خانه » همه » مذهبی » تداوم پیروزی‌های استراتژیک ارتش سوریه در حلب

تداوم پیروزی‌های استراتژیک ارتش سوریه در حلب


تداوم پیروزی‌های استراتژیک ارتش سوریه در حلب

۱۳۹۳/۰۹/۲۶


۴۶ بازدید

ادامه‌درگیری‌ها در حلب/رایزنی‌های الحلقی در تهران/تأکید ایران بر تداوم کمک‌ به سوریه

سفر روز گذشته نخست وزیر سوریه به تهران و دیدار با مقامات کشورمان، تأکید ایران مبنی بر استمرار حمایت از سوریه، تحولات حلب، حمص، درعا، دیرالزور و ریف دمشق اهم اخبار سوریه در ۲۴ ساعت می‌باشد.

ادامه‌درگیری‌ها در حلب/رایزنی‌های الحلقی در تهران/تأکید ایران بر تداوم کمک‌ به سوریه

سفر روز گذشته نخست وزیر سوریه به تهران و دیدار با مقامات کشورمان، تأکید ایران مبنی بر استمرار حمایت از سوریه، تحولات حلب، حمص، درعا، دیرالزور و ریف دمشق اهم اخبار سوریه در ۲۴ ساعت می‌باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، سفر روز گذشته نخست وزیر سوریه به تهران و دیدار با مقامات کشورمان، اظهارت رئیس جمهور ایران مبنی بر اینکه پایداری ملت و ارتش سوریه ثابت کرد نمی‌توان خط مقاومت را شکست، همچنین اظهارات معاون اول رئیس جمهور کشورمان در دیدار هیئت سوری مبنی بر اینکه گروه‌های تروریستی به تحریک رژیم صهیونیستی وارد سوریه شده‌اند و حمایت ایران از سوریه استمرار می‌یابد، تداوم پیروزی‌های استراتژیک ارتش سوریه در حلب، کمین ارتش برای مقابله با نفوذ تروریست‌ها به الوعر در غرب حمص، شکست نبرد تپه‌ها در غوطه غربی، درگیری النصره و شهدای یرموک در درعا، شکست کامل داعش در نبرد فرودگاه نظامی دیرالزور، اذعان النصره به هلاکت 140 نفر از عناصرش در نبرد الحامدیه و وادی الضیف، گزیده مهمترین اخبار عرصه سیاسی و میدانی سوریه در 24 ساعت گذشته می‌باشد.

تحولات میدانی

تداوم پیروزی‌های استراتژیک ارتش سوریه در حلب

درگیری‌های شدیدی بین نیروهای ارتش سوریه با عناصر مسلح در کوی «جمعیت الزهراء» در غرب حلب در روز گذشته در جریان بود و نیروی هوایی ارتش سوریه مواضع تروریست‌ها در بزرگراه «غازی عنتاب» و شهرک «حریتان» را به شدت گلوله باران کردند، در حالی‌ که محورهای «عقرب» و کوی «الراشدین» در غرب حلب و دو جبهه «المجبل» و «مناشر البریج» شاهد درگیری‌های پراکنده و محدود است.

اما مهمترین جبهه درگیری در حلب همچنان منطقه «الملاح» است که درگیری‌های شدیدی در مزارع آن در جریان است و همین موضوع گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره را واداشته تا عناصر خویش را از منطقه «جمعیه الجود» در شهرک «الزهراء» واقع در ریف شمالی حلب با هدف تحکیم خط دفاعی خود به سمت الملاح فرا بخواند.

حمص: کمین ارتش برای مقابله با نفوذ تروریست‌ها به الوعر

از ریف حماه گزارش شده که نیروهای ارتش سوریه با گروه‌های تروریستی مسلح اطراف دو مانع نظامی «الزلاقیات» و «الجبین» با یکدیگر درگیر شدند تا در حمص نیز نیروهای ارتش سوریه در یک کمین دقیق و حساب شده عناصر مسلحی را به دام بیاندازند که قصد نفوذ به کوی «الوعر» در غرب شهر حمص را داشتند. این تروریست‌ها در این کمین کشته و یا زخمی شدند.

ریف دمشق: شکست نبرد تپه‌ها در غوطه غربی

در غوطه شرقی دمشق، منطقه «تل کردی» در نزدیکی شهر دوما شاهد درگیری‌های شدید بین نیروهای ارتش سوریه با تروریست‌های مسلح بود تا به موازات آن نیروهای هوایی ارتش سوریه مواضع گروه‌های تروریستی در منطقه «جوبر» در دمشق را هدف قرار دهند.

درعا: درگیری النصره و شهدای یرموک

در استان درعا در جنوب سوریه، نیروی هوایی این کشور مواضع تروریست‌ها در شهر «الشیخ مسکین» و شهرک‌های «کحیل» و «الغاریه» و «ابطع» را هدف قرار داد تا در ادامه اختلافات و درگیری‌های گروه‌های تروریستی مسلح با یکدیگر و پس از تصرف مقر گروه تروریستی موسوم به «گردان شهدای یرموک» به دست جبهه النصره، تکفیری‌های النصره یکی از سرکردگان شهدای یرموک به نام «مصعب زیتونه» را ترور و 5 نفر از اعضای این گروهک را به اسارت بگیرند که موجب از سرگرفته شدن درگیری‌ها بین دو طرف در شهرک «سحم جولان» در ریف درعا شد.درگیری‌های مسلحانه این دو گروه تروریستی اهالی شهرک سحم جولان را به ستوه آورده و موجب شد تا اهالی این منطقه در اعتراض به این درگیری‌ها و شرایط حاکم ایجاد شده راهپیمایی اعتراض‌آمیزی برگزار کنند.

دیر الزور: شکست کامل داعش در نبرد فرودگاه نظامی دیرالزور

در استان دیر الزور در شرق سوریه نیروی هوایی ارتش سوریه مواضع تروریست‌ها در منطقه «حویجه صکر» و شهرک «المریعیه» را هدف قرار داد. در حالی‌ که از فرودگاه نظامی دیر الزور نیز گزارش رسید که اوضاع در کنترل کامل ارتش سوریه است و داعش در حال حاضر از حملات خود علیه این فرودگاه پس از شکست‌های متوالی عقب نشینی کرده است.

ریف ادلب: اذعان النصره به هلاکت 140 نفر از عناصرش در نبرد الحامدیه و وادی الضیف

اگرچه گروه تروریستی جبهه النصره با کمک سلاح‌های آمریکایی در اختیار و کمک گرفتن از 5 هزار تروریست مسلح 2 پایگاه نظامی «الحامدیه» و «وادی الضیف» در ریف جنوبی ادلب را تصرف کرد، اما این پیروزی چندان هم برای این گروه تکفیری آسان به دست نیامد، بنابر اذعان این گروه در جریان نبرد الحامدیه و وادی الضیف بیش از 140 نفر از عناصر تروریستی النصره کشته و صدها نفر زخمی شدند که در میان کشته‌ها چندین سرکرده میدانی این گروه نیز مشاهده می‌شود که از جمله آنها می‌توان به «ابو محمود الحموی»، «ابو بکر المغربی» دارای تابعیت مغرب و «مبارک الرشیدی» سعودی اشاره کرد

– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930926000230#sthash.GM9NyoqD.dpuf

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد