خانه » همه » مذهبی » بهار حقیقی ظهور امام عصر(ع) است

بهار حقیقی ظهور امام عصر(ع) است


بهار حقیقی ظهور امام عصر(ع) است

۱۳۹۳/۰۱/۰۳


۴۵ بازدید

ا بهار حقیقی ظهور امام عصر(ع) است

خبرگزاری شبستان: مدیر موسسه تبلیغ و انفاق امام زمان(عج) گفت: زمانی که امام ظهور کند، بهار حقیقی رخ می دهد. عقل ها کامل شده و دل ها زنده و بیدار می شوند. این برکت حقیقی در دوره ظهور به وجود می آید.

ا بهار حقیقی ظهور امام عصر(ع) است

خبرگزاری شبستان: مدیر موسسه تبلیغ و انفاق امام زمان(عج) گفت: زمانی که امام ظهور کند، بهار حقیقی رخ می دهد. عقل ها کامل شده و دل ها زنده و بیدار می شوند. این برکت حقیقی در دوره ظهور به وجود می آید.

حجت‌الاسلام محمدرضا زنگنه، مدیرعامل مؤسسه تبلیغ و انفاق امام زمان(عج) در گفتگو با خبرنگار مهدویت خبرگزاری شبستان بااشاره به نسبت بهار طبیعت و بهار عصر ظهور، گفت: براساس آموزه های دینی فرصت زندگی دنیای انسانی ماکتی است برای زندگی معنوی، گرچه انسان از جهتی ناچار است مدتی از زندگی را در قالب تن بگذراند اما همین نشئه می تواند به ترسیم کلاس درسی برای زندگی بعدی عالم برزخ و قیامت بپردازد.

وی خاطرنشان کرد: انسان می تواند از وجود خانه خود برنامه ریزی کند برای خانه آخرت خود، از مرگ و زندگی طبیعت برای هندسه قیامت و همین طور در جهان هستی نمونه هایی است که انسان را متوجه معنا کند.

حجت الاسلام زنگنه با بیان اینکه در مباحث معنوی به استناد روایات قلب را موجود شگفت انگیز در انسان مطرح کردند، اظهارداشت: قلب انسان چون در برابر تحولات حالت های مختلفی پیدا می کند موجود شگفت انگیزی نشان داده شده است.

مدیر موسسه تبلیغ و انفاق امام زمان(ع) با بیان اینکه گاهی اوقات قلب در برابر جهل، هوای نفس و وسوسه های شیطان سر خم می آورد، تصریح کرد: بسیاری از مواقع قلب از زمینه رشد و حکمت غفلت می کند و به ضد حکمت دست پیدا می نماید به عنوان مثال به واسطه بیماری طمع، طمعکار می شود.

وی بااشاره به اینکه قلب مریض در برابر آهن زنگ می زند و قابلیت درک و فهم خود را از دست می دهد، ادامه داد: بنابراین تنها کسی که می تواند قلب را زنده کند و حیات دوباره ببخشد، خداوند متعال است. همانطوری که مردگان را فقط خدا می تواند، احیا کند.

حجت الاسلام زنگنه بااشاره به دعای تحویل سال جدید، خاطرنشان کرد: دعای تحویل سال نیز مبتنی بر همین معناست. به طوری که از خدا می خواهیم قلب ما را متحول کند و تاریکی های قلب ما را برطرف سازد زیرا اطمینان داریم که تغییر احوالات در دنیا همه در دست خداست.

مدیر موسسه تبلیغ و انفاق امام زمان(ع) با بیان اینکه خدای متعال برای اینکه انسان را از این قدرت الهی بهره مند کند، انبیا را فرستاد، اظهارداشت: انبیا در رسالت خود انسان ها را از نظر قلبی و جسمی زنده و احیا می کنند و نور معرفت و عبودیت را به قلب انسان ها می تابانند.

وی تصریح کرد: براساس اعتقادات شیعی امام در جایگاهی قرار دارد که تمام تغییرات و تحولات عالم طبیعت به دست اوست به طوریکه در روایات آمده است اگر لحظه ای زمین خالی از حجت خدا شود زمین اهلش را فرو می بلعد.

حجت الاسلام زنگنه با اشاره به اینکه اگر ثباتی داریم، به واسطه برکت حضور امام در طبیعت است، افزود: امام کسی است که به واسطه اش باران می بارد و آسمان سر جای خود است، تمام این امور به واسطه ولایت تکوینی امام هر زمان است.

مدیر موسسه تبلیغ و انفاق امام زمان(ع) ادامه داد: در عالم تشریع نیز همین ماموریت برای امام تعریف شده است. امام انسان ها را احیاء می کند و مردگان عقل و دل را زنده می کند و همانطور که مردم در زمان ائمه تحت تربیت امام ابابصیر می شدند، در دوره غیبت زندگی بشر همین گونه مدیریت می شود.

وی با بیان اینکه در دوران غیبت حکمت بالغه خدا بر این تعلق گرفت که مدتی امام قدرت اجرایی خود را در عالم تشریع نداشته باشد، اظهارداشت: باید توجه داشت که در این دوره خود به خود آسیب هایی ایجاد می شود، درحالی که اگر کسی بتواند ارتباط خود را با امام قوی کند، می تواند آسیب ها را از بین ببرد.

حجت الاسلام زنگنه گفت: در دوره ای زندگی می کنیم که بسیاری از دل ها زنگ زده است، عدم توجه به معبود و عبودیت و ابتلا به فساد و افسردگی ها همه به خاطر بیماری های قلب است. البته زمانی که امام ظهور کند و در جایگاه تشریع خود بنشیدند همه انسان ها از این حیات می توانند بهره ببرند.

مدیر موسسه تبلیغ و انفاق امام زمان(ع) ادامه داد: زمانی که امام ظهور کند، بهار حقیقی رخ می دهد. عقل ها کامل شده و دل ها زنده و بیدار می شوند. به طوری که انسان ها خود نمی خواهند فساد کنند و عوامل فساد نیز از بین می رود، این برکت حقیقی در دوره ظهور به وجود می آید.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد