خانه » همه » مذهبی » جبران دل شکستن

جبران دل شکستن


جبران دل شکستن

۱۳۹۲/۱۰/۱۵


۱۳۵ بازدید

سلام .
اگر دل کسی را شکسته ایم حتما به دنبال به دست آوردن آن برویم و خشنودش کنیم نسبت به خود ؟ طرف مقابل هر کسی که می خواهد باشد ؟


ضمن تشکر از ارتباط شما با این مرکز و حسن اعتماد شما به نکاتی توجه کنید .
1- بدو ن شک ظلم کردن و دل شکستن گناه و کاری غیر اخلاقی و ناروا است و علاوه بر کیفر آخرتی آثار ناگواری هم در دنیا در پی دارد .
2- حقیقت ظلم و ستم  و تجسم و ملکوت ان تاریکی و ظلمت است و در روایت از پیامبر -ص- امده است که : الظلم ظلمات یوم القیامه ؛ ظلم تاریکی روز قیامت است . ( بحارالأنوار ج 7 ص 229 باب 8 ).
3- کسی که دل فردی را بشکند اگر جبران نکند و دل او را به دست نیاورد و خشنودی او را جلب نکند بر طبق سنت الهی خود گرفتار ظلم دیگری خواهد شد و کسی دیگر دل او را خواهد شکست .
4- کسی که مورد ظلم واقع شده و دلش شکسته اگر روح بلندی داشته باشد و بزرگوار باشد و ظلم نیز جنبه شخصی و فردی داشته باشد از ظالم می گذرد و کینه او را به دل نمی گیرد و هدایت او را از خدا درخواست میکند اما افراد معمولی منتظر انتقام و جبران می مانند و در انتظار شکسته شدن دل او به سر می برد .
5- در هر صورت اگرعمل و رفتار ما دل کسی را بشکند باید جبران کرده و دل اورا به دست اوریم تا  اثار و تبعات منفی آن دامنگیر ما نشود .
6- اگر عملی که انجام داده ایم به جا و به مورد و به حق نبوده و موجب شکستن دل کسی شده باید دل او را به دست آورد و در این مورد تفاوتی نیست که آن فرد چه کسی است .
 

 

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد