خانه » همه » سلامت » تامین کننده فیبر رژیمی

تامین کننده فیبر رژیمی

آشنایی بافواید ترب سفید

از خواص و فواید بی نظیر ترب سفید آگاه هستید؟ آیا می دانید ترب سفید برای برای پوست و مو و درمان بیماری ها بسیار مفید است؟ در ادامه با تمام خواص و فواید ترب سفید آشنا می شوید.

123456787654 compressed - تامین کننده فیبر رژیمی

ترب سفید اولین بار سال ها پیش در چین کشت شد و به آرامی راه خود را به بخش های دیگر جهان هموار کرد. در حقیقت، در زمان های گذشته، طیف گسترده ای از منافع که ترب بسیار مورد توجه مصر و یونان بود.وضعیت آن ها آنقدر بالا بود که در یونان، کپی طلا از ترب ساخته شد.

چنانچه در ادامه به طور کامل توضیح خواهیم داد ترب سفید فواید و خواص قابل توجهی دارد ؛ ترب سفید غنی از ویتامین ، اسید فولیک، و آنتوسیانین ها هستند و به عنوان عوامل موثر در مبارزه با سرطان شناخته می شوند. ویتامین های موجود در ترب می توانند اختلالات پوستی را درمان کنند. نه تنها به بهبود عملکرد مثانه و کیسه صفرا کمک می کند، بلکه به انواع کارکردهای حیاتی دیگری هم مرتبط است. که ما چیزهای بیشتری در این مورد داریم.

در ادامه قصد داریم به خواص ترب نگاه دقیق‌تری بیندازیم و با کارکردهای آن در بدن بیشتر آشنا شویم.

تامین کننده فیبر رژیمی

آن ها غنی از فیبر رژیمی هستند. این درصد بالا به بهبود توانایی بدن برای هضم غذا کمک می کند و همچنین متابولیسم را با سرعت درست حفظ می کند. هم چنین محتوای فیبرش به مقداری است که شما در روز نیاز دارید، اضافه می کند و باعث می شود که احساس سیری برای مدت زمان بیشتری داشته باشید.

سرشار از آنتی اکسیدان

ترب سفید حاوی آنتی اکسیدان هایی است که در مرکبات و سبزیجات یافت می شود. این آنتی اکسیدان ها از بدن در مقابل واکنش های اکسیداسیون و محصولات جانبی که ممکن است سرطانی باشند و یا بدن را مستعد بیماری کنند، محافظت می کنند.

غنی از ویتامین

ویتامین های A، C و K که در ترب وجود دارند، به جلوگیری از اختلالات پوستی تا حد زیادی کمک می کنند. مصرف ترب همچنین منجر به تولید بهتر و ترمیم سلول ها می شود.

غنی از آهن است

آهن موجود در ترب اثرات مثبتی بر روی خون و در نتیجه بر عملکرد کلی قلب دارد. آهن به حفظ سلول های سالم، پوست، مو و ناخن ها کمک می کند. مصرف مواد مغذی غنی از آهن به صورت روزانه ظاهر عمومی را بهبود می بخشد.

تقویت متابولیسم

آیا پختن مرغ دیشب به شما خسارتی را وارد کرده است؟ سعی کنید آن را با ترب رفع کنید. مصرف ترب سفید فرآیند متابولیسم بدن را افزایش می دهد که به نوبه خود به کارکردهای داخلی کمک می کند تا عملکرد بهتری داشته باشند.1

بهبود سلامت سیستم تنفسی

ترکیب ویژگی‌های ضدباکتریایی و ضدویروسی ترب با ویژگی‌های خلط‌آور ترب و آب آن، این گیاه را برای درمان مشکلات تنفسی ایده‌آل کرده است. خلط یا مخاط اضافی موجود در مجاری تنفسی می‌تواند به محلی برای تجمع و رشد باکتری‌ها تبدیل شود. آب ترب علاوه‌بر اینکه خلط موجود در مجاری تنفسی را پاک می‌کند، باکتری‌ها و سایر عوامل بیماری‌زا را نیز از بین می‌برد و موجب حفظ سلامتی سیستم تنفسی می‌شود.

بهبود هضم غذا

آب ترب دارای آنزیم‌هایی مانند آمیلاز (amylase، آنزیم موجود در آب‌دهان و ترشحات لوزالمعده و غیره که در تبدیل نشاسته به قند نقش دارد) و استراز (esterase، انواع آنزیم‌هایی که هیدرولیز یا سنتز اِسترها را تسریع می‌کنند) است که مشابه آنزیم‌های موجود در دستگاه گوارش انسان هستند. این آنزیم‌ها هضم بهتر و مؤثرترِ کربوهیدرات‌های پیچیده، پروتئین‌ها و چربی‌ها را تسهیل می‌کنند. هضم بهتر این موادغذایی موجب پیشگیری از یبوست و افزایش میزان جذب موادمغذی در روده می‌شود.

سم‌زدایی بدن

مدت‌هاست که مشخص شده است ترب ادرارآوری طبیعی است و موجب تحریک تولید ادرار می‌شود. ترب با افزایش دفع سموم اضافی، چربی‌ها و حتی آب ازطریق ادرار به پاک‌سازی کلیه‌ها و بالا نگه داشتن سطح عملکرد آنها کمک می‌کند.

پیشگیری از سرطان

ترب علاوه‌بر موادمغذّی فراوان، از ترکیبات فنولی آنتی‌اکسیدانی خاصی نیز برخوردار است که موجب کاهش ابتلابه انواع گوناگون سرطان به‌ویژه سرطان معده می‌شوند. نیتروس‌آمین (Nitrosamine) ترکیب خاص یافت‌شده در ترب است که از تشکیل بسیاری از مواد سرطان‌زا جلوگیری می‌کند.

کاهش التهاب

پژوهش‌ها نشان داده است که ترکیبات ضدالتهابی موجود در آب ترب، ریشه‌ها و برگ‌های آن، التهاب در سراسر بدن را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد. خاصیت ضدالتهابی ترب به افزایش سلامت قلب و کاهش خطر ابتلا‌به آرتروز کمک می‌کند. ترب همچنین در درمان نقرس و رفع ناراحتی و درد ناشی از صدمات و خستگی و کوفتگی عضلانی نیز مؤثر است.

بهبود سلامت استخوان‌ها

ترب نیز مانند بیشتر انواع سبزیجات چلیپایی منبعی غنی از کلسیم است که برای سلامت استخوان‌ها ضروری است. اگر در معرض خطر ابتلا‌به پوکی استخوان قرار دارید یا به‌تدریج دردهای مرتبط با پیری را حس می‌کنید، بدون شک افزودن مقداری ترب و کلسیم به رژیم‌غذایی‌تان می‌تواند شرایط شما را بهتر کند و فرایند طبیعی پیری را آهسته‌تر کند.2

حفظ سلامت موهای سر

آهن موجود در این گیاه برای حفظ سلامت موها ضروری است ، شما می توانید از ترب سفید برای سلامت مو استفاده کنید.

درخشان کردن موهای سر

آب ترب سفید برای درخشش موها مفید است ، شما می توانید برای رسیدن به نتایج دلخواه خود از آب ترب استفاده کنید.

پیشگیری از بیماری های قارچی

آب ترب سفید دارای آنزیم های مختلف نظیر آمیلاز ، استراز و دیاستاز می باشد که باعث از بین بردن قارچ ها می شود. اگر می خواهید از بیماری های قارچی در امان باشید بهتر است از ترب سفید استفاده کنید.

رژیم لاغری و کاهش وزن

ترب سفید به کاهش وزن کمک می کند ، شما می توانید مقداری آب موجود در ترب سفید را میل کنید ، این کار باعث می شود تا کاهش وزن رخ دهد ، مصرف ترب سفید از دریافت کالری اضافی در بدن جلوگیری می کند و مانع از جمع شدن چربی می شود.

درمان شوره سر

ترب سفید برای از بین بردن شوره سر موثر است ، شما بهتر است مقداری زیادی ترب سفید را در رژیم غذایی خود قرار دهید. با این کار می توانید به راحتی شوره سر را از بین ببرید. روش دیگر این است که پوست سر را با آب ترب مالش دهید و پس از مدتی با آب بشویید.

درمان مشکلات تیروئید

آب ترب سفید دارای گوگرد و رافانین می باشد که باعث تعادل هورمون تیروئید می شود. ترب سفید باعث افزایش متابولیسم بدن شده و مشکلات تیروئید را مرتفع می کند.

کمک به ساخت عضلات

برای ساخت عضلات بدن نیاز به مواد مغذی دارید ، ترب سفید یک منبع عالی از پروتئین می باشد که برای ساخت عضله بسیار مفید است. شما می توانید از ترب سفید در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

درمان جوش و آکنه

ترب سفید دارای خاصیت ضدعفونی کنندگی می باشد. ریشه خوراکی این گیاه باعث جلوگیری از مشکلات پوستی می شود. ترب سفید می تواند به راحتی نیش حشرات را درمان کند. برای درمان آکنه و جوش نیز موثر است.

درمان هموروئید

یبوست یکی از دلایل بروز بیماری هموروئید می باشد. آب ترب سفید باعث دفع سموم شده و سبب کاهش درد می شود. نوشیدن آب ترب سفید به درمان هموروئید کمک می کند.

سلامت قلب

ترب سفید مانند سبزی های دیگر از جذب کلسترول بد خون در بدن جلوگیری می کند و باعث کاهش کلسترول می شود ، این امر از بیماری های قلبی جلوگیری می کند.

کاهش دمای بدن

ترب سفید به عنوان یک ماده طبیعی برای خنک کنندگی بدن می باشد. این خوراکی ها دارای ریشه تند می باشد و باعث کاهش دمای بدن می شود. در فصل گرما می توانید از ترب سفید برای کاهش دمای بدن استفاده کنید.

سم زدایی کبد

ترب سفید برای سلامت کبد و معده مفید می باشد. ریشه خوراکی این گیاه یک سم زدای قوی می باشد که باعث خارج کردن مواد سمی از بدن می شود.3

پی نوشت:
1.www.namnak.com
2.www.chetor.com
3.www.parsiday.com

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد