خانه » همه » خبر » تشکیل شورای عالی حمل‌ونقل هـرمزگان

تشکیل شورای عالی حمل‌ونقل هـرمزگان

به گزارش حبر آنلاین، بهروز گلپاگون رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل بندرعباس در این نشست با تاکید بر لزوم ایجاد کارگروهی متشکل از استانداری، اداره کل بنادر، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و نمایندگان رانندگان و ترخیص کاران گفت: هدف از راه اندازی شهرک حمل و نقل کوتاه کردن مسیر حمل و نقل کالا است.
وی خاطر نشان کرد: متاسفانه خسارت‌های ناشی از قطع سیستم بر دوش صاحبان کالا یا شرکت‌های حمل و نقل است که منجر به افزایش کرایه و نهایتاً افزایش قیمت کالا می‌شود که آسیب آن نیز به مردم می‌رسد.
گلپاگون افزود: انتظار می رود اداره کل بنادر، صاحبان کالا و یا هر شخص حقیقی یا حقوقی که باعث توقف و تاخیر در ارسال به موقع کالا می شود، خسارت های مربوط را تقبل کند. چراکه این توقف و جرایم آن بار سنگینی را به بخش خصوصی تحمیل می‌کند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه پروژه ساخت شهرک حمل و نقل نگین ترابران و طرح‌های توسعه آن بعد ملی دارد یادآور شد: اساس تفکر ما برای ساخت شهرک حمل و نقل ملی است که تاثیر مستقیم بر معیشت همه مردم جامعه دارد و کل جامعه رانندگان زحمتکش نیز از آن ذی‌نفع هستند. لذا از دولت درخواست کمک و تسهیل فرآیند رسیدگی را داریم.

توزیع عادلانه بار بین شرکت ها برای کوتاه شدن دست دلالان
یوسف عابدینی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان در ابتدا به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه حمل و نقل جاده ای پرداخت و ابراز داشت: یکی از خواسته‌های اصلی رانندگان توزیع عادلانه بار است که با همکاری بخش‌های مختلف توانستیم مدت انتظار راننده در سفر را که در سنوات گذاشته حتی به ۴۰ روز رسیده بود تا حد زیادی کاهش داده و رضایتمندی نسبی در توزیع را حاصل نماییم.
عابدینی تصریح کرد: با یاری دادستان محترم وقت در یک دوره زمانی کمیسیون‌های جهت برخورد با رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل متخلف تشکیل دادیم که برخوردهای خوبی نیز صورت گرفت.
وی با اشاره به حضور دلالان در سالن های اعلام بار و فسادهای مالی ایجاد شده خاطر نشان کرد: به دلیل پیچیدگی قضیه باید برنامه‌های جامع تری تدوین و پیاده شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: با حمایت های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، درجه بندی شرکتهای حمل و نقل برای شرکت های خاص مثل فولاد در دستور کار قرار گرفت تا دست دلالان کوتاه شود چرا که در طول سال توسط دلالان از طریق دستکاری در بیمه و دیگر حقوق رانندگان، ارقام قابل توجهی مبادله می شود.

gif;base64,R0lGODlhAQABAAAAACH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw== - تشکیل شورای عالی حمل‌ونقل هـرمزگان

راه اندازی جایگاه سوخت داخل شهرک حمل ونقل به زودی

حسن رحیمی، مدیرعامل شهرک حمل ونقل بندرعباس گفت: در این مدت مسئله شهرک حمل‌ونقل یا مهم نبوده یا به مقامات به درستی تذکر داده نشده است. در همین مدت فولاد کاوه با 20 هزار میلیارد سرمایه‌گذاری، 2100 نفر اشتغال‌زایی کرده؛ اما ما با حدود هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بالای 2500 نفر اشتغال‌زایی کردیم که جای تامل دارد.
مدیرعامل شهرک حمل و نقل بندرعباس تشریح کرد: در حال حاضر صد شرکت را در شهرک حمل ونقل جانمایی کردیم و 5 هزار متر به هرکدام تخصیص داده‌ایم.35 شرکت دیگر را بایستی منتقل کنیم به این شهرک که ظرفیت آن را نداریم.
وی افزود: طبق کارگروه 67، صد هکتار دیگر نیز به ما الحاق شود که در این رابطه به منابع طبیعی نامه زدیم، انتظار داریم از سوی استاندار تأکیدی روی این موضوع شود؛ زیرا ما جزئی از طرح لوجیستکی هستیم که بایستی نگاهی هم به توسعه بخش ما شود.
حسن رحیمی در پایان گفت: جایگاه سوخت شهرک حمل‌ونقل بندرعباس تا تیرماه سال جاری به اتمام می‌رسد و می‌تواند به بسیاری از راننده‌ها خدمات دهد. 12 نازل برای گازوئیل و 2 نازل برای بنزین دارد.

در کنار حل مشکلات خلق مزیت هم واجب است
مهدی دوستی استاندار هرمزگان نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه بندرعباس قطب ترانزیت است و ممکن است در آینده با بیشتر شدن مشکلات جذابیت های ترانزیتی خود را از دست بدهد گفت: افزایش تولید فولاد و گسترش صنایع معدنی در استان های همجوار، ممکن است مزیت های ترانزیتی هرمزگان را کاهش دهد. لذا باید به دنبال خلق مزیت های جدید باشیم.
استاندار هرمزگان افزود: افزایش رضایت رانندگان و ترغیب آنها برای ادامه بارگیری در بنادر استان باید مورد توجه قرار گیرد و به دنبال رفع نقایص بندر شهید رجایی در حوزه حمل و نقل کالا باشیم.وی با یادآوری این موضوع که صنعت حمل و نقل ذینفعان بسیاری دارد ابراز داشت: رویکرد ما باید تغییر فرآیندهای اضافی، حذف انسان و کاغذ از فرآیندهای موجود و نهایتاً کاهش فساد باشد.دوستی در ادامه خواستار تعریف راه حل هایی برای کاهش زمان مسیر ترانزیت از اسکله شهید رجایی و همچنین تشکیل شورای عالی حمل و نقل با دبیری جناب آقای گلپاگون رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل شد.
استاندار هرمزگان پیشنهاد داد: به منظور رفع معطلی و تسهیل در فرآیند سوختگیری، جایگاه ویژه‌ای برای کامیون های حامل بار در نظر گرفته شود که تسریع در راه اندازی جایگاه سوخت شهرک حمل و نقل می تواند بخشی از مشکل موجود را حل کند.

مشکل لغو نشدن سفر راننده‌ها، حل می‌شود
ابوالفضل اکبرپور مدیرکل گمرک شهید رجایی و ناظر گمرکات استان هرمزگان در خصوص قطعی مکرر سیستم و در پاسخ به سؤال استاندار که آیا اقدامات موازی برای این مشکل انجام‌شده گفت: در رابطه با بحث قطعی سیستم‌های گمرک، دوستان مطلع هستند که قطعی سیستم گمرک در استان به‌ندرت داریم؛ مگر بحث‌هایی چون سرقت کابل‌های فیبر نوری یا غیره اتفاق بیفتد. بحث تنها بر سر سامانه‌های گمرک نیست، تمام پایانه‌ها و همه زیرساخت IT قطع می‌شود.وی در پاسخ به سؤال‌های استاندار در خصوص طرح جایگزین برای قطعی سیستم‌ها گفت: در حال حاضر به یک سامانه محلی نیازمند هستیم که بتواند از این اتفاقات جلوگیری کند. سازمان ما این پیشنهاد پلن B یا جایگزین و سامانه محلی را داده است؛ اما متأسفانه تصمیم‌گیرنده برای این بحث در استان نیستیم. اگر استاندار کمک بفرمایند ما یک سامانه لوکال یا محلی داشته باشیم؛ اما در شرایط فعلی و در این‌جور مواقع که سیستم قطع یا کند می‌شود سیستم جایگزین نداریم.مدیرکل گمرک شهید رجایی در توضیح افزایش سرعت اینترنت گمرک بندرعباس گفت: بایستی بااطلاع از همکاران در مخابرات افزایش پهنای باند گمرک در دستور کار قرار گیرد. اکبرپور در خصوص لغو سفر راننده‌ها گفت: بین 4 تا 5 هزار راننده باسکول می‌شوند و کلاً این فرآیند به دست بخش خصوصی است. مشکل لغو سفر راننده‌ها قرار است تا دو هفته دیگر مسئله‌اش حل شود.

گفتنی است در این نشست مدیران اداره کل بنادر، گمرک و روسای انجمن های رانندگان و ترخیص کاران نیز حضور داشتند که در خصوص مسائل مهمی مثل تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی فله و همچنین کالاهای ی جلوگیری از تخلفات شرکتهای پیمانکاری در بندر شهید رجایی لزوم توجه به تعرفه های مربوطه و ایجاد سامانه محلی برای ممانعت از اتفاقات آتی بحث و تبادل نظر شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد