خانه » همه » مذهبی » حامیان ایران در دفاع مقدس؟

حامیان ایران در دفاع مقدس؟


حامیان ایران در دفاع مقدس؟

۱۳۹۳/۰۵/۰۴


۱۷۰ بازدید

دانشجوی محترم ضمن تشکر از تماس مجدد شما با این مرکز ، در زمینه حامیان ایران در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران ، آقای علی اکبر رئیسی در بخشی از کتاب خود با عنوان «زنگ تاریخ» تنها به سه کشور اشاره می کند که ابتدا حمایت خود را از ایران اعلام کردند اما هیچ یک از آنها در نهایت کمکی به ایران انجام ندادند و جمهوری اسلامی ایران ، تنها و تنها در مقابل رژیم بعث عراق که از سوی دهها کشور از جمله آمریکا ، شوروی ، اکثر کشورهای عربی ، اکثر کشورهای اروپایی از جمله انگلیس ، فرانسه ، آلمان ، ایتالیا و بلژیک و … مورد حمایت قرار می گرفت هشت سال ایستادگی کرده و در نهایت به پیروزی رسید .

دانشجوی محترم ضمن تشکر از تماس مجدد شما با این مرکز ، در زمینه حامیان ایران در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران ، آقای علی اکبر رئیسی در بخشی از کتاب خود با عنوان «زنگ تاریخ» تنها به سه کشور اشاره می کند که ابتدا حمایت خود را از ایران اعلام کردند اما هیچ یک از آنها در نهایت کمکی به ایران انجام ندادند و جمهوری اسلامی ایران ، تنها و تنها در مقابل رژیم بعث عراق که از سوی دهها کشور از جمله آمریکا ، شوروی ، اکثر کشورهای عربی ، اکثر کشورهای اروپایی از جمله انگلیس ، فرانسه ، آلمان ، ایتالیا و بلژیک و … مورد حمایت قرار می گرفت هشت سال ایستادگی کرده و در نهایت به پیروزی رسید . رئیسی در این کتاب می نویسد : «در آغاز جنگ سه کشور کره شمالی، سوریه و لیبی حمایت خود را از ایران اعلام کردند. در اواسط جنگ کشور لیبی از حمایت خود منصرف شد و به ایران اعلام جنگ داد.

کره شمالی به جهت حضور نیروهای امریکایی در کره جنوبی و ژاپن و دشمنی با این کشورها و آمریکا، امکان حمایت و پشتیبانی از ایران را نداشت و درگیر مشکلات خود با آمریکا و همپیمانان آن بود.

سوریه هم به دلیل اینکه بخشی از سرزمین آن کشور در اشغال اسرائیل است و تعدادی از نیروهای مسلح آن نیز در لبنان با اسرائیل در حال جنگ بودند، امکان اینکه حمایت شایانی از ایران بنماید را، نداشت.

ایران مجبور بود ضعفها و کمبودهایی که نسبت به عراق داشت را با اتکاء به خدا و توسط فرزندان خود حل کند. برای اینکه از نظر سلاحهای سبک مثل تفنگ و سلاحهای نیمه سنگین و سنگین مثل تانک و مهمات آنها، چیزی برای ادامه دفاع از خود یا ادامه عملیات داشته باشد؛ گروه‌هایی در عملیاتهای مختلف مشخص می‌شدند که کار آنها به غنیمت گرفتن و انتقال سلاح‌ها به پشت جبهه‌ بود. هر چه رزمندگان عملیات کننده نیاز داشتند برای ادامه عملیات یا دفاع از شهرها و سرزمینهای فتح شده نگه می‌داشتند و بقیه غنایم به پشت جبهه منتقل می‌شد تا در آینده مورد استفاده قرارگیرد. در یکی از عملیاتها تعدادی از رزمندگان اسلام موفق می‌شوند یک فروند بالگرد جنگی دشمن را بکسل کنند و به پشت جبهه خود منتقل کنند.

برای تهیه لوازم یدکی هواپیماهای جنگی و سلاح‌هایی که امکان به غنیمت گرفتن آنها نبود، تعدادی از رزمندگان اسلام با عنوان دلال اسلحه و با مدارکی که تابعیت ایرانی آنها شناخته نشود به کشورهای سازنده این قطعات و سلاحها می‌رفتند و با مشقت زیاد اقدام به خرید می‌کردند. در این راه تعدادی از این رزمندگان هم غریبانه به شهادت رسیدند.

گذشته از عنایات حضرت حق که همواره روشنی بخش و هدایتگر رزمندگان ما در جبهه‌ها بود، توجهات ائمه اطهار (ع) که اسامی مبارکشان رمز عملیات وزینت بخش پرچمهای رزمندگان مابود، ملت فهیم و بزرگوار ایران بزرگترین پشتیبان و حامی فرزندانشان در جبهه بودند. »(نقل از سایت پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس ، http://dsrc.ir/View/article.aspx?id=1592 )

در پایان به منظور آشنایی هر چه بیشتر می توانید از مقاله « نقش کشورهای دنیا در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران» نوشته حسین اسلافی که در سایت سازمان تبلیغات اسلامی به نشانی http://old.ido.ir/a.aspx?a=1388063102 درج شده است نیز استفاده نمایید .

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد