خانه » همه » مذهبی » تقویت آبرو و عزت

تقویت آبرو و عزت


تقویت آبرو و عزت

۱۳۹۲/۰۹/۰۶


۱۱۰ بازدید

سلام_من توی زندگیم اشتباهاتی انجام دادم که از عزت و احترامم کم شده_آیا دعایی هست که با مداومت به آن آبروی رفته رو بازگردونم و مورد عزت قرار بگیرم و یا کارهایىکه انجام دادم،از ذهن مردم پاک بشه؟

در پاسخ به مطلب زیر توجه کنید .

1-بر اساس آنچه در روایتی امده است زیاد خواندن سوره نجم موجب می شود فرد نزد مردم محبوب واقع شود.{ثواب الاعمال 116} .2-از نطر قرآن ایمان و عمل صالح انسان را در نزد دیگران عزیز و محبوب می سازد : {اَلَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا اَلصَّالِحاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ اَلرَّحْمنُ وُدًّا{کسانى که ایمان آورده و اعمال صالح انجام دهند خداوند براى آنان محبتى در دل ها قرار خواهد }، {(مریم، آیه 96) . خواندن این آیه به حسب تجربه برای محبوب و عزیز شدن موثر است .
3- تجربه شده که گفتن ذکر « یا ودود » به تعداد 1001 مرتبه موجب محبوبیت و عزت می شود . 4- از روایات به دست مى آید که رعایت امورى چند موجب جلب محبت دیگران است از جمله: 1- دین دارى، 2- افتادگى و تواضع، 3- بخشندگى، 4- خوشخویى (چهره شاد و روى باز)، 5- مهربانى و اظهار دوستى به دیگران، 6- دل برکندن از آن چه مردم دارند (طماع نبودن)، 7- رعایت انصاف در معاشرت با دیگران، 8- کمک مالى به دیگران در سختى و خوشى (مانند قرض دادن)، 9- وفادارى. براى آگاهى بیشتر ر.ک: میزان الحکمه، ج 1، احادیث 3045 – 3060 .و نیز امور ذیل در کسب عزت موثرند :  1- خارج شدن از ذلت معصیت خداوند به سود اطاعت او  2-داشتن تقوای الهی  3- یاس از مردم و ناامیدی از آنها  4- انصاف دادن در برخورد با مردم  5- گذشت از خطاکار و ظلم ظالم  6- عطا کردن به کسی که ما را محروم کرده است .  7- ایجاد پیوند با کسی که از انسان بریده است .  8-حفظ کردن زبان  9- داشتن توکل  10- داشتن تواضع  11- صبر بر مصیبت12- شجاع بودن  13- جهاد در راه خدا  14- داشتن قناعت  15- فرو بردن خشم  ر. ک : میزان الحکمه ، باب العزه ، شماره 350 (لوح فشرده پرسمان، اداره مشاوره نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، کد: 1/100111001)

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد