۱۳۹۹/۰۲/۰۱
–
۹۳۹ بازدید
سوالی پرسیده شده بود که بخش دوم ان اینگونه بود که “ایا خود ایمه هم از بول شتر استفاده میکردند یا خیر؟” متاسفانه پس از پاسخ جامع به قسمت اول، قسمت دوم احتمالا سهوا جا افتاده است.
ایا با منطق “رطب خورده کی منع رطب کند” میتوان نتیجه گرفت که خود ایمه اطهار هم از بول شتر استفاده میکردند؟
اولا سند روایاتی که از حضرات معصومین(ع) در خصوص تجویز خوردن بول شتر آمده ضعیف است ،
ثانیا بر فرض قبول روایت، بول شتر به عنوان داروی برخی بیماریها تجویز شده است، نه این که به عنوان نوشابه مصرف شود.
ثالثا جایی ندیدیم امامان به آنگونه بیماریها مبتلاشده باشندتا نیاز به استفاده از بول شترپیدا کنند.
رابعا اگر پزشکی به بیمار بگوید : علاج بیماری تو بخور مدفوع الاغ ماده سیاه رنگ است ، آیا باید خود این پزشک بخور بدهد ؟! او که بیمار نیست .
عبارت یا ضرب المثل “رطب خورده کی منع رطب کند”به اینجا مرتبط نیست بلکه مورد استفاده آن به جای دیگر مربوط است .
ثانیا بر فرض قبول روایت، بول شتر به عنوان داروی برخی بیماریها تجویز شده است، نه این که به عنوان نوشابه مصرف شود.
ثالثا جایی ندیدیم امامان به آنگونه بیماریها مبتلاشده باشندتا نیاز به استفاده از بول شترپیدا کنند.
رابعا اگر پزشکی به بیمار بگوید : علاج بیماری تو بخور مدفوع الاغ ماده سیاه رنگ است ، آیا باید خود این پزشک بخور بدهد ؟! او که بیمار نیست .
عبارت یا ضرب المثل “رطب خورده کی منع رطب کند”به اینجا مرتبط نیست بلکه مورد استفاده آن به جای دیگر مربوط است .