۱۳۹۳/۱۱/۲۸
–
۵۲۱ بازدید
با عرض سلام خدمت شما بزرگوار.
۱ـ اصل این ادّعا، نادرست است. بر چه اساسی ادّعا می فرمایید که اهل سنّت، جبرئیل(ع) را امین نمی دانند؟!!!
خدای متعال در آیه ۱۹۳ شعرا فرمود: « نَزَلَ بِهِ الرُّوحُ الْأَمِینُ»
مفسّرین اهل سنّت در تفاسیر خودشان به صراحت آورده اند که منظور از «روح الامین»، جبرئیل(ع) است؛ و حتّی برخی از آنها برای اثبات این مطلب، از کتب حدیثی خود اهل سنّت، حدیث آورده اند.
مثلاً در تفسیر درّ المنثور، اثر جلال الدین سیوطی این احادیث را ذکر نموده است:
با عرض سلام خدمت شما بزرگوار.
1ـ اصل این ادّعا، نادرست است. بر چه اساسی ادّعا می فرمایید که اهل سنّت، جبرئیل(ع) را امین نمی دانند؟!!!
خدای متعال در آیه 193 شعرا فرمود: « نَزَلَ بِهِ الرُّوحُ الْأَمِینُ»
مفسّرین اهل سنّت در تفاسیر خودشان به صراحت آورده اند که منظور از «روح الامین»، جبرئیل(ع) است؛ و حتّی برخی از آنها برای اثبات این مطلب، از کتب حدیثی خود اهل سنّت، حدیث آورده اند.
مثلاً در تفسیر درّ المنثور، اثر جلال الدین سیوطی این احادیث را ذکر نموده است:
« أخرج عبد الرزاق و عبد بن حمید و ابن جریر و ابن أبى حاتم عن قتادة وَ إِنَّهُ لَتَنْزِیلُ رَبِّ الْعالَمِینَ قال هذا القرآن نَزَلَ بِهِ الرُّوحُ الْأَمِینُ قال جبریل.»
« و أخرج ابن جریر عن ابن عباس نَزَلَ بِهِ الرُّوحُ الْأَمِینُ قال الروح جبریل رأیت له ستمائة جناح من لؤلؤ قد نشرها فهم مثل ریش الطواویس.»
آلوسی از مفسّران مشهور سنّی گفته است: « أی نزل مصاحبا له الرُّوحُ الْأَمِینُ یعنی جبرائیل علیه السلام»
فخر رازی، از بزرگان سنّی هم در در تفسیر مفاتیح الغیب گفته است: « و الروح الأمین جبریل علیه السلام و سماه روحا من حیث خلق من الروح.»