خانه » همه » مذهبی » تولد حجاج بن یوسف

تولد حجاج بن یوسف


تولد حجاج بن یوسف

۱۳۹۲/۱۲/۲۴


۱۷۲۲ بازدید

کیفیت تولد حجاج بن یوسف ثقفی را برایم شرح دهید؟

در کیفیت  تولد حجاج اقوال مختلفی نقل شده که دو تا از آنها را  نقل می کنیم .
الف) در بحار و تفسیر صافی آمده است : از امام جعفر صادق(ع) نقل شده که پرسیدند چگونه می توان شناخت که شیطان در نطفه انسان شرکت کرده است یا خیر؟ فرمود:
 به دوستی  و  دشمنی با ما اهل بیت معلوم می شود. هر که ما را دوست می دارد، نطفه پدرش است و هر که با ما دشمن است نطفه شیطان است.
مجلسی(ره) در بحار نقل کرده که حضرت باقر(ع) فرمود:  «کان الحجاج ابن الشّیطان»  حجاج پسر شیطان بود.  بعد فرمود: یوسف ثقفی نزد مادر حجاج آمد و قصدمعاشقه کرد، همسرش گفت: تو که همین حالا پیش من بودی. یوسف پدر حجاج دیگر چیزی نگفت و به او دست نزد. بعد از مدتی حجاج متولد شد.
از این خبر معلوم می شود که شیطان به صورت یوسف ثقفی مجسّم شده  و با او تماس عاشقانه برقرار کرده بود .(دانستنی هایی درباره جن، ص48.)
)
ب) مادر حجاج زن حارث بن کلده بود. سحرگاهی حارث به نزد وی رفت و دید مسواک می زند؛ به همین دلیل او را طلاق داد. گفت: چرا طلاقم دادی؟ مگر چیز نامناسبی دیدی؟حارث گفت: بله. سحرگاه آمدم و تو را دیدم که مسواک می زدی؛ اگر به آن زودی صبحانه خورده بودی پس شکمو هستی و اگر شب خفته بودی و دندانها را مسواک نکرده بودی زن کثیفی هستی.زن گفت: هیچ یک از اینها نبود؛ بقایای مسواک را بیرون می آوردم.پس از حارث، یوسف ثقفی، پدر حجاج، او را گرفت و حجاج بن یوسف از او به دنیا آمد که ناقص الخلقه بود و سوراخ دُبُر نداشت؛ سوراخی برای او پدید آوردند. پستان مادر  نمی گرفت در کار او فرو ماندند. گویند شیطان به صورت حارث بن کلده نمودار شد و از کار آنها پرسید. گفتند: فارعه پسری از یوسف آورده که پستان مادر  را نمی گیرد. شیطان چاره ای اندیشید و بچه پستان به دهان گرفت .( سایت راسخون )
اینگونه داستانها در باره حجاج به افسانه بیشتر شباهت دارد و اگر حقیقتی هم در کار بوده معلوم نیست آن حقیقت چه بوده است . برای توضیح بیشتر به سایت « گفتگوی دینی » مراجعه کنید .

 

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد