خانه » همه » مذهبی » تقویت اعتقادات

تقویت اعتقادات


تقویت اعتقادات

۱۳۹۳/۰۶/۱۶


۱۳۲ بازدید

سلام.من دو سوال دارم.۱.بدنبال راهی برای شناخت بیشتر دینم هستم.راهی که اعتقاداتمو با استدلال تثبیت کنه و ریشه دارشون کنه.نمیدونم باید چه کتابی مطالعه کنم یا چکاری بکنم.ازتون میخوام منو راهنمایی کنید که راهها زیادن و یافتن راه درست دشوار. ۲.ایا اموزش سفره ارایی و اشپزی یهای نوع صرفا پرداختن به شکم و دنیا تلقی میشه؟ایا اشکال داره؟مکروهه؟چون پدرم با این فعالیتها مخالفه و میگه وقتتو این همه صرف شکم کردی و میزنه تو ذوقم…..

پرسشگر گرامی با سلام و ادب و تشکر از ارتباط شما
1. برای تثبیت اعتقاداتتان باید کتاب هایی را که مربوط به اصول عقاید است و توسط عالمان دین نوشته شده به طور مرتب و هدفمند مطالعه نمایید .
2. کتاب های شهید آیه الله دستغیب مانند کتاب توحید و نبوت و امامت و سایر کتاب های ایشان برای این منظور خوب و مناسب است .
3. کتاب های شهید مطهری و علامه مصباح یزدی نیز برای منظور شما خوب و مطلوب است .
4. در کنار مطالعه این کتاب ها زیاد کردن نورانیت و صفای دل با رعایت تقوا و انجام اعمال خیر وصالح تاثیر بسیاری در تثبیت اعتقادات انسان دارد .
5. انجام کارهای هنری و ظریف مانند سفره ارایی و گل سازی و مانند آن برای خانم ها که روحی لطیف دارند خوب و مناسب است .
6. هر چند سفره آرایی مربوط به شکم و خوردن است اما دارای ظرافت و لطافتی است که به لطافت روح کمک می کند و در کنار امر مادی خوردن و رسیدن به شکم موجب زیاد شدن لطافت روح می شود .
7. تزیین سفره و اراستن ان با هدف ایجاد اشتها و شادابی امری خوب و مطلوب است و نمی توان آن را عملی مادی و مربوط به شکم دانست بلکه دارای جنبه روحی و معنوی است .
8. بنا بر این سفره آرایی نه تنها مکروه نمی باشد و اشکالی ندارد بلکه کاری ذوقی و زیبا و هنری است و برای خانم ها مناسب و مطلوب است .

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد