خانه » همه » مذهبی » تعریف خواب برای کسی

تعریف خواب برای کسی


تعریف خواب برای کسی

۱۳۹۲/۰۹/۲۶


۲۱۸ بازدید

سلام مجدد. چرا بیان می شود خواب را برای کسی تعریف نکنید؟ و اینکه وقتی خواب بد و یا خوبی دیدیم باید چه کنیم؟چه کاری؟ چه ذکری؟


از این که این مجموعه را امین و پاسخگوی سوالات خود قرار داده اید صمیمانه سپاسگزاریم. در پاسخ به این پرسش به نکاتی توجه کنید .  
1.قاعده کلی این است که انسان خواب خود را برای دیگران نقل نکند مگر این که هدف مهمی مانند هشدار و انذار و تربیت و امید بخشیدن و بازداشتن از ناامیدی و مانند آن در کار باشد .
2. سفارش بزرگان این بوده که ایشان خواب های خود را برای دیگران نقل نکند و در سوره یوسف -ع- نیز حضرت یعقوب -ع- فرزندش را از بیان و نقل خوابش برای برادرانش منع می کند .
3. خواب های هر کس از اسرار شخصی او است و نباید برای دیگران بازگو شود مگر برای افرادی که محرم اسرار و راز نگهدار باشند و یا بخواهند خواب انسان را تعبیر کنند . بیان خواب برای دیگران گاه موجب سوء استفاده دیگران می گردد و موجب می شود دیگران از حالات روحی و روانی انسان آگاه گردند و از این نظر کار درستی نیست .
4. به طور کلى خواب و رؤیا بر سه قسم است، چنان که رسول گرامى اسلام(ص) مى فرماید : « الرؤیا ثلاثة: بشرى من الله، و تحزین من الشیطان، والذین یحدث به الانسان نفسه فیراه فى منامه؛ خواب و رؤیا سه گونه است. گاهى بشارتى از ناحیه خداوند است، گاه وسیله غم و اندوه از سوى شیطان و گاه مسائلى است که انسان در فکر خود مى پروراند و آن را در خواب مى بیند » ، ( میزان الحکمه، ج 4، ص 16، انتشارات مکتبه الاسلامى . بنا بر این لازم نیست انسان هنگام دیدن خواب عمل خاصی انجام دهد مگر اینکه خواب رویای صادق باشد و شامل پیام خاصی باشد و نیازمند به تعبیر باشد که در اینصورت می توان به معبر مورد اعتماد و متبحر مراجعه نمود .
 

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد