خانه » همه » مذهبی » توجه بیش از حد شوهر به زیبایی ظاهری همسر

توجه بیش از حد شوهر به زیبایی ظاهری همسر


توجه بیش از حد شوهر به زیبایی ظاهری همسر

۱۳۹۳/۰۷/۰۷


۲۰۸۰ بازدید

دخترى ۱۹ساله هستم که حدود یک سال و نیم هست که عقد کردیم.
من و همسرم رابطه خوبى باهم داریم خداروشکر،
اما همسرم به چهره ى زیبا خیلى اهمیت میدهد،به اینکه صورتم همیشه صاف باشد، دوست دارد هرجا که میرویم از همه خانوم ها زیباتر باشم و شیکتر
البته مقدارى از این طرز فکر تقصیر خودم است و یک اشتباه از سر بچگى و کم سنى که در اوایل ازدواج چون از بقیه دختر هاى فامیل و دوستان بهتر بودم به شوهرم میگفتم ببین چه خانوم خوشگلى دارى البته قصدم فخر فروشى نبود فقط میخواستم تو دل شوهرم بیشتر جا بشم،و بعد از این یک سال او عادت کرده هرجا میرویم من از بقیه خانوم ها زیباتر باشم
اما الان ترس از آینده دارم این که نکند جاری آیندم یا زن هاى فامیل از من بهتر بشوند و علاقه همسرم از بین برود؟؟
البته ما چون هر دو از خانواده هاى مذهبى هستیم سعى میکنم مسائل اعتقادى رو هم به همسرم یاد آورى کنم اما واقعن از این مطلب میترسم اگر میشه منو راهنمایی کنید که چه طور توجه اورا از صورت و مسائل ظاهرى دور کنم،ممنونم

خواهر گرامی از اینکه به پرسمان اعتماد کرده و سوالتان را با ما درمیان گذاشته اید از شما سپاسگزاریم. همچنین پیوند آسمانی تان را به شما تبریک می گوییم و امیدواریم سالیان سال در کنار همسر محترمتان زندگی شاد و موفقی داشته باشید.قبل از هر چیز از تاخیر پیش آمده در پاسخگویی که بدلیل حجم بسیار بالای سوالات رسیده به این مرکز و نیز ایجاد اختلال در سیستم پاسخگویی بوجود آمده از شما پوزش می خواهیم.
دوست ارجمند همانطور که شما هم خوب می دانید متاسفانه جامعه ما بر اثر تهاجمات فرهنگی غرب تبدیل شده به جامعه ای که بیشتر نگاهها بروی خانم های جذابتر است، تمامی تبلیغات تلویزیونی، فیلمها، مجله ها، … برای جلب توجه، از چهره های زیبا و جذاب استفاده می کنند. هر روز شاهد زنان و مردهایی (به خصوص زنها) هستیم که با عمل های جراحی زیبایی، دوست دارند خود را زیباتر جلوه دهند. با وجود زیباپرستی جوامع امروزی، موضوع زیبایی و وسواس در بیشتر زنها، حس رقابت را به وجود آورده است.
اما سوال اینجاست که آیا مهمترین معیار برای زنان، زیبایی ظاهریست؟ چرا برخی حتی تا حد مرگ برای زیبا شدن پیش می روند؟! و سوال مهمتر اینکه، براستی چه معیارهایی یک زن را زیباتر جلوه می دهد؟
بطور ذاتی، خداوند، در یک زن، زیباییهای طبیعی را همچون پوستی لطیف، موهایی نرم و زیبا، و اندامی ظریف تر نسبت به مردها بخشیده است. زنها زمینه ی جذابیت را در درون خود نهفته دارند، بنابراین بیشتر آنها همواره میل به زیبایی بیشتر از آنچه که هستند پیدا می کنند. اگرچه واقعیت این است که جذابیت و تناسب اندام، تنها بخشی از عوامل جذابیت است.
متأسفانه آنقدر جوامع، بر روی زیبایی های جسمی تمرکز کرده اند که بعضا می بینیم به کلی دیگر ارزشهای واقعی ارجحیت یک زن به دست فراموشی سپرده شده است.
زیبایی ظاهری یکی از دلایل جذابیت زنان است اما برتری رفتار و زیبایی درونی برای یک زن به همان میزان زییایی ظاهری وی مهم است. مهربانی و دلسوزی، فروتنی، انعطاف پذیری، گذشت، خوشبینی، و از همه مهمتر تلاش برای تکامل رشد و رفتارهای معنوی از جمله مهمترین معیارهای درونی زیبایی است.
رابطه ی معنوی و نزدیکی به خداوند، خود مهم ترین پشتوانه برای ثبات جذابیت در زنان است. چرا که زیبایی ظاهری به مرور زمان از بین می رود و زیبایی درونی نیز خود با توکل و نزدیکی به خداوند ایجاد می شود، دیدگاه وی به خداوند و حالات روحی و معنوی نزد وی، در رأس زیبایی ها و جذابیت هاست.
خداوند در زنان ارزشهای نهفته ی معنوی بسیاری گذاشته است. بنابراین اجازه ندهید قلب و احساس و عاطفه ی شما با زیبایی های ظاهری، آراستن مو و آویختن زینت آلات، … پوشیده بماند. زیبایی های معنوی، فناناپذیر است و همواره نزد خداوند، از ارزش والایی برخوردار است.
یکی از صفات ستوده نزد خداوند، متانت و صبوری یک زن در زندگی مشترک است، برخی این رفتار را نشانه ضعف در زنان می دانند، در حالی که خداوند نیز در کتابهای مقدس (قرآن، انجیل، …) همواره به مطیع بودن زن در برابر همسر خود تاکید کرده است و چنین زنی از ارزش خاصی نزد خداوند برخوردار است. به یاد داشته باشید این به این معنی نیست که زن هیچ نقشی در خانواده و اظهار عقیده در مورد مسائل را ندارد، حقیقت این است که هر مرد عاقلی، قدر چنین همسری را می داند و به او عشق می ورزد. ثمره ی این اخلاق نیکو به مرور زمان خود را در کانون خانواده و ثبات آن نشان خواهد داد. تسلیم پذیری در مقابل همسر، نه تنها نشانه ضعف نیست بلکه نشان مقاومت نفس و برتری نسبت به هرگونه خشونت و مهم تر از همه، اطاعت از دستورات خداوند است. جذابیت ظاهری در زنان فریبنده و گذار است، در حالی که زنی که ارتباطی قوی و نزدیک با خدای خود دارد، همواره مورد ستایش است و ناخودآگاه دیگران و بویژه همسرش جذب وی می شوند.
بنابراین سعی کنید از این پس توجه همسرتان را به زیبایی های درونی و معنوی تان جلب کنید و با رفتارتان نشان دهید تمامی زیبایی های ظاهری، بدون زیبایی معنوی و نزدیکی به خداوند، ارزشهایی تهی و توخالیست.
با تمام این احوال اگر توجه همسر شما به زیبایی ظاهری حالت افراط گونه دارد حتما به صورت حضوری به یک روانشناس یا مشاور مجرب و متعهد مراجعه کنید تا با بررسی دقیق مشاور، راهکارهای اصلاح این حالت به وی تذکر داده شده و به مرور زمان این حالت افراطی از بین برود.
باز هم با ما مکاتبه کنید.
موفق باشید.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد