خانه » همه » مذهبی » ثواب رابطه جنسی زن وشوهر

ثواب رابطه جنسی زن وشوهر


ثواب رابطه جنسی زن وشوهر

۱۳۹۳/۰۲/۱۳


۳۱۳۸۸ بازدید

باسلام.آیا رابطه جنسی زن وشوهر ثواب دارد یا خیر؟

با سلام و تشکر از ارتباط و اعتماد شما
الف.در برخی روایات برای ارتباط جنسی حلال ثواب و پاداش زیادی ذکر شده است . مثلا در روایتی  امام صادق ع از رسول خدا ص نقل میک ند که ایشان در باره پاداش و ثواب انی عمل فرمود :
….فَقَالَ أَمَا إِنَّهُ إِذَا أَقْبَلَ اکْتَنَفَهُ مَلَکَانِ وَ کَانَ کَالشَّاهِرِ سَیْفَهُ فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَإِذَا هُوَ جَامَعَ تَحَاتُّ عَنْهُ الذُّنُوبُ کَمَا یَتَحَاتُّ وَرَقُ الشَّجَرِ فَإِذَا هُوَ اغْتَسَلَ انْسَلَخَ مِنَ الذُّنُوب:
وقتی شوهرت به تونزدیک می شود دو ملک او را احاطه می کنند و مانند کسی است که در راه خدا شمشیر می زند، پس وقتی نزدیکی می کند گناهانش می ریزد مانند ریزش برگ درختان پس وقتی غسل می کند، از تمام گناهان پاک می شود.
الکافی   ج  5    ص 496    باب کراهیة الرهبانیة
ب . عدم ارضای نیازهای جنسی زن و شوهر، یکی از عوامل مهم برای اختلاف زن و شوهر و در پی آن باعث ناهنجاری های زیادی در اجتماع می شود. عدم توجه به نیاز های جنسی یکدیگر که به ناتوانی، بی میلی یا سرد مزاجی فرد مربوط می شود، با لطمه به روابط زن و شوهر، افراد را دچار عصبانیت و دلسردی نسبت به همسر وزندگی می کند و به تدریج موجب بروز رفتارهای پرخاشگرانه و در نهایت افسردگی می شود. مشکل ترین وضعیت برای افرادی است که همسرشان دچار سرد مزاجی، بی میلی جنسی یا نوعی اختلال جنسی است. این افراد به ممنوعت ها و شرایط اجتماعی، اقتصادی و خانواده ،وابستگی به فرزندان ونگرانی نسبت به آینده، به ناچار شرایط را با فشار تحمل می کنند. گاه ایرادگیری از هم ،نارضایتی از زندگی، قهر های طولانی مدت، کوبیدن یکدیگر، تهدید به جدایی، ابراز خستگی وتمارض، از عوارض بر آورده نشدن نیازهای جنسی زن و شوهراست.
برای این که زناشویی بر روی شالوده محکم واستوار پایه گذاری شود، نه تنها سلیقه وهماهنگی اخلاقی بین طرفین موجود باشد، بلکه باید از نظر روابط جنسی وامور آمیزشی نیز هماهنگی وتوافق داشته باشد. این مسئله اخیر ،حتی اهمیت بیشتری از توافق اخلاقی دارد. در صورت عدم ارضای میل جنسی زن، بخصوص زنان نسل جدید ، اختلافات زناشویی بالا می گیرد واغلب شاید ندانند که این مشاجرات از عدم اقناع میل جنسی است وبیشتر به مسایل دیگر ارتباط داده می شود. در سابق اصولاً منکر میل جنسی زن می شدند ومردان حق تمتع ولذت را خاص خود دانسته وزن را وسیله آن می شمردند ، ولی این روزها، گذشته ها به فراموشی سپرده شده و زنان نیز باید در رابطه زناشویی کامیاب شوند.
عدم نیل به اوج لذت در زن، موجب باقی ماندن فشار عصبی پس از ختم عمل، بروز حس حقارت وناامیدی و شکست و حتی خشم در زن می شود (بخصوص زنان تحصیل کرده ) و به مرور موجب اختلاف ونزاع زناشویی می گردد.
گاهی اوقات ممکن است لذت کامل جنسی برای زن حاصل نشده، ولی با این وجود، به علت این که احساس می کند شوهرش از مقاربت وی متلذّذ شده است، برایش اقناع کننده باشد. فقط 40تا 50 در صد زنها از اوج لذت جنسی بهره مند می شوند. عدم نیل به اوج لذت در زن، موجب باقی ماندن فشار عصبی پس از ختم عمل، بروز حس حقارت و ناامیدی و شکست وحتی خشم در زن می شود (بخصوص زنان تحصیل کرده )و به مرور موجب اختلاف ونزاع زناشویی می گردد.
بعضی از زنان متدین که آگاهی درست از دین اسلام نداشته در نتیجه با سردی برخورد می کنند. همان گونه که بیان شد این زنان علاوه ازاین که از یک زندگی گرم و سالم محروم خواهد شد، به آسیب های روحی وجسمی فراوانی مبتلا خواهد شد. (1)
لذا همانطور که با جنگ و مقابله با دشمن سرزمین جغرافیایی کاملا حفظ و از دستیرد دشمان دین سالم می ماند و با رفع نیاط درونی و جنسی به طور حلال و شرعی با بالاترین ارضاء طرفین در واقع خانواده سالم می ماند و به هیچ وجه نگاه زن به نامحرم جهت رفع نیاز درونی خویش صورت نمی گیرد و این ثواب کسی است که در برابر دشمن مقابله می کند.
پی نوشت:
1. موحدی، دانستنی های زناشویی،سال 1387، ص 195.

 

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد