حتماً شما نیز با سه برنامه کلیدی و مهم مجموعه نرمافزاری آفیس یعنی PowerPoint،Excel و Word آشنایی دارید. این سه برنامه هر کدام کاربردهای گوناگونی دارند و به نوعی سه نرمافزار جدا از هم با اهداف مختلف را تشکیل داده اند. اما آیا تاکنون به این موضوع فکر کردهاید که میتوان کاربردهای این نرمافزارها را تا حدودی با یکدیگر ترکیب نمود؟ به عنوان مثال در پروژههای پاورپوینت برای بهینه سازی کار از جداول و گرافهای ساخته شده در اکسل استفاده کرد. در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه جاسازی یک صفحه و همچنین یک صفحه از پیش ساخته شده توسط Excel در درون PowerPoint یا Word در آفیس بپردازیم.
ابتدا بایستی به این نکته توجه کنیم که جهت وارد نمودن جداول Excel به PowerPoint یا Word از دو روش میتوانیم استفاده کنیم. راه اول وارد نمودن یک صفحه خالی به PowerPoint یا Word و سپس ویرایش آن در محیط این دو برنامه است. و راه دیگر ساخت جداول در خود نرمافزار اکسل و سپس جاسازی آن در این دو نرمافزار.
جهت جاسازی یک صفحه خالی و ویرایش آن:
PowerPoint یا Word خود را اجرا نمایید.
به تب Insert رفته (ترفندستان) و بر روی Object کلیک کنید.
در پنجره باز شده، در لیست موجود گزینه Microsoft Office Excel Worksheet را یافته و آن را انتخاب کنید و OK را بزنید.
خواهید دید که یک فایل جدید اکسل در همان محیط برنامه باز شده و شما میتوانید توسط ابزارهای موجود آن را ویرایش کنید.
این روش جهت جاسازی سریع یک فایل Excel در محیط Word و PowerPoint کاربرد دارد.
اما جهت جاسازی یک فایل از پیش ساخته شده توسط اکسل:
PowerPoint یا Word خود را اجرا نمایید.
مجدداً تب Insert رفته و بر روی Object کلیک کنید.
این بار از منوی کناری گزینه Create from file را (ترفندستان) انتخاب نمایید.
حال بر روی Browse کلیک نموده و فایل اکسل خود را از روی هارد انتخاب کنید.
با فشردن دکمه OK فایل درون برنامه جاسازی میشود.
پس از وارد شدن صفحه اکسل نیز به سادگی توسط نوار ابزارهای موجود میتوانید تغییرات لازم در محیط PowerPoint یا Word را صورت دهید.
این ترفند بر روی آفیس 2007 به بعد قابل انجام است.