خانه » همه » مذهبی » تمایل به آزار دیدن هنگام عمل جنسی، مازوخیسم، و راهکارهای مقابله ای

تمایل به آزار دیدن هنگام عمل جنسی، مازوخیسم، و راهکارهای مقابله ای


تمایل به آزار دیدن هنگام عمل جنسی، مازوخیسم، و راهکارهای مقابله ای

۱۳۹۲/۱۱/۳۰


۱۵۹۶ بازدید

سلام من دختری ۲۴ساله هستم که مشکلی دارم که چندوقته بدجوری ذهنمو مشغول کرده من تمایلات جنسی عجیبی دارم یعنی دوس دارم حین سکس تحقیر بشم یا کتک بخورم(در حدی که آسیب نبینم و شدید نباشه) یا پاهای طرفمو ببوسم و مثل سگش باشم البته از خود سکس هم لذت میبرم اما این رفتارا خیلی تحریکم میکنه! نمیدونم چجوری خودمو درمان کنم اصلا نمیتونم این حرفارو به کسی بزنم یا جتی از کسی بخوام که این کارارو باهام بکنه نمیتونم به کسی اعتماد کنم تو رو خدا کمکم کنین چه کار باید بکنم واقعا کلافم


با عرض سلام و سپاس از اینکه مرکز ما را برای پاسخ  و راهنمایی برگزیده اید، پرسشگر گرامی، طبق گزارشی که از خود داده اید   مشکل شما اختلالی است که در روانشناسی بالینی از آن با عنوان«مازوخیسم» یاد می شود، مازوخیسم نوعی اختلال روانی است که در آن فرد علاقه شدیدی به تحقیر شدن توسط جنس مخالف دارد. این بیماری در هر دو جنس وجود دیده شده است. تا کنون برای درمان این اختلال بجز «انزجار درمانی»، درمان دیگری یافت نشده و فقط گاهی قابل کنترل به وسیله دارو اعلام شده است. بنابراین برای پیگیری درمان باید به یک روانشناس بالینی با تجربه مراجعه نمایید. یکی از روشهای انزجار درمانی اینگونه است که درمانگر الکترودهایی را به مچ های شما وصل می کند و از شما می خواهد که تصورات مازوخیستیک داشته باشید و وقتی این تصورات به اوج خود رسید شما با انگشت علامت می دهید و او شوکی را به مچ دستان شما وارد می کند که درناک است با تکرار این کار در جلسات متعدد، ذهن شما هماهنگ با جسم شما بطور اتوماتیک از افکار و تصورات مازوخیستی منزجر می گردد و از آن گریزان می شود.
  در رابطه با اختلال جنسی یاد شده در افراد متاهل باید عرض نمایم که زوج درمانگران تا زمانی که این عمل خفیف است و معارضه ای با کارکردهای زندگی زناشویی پیدا نکرده متعرض آن نمی شوند ولی اگر این حس بقدری شدید شود که این کار کردها را  بخطر اندازد و یا خانواده را با بحران مواجه سازد برای درمان آن با توسل به راهکارهایی همانند انزجار درمانی، اقدام می کنند. که برای استفاده از این خدمات باید به مرکز مشاوره و روان درمانی معتبر مراجعه شود.
  به نظر روانشناسان «تحلیلگرا» این موضوع بخاطر سپری نکردن درست وهله های رشدی از سوی شخص ایجاد می شود. و باید عرض نمایم که هرانسانی بجز معصومین علیهم السلام دارای عیب ونقص است وتنها خداست که گل بی خار است. و مشکلات ومسائل روحی و روانی متعدد هستند. یکی ممکن است وسواس داشته باشد. دیگری حسد وبرخی میل به حقارت وآزاردیدن. اما نکته ای که نباید از آن غفلت کرد اینست که ما انسانها دارای اراده واختیارهستیم و نباید نقش این توانایی رادر زندگی کمرنگ فرض نماییم و از طرفی شرافت وارزش انسان در اسلام حاکی ازآن است که انسان‌ها هرکدام می توانند شخصیت وارزشی بس عظیم داشته باشند و دربرابر هیچ کس جز خدا زانوی ذلت و بندگی بر زمین نزنند. رفتارواعمال انسان بایدبسیارهدفمندباشند چراکه ماانسانها دربرابر ثانیه به ثانیه ی زندگی مان در روز واپسین مورد بازخواست قرار خواهیم گرفت،.حال باخود بیندیشید که ازتحقیرشدن دربرابر غیرخدا چه هدفی جستجومی شود؟!

ممکن است این مطلب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد