بنشیند.
نکات پایانی
خواهر گرامی هر چند که مجددا تاکید میکنیم بیشتر باورهای رایج در جامعه در مورد سحر و جادو و بستن بخت واقعیت ندارد ولی اگر بر فرض موردى پیدا شد که سحرى در کار بود، مى توان از راه هاى زیر براى بطلان آن استفاده نمود و نیازی به مراجعه به دعانویس و امثالهم نیست:
1- استعاذه به خداوند و خواندن سوره هاى فلق و ناس. در روایت آمده که این دو سوره را در نماز وتر بخواند و پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله به امام علی علیه السلام سفارش نمود که اینگونه بخواند.
2- خواندن و نوشتن آیات 75 تا 82 سوره یونس.
3- خواندن آیه 102 سوره بقره «واتبعوا ما تتلوا الشیاطین…» تا آخر آیه.
4- خواندن آیه 100 سوره نسا «و من یهاجر فی سبیل الله…» تا آخر آیه.
5- خواندن آیات 54 تا 56 سوره اعراف.
6- دعا و تضرع به درگاه خداوند.
7- درخواست دعا از اولیاى واقعى خداوند و توسل به اهل بیت علیهم السلام.
8- صدقه دادن. تداوم صدقه و خواندن سوره «یس» و آیه «و ان یکاد» و «چهار قل» موثراست.
9- این دعا را بنویسید و همراه داشته باشید :« بِسمِ الله وَ بِالله، بِسمِ الله وَ ما شاءَالله، بِسم الله لاحَولَ ولاقُوّه الا بالله، قالَ موسی ما جِئتُم بِه السِّحرُ اِنَّ اللهَ سَیُبطِلُهُ اِنَّ اللهَ لا یُصلِحُ عَملَ المُفسِدینَ، فَوَقَعَ الحَقُّ و بَطَلَ ما کانُوا یَعمَلونَ فَغُلِبوا هُنالِکَ وَانقَلَبُوا صاغِرینَ» (این دعا از امیرالمومنین علیه السلام نقل شده است).
10- سعی کنید از ذکر یونسیه (لا اِلهَ اِلّا اَنتَ سُبحانَکَ اِنّی کُنتُ مِنَ الظالِمین) که قرآن، آن را مایه نجات حضرت یونس(ع) معرفی نموده است، غفلت نورزید.
11- مرحوم شیخ عباس قمى(رحمه الله) در کتاب «باقیات صالحات » (حاشیه کتاب مفاتیح الجنان ) مى گوید : جهت باز کردن بسته شده ، اول سوره إنّا فتحنا تا مستقیماً بنویسد(فتح ،1ـ2) ، و سوره «إِذَا جَآءَ نَصْرُ اللَّهِ» و این آیات را : «وَ مِنْ ءَایَـتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُم مِّنْ أَنفُسِکُمْ أَزْواجًا لِّتَسْکُنُواْ إِلَیْهَا وَجَعَلَ بَیْنَکُم مَّوَدَّةً وَ رَحْمَةً إِنَّ فِى ذَلِکَ لاََیَـات لِّقَوْم یَتَفَکَّرُونَ» (روم ،21) ; «ادْخُلُواْ عَلَیْهِمُ الْبَابَ فَإِذَا دَخَلْتُمُوهُ فَإِنَّکُمْ غَــالِبُونَ» (مائده ،23) ; «فَفَتَحْنَآ أَبْوَابَ السَّمَآءِ بِمَآء مُّنْهَمِر * وَ فَجَّرْنَا الاَْرْضَ عُیُونًا فَالْتَقَى الْمَآءُ عَلَى أَمْر قَدْ قُدِرَ» (قمر ،11ـ12) ; «قَالَ رَبِّ اشْرَحْ لِى صَدْرِى * وَ یَسِّرْ لِى أَمْرِى * وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِّن لِّسَانِى * یَفْقَهُواْ قَوْلِى » (طه ،25ـ28) ; «وَ تَرَکْنَا بَعْضَهُمْ یَوْمَـئِذ یَمُوجُ فِى بَعْض وَ نُفِخَ فِى الصُّورِ فَجَمَعْنَاهُمْ جَمْعًا» (کهف ،99) ; «کذلک حللت فلان بن فلان عن بنت فلانة»»؛( به جای فلان بن فلان اسم کسی را که گمان می کنید برایتان جادو کرده و اسم پدرش را و به جای فلانه اسم مادر خودتان را بنویسید); «لَقَدْ جَآءَکُمْ رَسُولٌ مِّنْ أَنفُسِکُمْ عَزِیزٌ عَلَیْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِیصٌ عَلَیْکُم بِالْمُؤْمِنِینَ رَءُوفٌ رَّحِیمٌ * فَإِن تَوَلَّوْاْ فَقُلْ حَسْبِىَ اللَّهُ لاَ إِلَـهَ إِلاَّ هُوَ عَلَیْهِ تَوَکَّلْتُ وَ هُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِیمِ» (توبه ، 128 و 129) ; پس این نوشته را همراه او نموده و بر او آویزان کنند .[1]12- سعی کنید قبل از اذان صبح بیدار شوید و نماز جعفر طیار را که از آن به اکسیر اعظم یاد شده است و در اوائل کتاب مفاتیح الجنان ذکر شده بخوانید و سپس دعای بعد از آن را نیز بخوانید و در سجده تلاش کنید که حتما گریه کنید، گرچه به مقدار کم، همینکه چشمتان را اشک گرفت بعد از استغفار واقعی و ذکر صلوات چند مرتبه از صمیم دل بگوئید « اَللهُمَّ ارزُقنی مِن فَضلِکَ وَ اَغنِنی بِحَلالِکَ عَن حَرامِک» و هنگام گفتن این جمله رسیدن به آن نیتی که دارید را در نظر بگیرید، در صورتی که آن کار به صلاح شما باشد انشاءالله به مقصد خواهید رسید. آیت الله بهجت (ره) نیز خواندن این نماز را به منظور باز شدن بخت و ازدواج مفید دانسته و به آن سفارش می کردند. همچنین ایشان در جای دیگری سفارش فرموده اند آیه 74 سوره مبارکه فرقان یعنی: «رَبَّنا هَب لَنا مِن اَزواجِنا و ذُرّیاتِنا قُرَّه اَعیُن و اجعَلنا لِلمُتقینَ اِماما » را برای این منظور بخوانید.[2]در پایان باز هم تاکید میکنیم نود و نه درصد مواردی که تصور میشود سحری در کار است فی الواقع این گونه نیست و صرف تصور ذهنی ماست و بهتر است در این گونه موارد با ریشه یابی مشکل و تلاش برای حل آن و در کنار آن خواندن دعا و توسل به ائمه طاهرین مشکل را برطرف نمود.
انشاءالله با تداوم صدقه، تغییر محل زندگی (در صورت امکان)، و تکرار سوره «یس» و آیات فوق، مشکلات و نفوس بد از اطراف شما دور خواهد شد. و در هر صورت به خداوند و حاکمیت اراده الهی همچنان معتقد باشید چه بسا همین فراز و نشیب های زندگیتان، دامی از سوی شیطان باشد که ایمان شما را متزلزل کند. لذا با پایداری و استقامت ایمان خود را حفظ کنید تا در نتیجه آن شیطان ناامید شود و درهای رحمت الهی به سوی شما باز گردد.
در پایان شاخه گلی از گستان سخنان نبوی تقدیمتان می کنیم:
رسول اکرم صلی الله علیه و آله می فرماید: «هر کس زیاد ذکر «اَستغفِرُاللهَ رَبّی وَ اَتوبُ اِلَیه» گوید، خداوند گره غمهای او را بگشاید، و از هر تنگنایی بیرونش برد، و از آن جا که گمانش را هم نمی برد، روزیش رساند.»
باز هم با ما مکاتبه کنید.
موفق باشید.
پی نوشت:
1 – ر .ک کلیات مفاتیح الجنان ، مرحوم حاج شیخ عباس قمى ، باب سوم (در ضمن این باب تعویذ بطلان سحر، و باز کردن بسته شده ذکر شده است).
2- پرسش های شما و پاسخ های آیت الله بهجت (ره) ، حامد اسلام جو ، انتشارات طوبای محبت ، ص 28.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد